IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Близо 500 са електрическите коли в България

Местни данъци за превозни средства вече няма да плащат и собственици на електрически мотопеди и мотоциклети

Близо 500 са електрическите коли в България

Близо 500 са електрическите коли в България
Една от станциите за безплатно зареждане на електрически возила в София. Снимка: Automedia.bg

Към края на 2014 година в страната са регистрирани общо 497 електромобила и 1031 хибрида, става ясно от доклада за изпълнение на Националния план за действие за насърчаване на производството и навлизането на екологични превозни средства в страната.

Той беше одобрен по време на днешното правителствено заседание, става ясно от съобщение на правителствената пресслужба.

От данните е видно, че през миналата година изцяло задвижваните с електричество автомобили се увеличават с 36% на годишна база. Хибридните автомобили пък са с 61% повече спрямо края на 2013 година.

За да насърчи използваните електромобили, държавата предоставя някои отстъпки за притежателите на тези превозни средства. На територията на Столичната община например електромобилите паркират безплатно. Собствениците на тези превозни средства не плащат местни данъци за тях на територията на цялата страна.

Сега ще има и допълнителни отстъпки, като освобождаване от данъци и за собствениците на електрически мотоциклети и мотопеди, става ясно от съобщението на Министерския съвет.

В доклада се изтъква още, че в резултат на предприетите действия от страна на държавата чужди компании имат интерес към инвестиции в производството на агрегати, компоненти и детайли за автомобилостроенето.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бобо ( преди 9 години )
    В цивилизования свят електромобилите не само са освободени от пътен данък и такси за влизане в центъра, ами и държавата субсидира покупката на нови такива автомобили. В САЩ субсидията е 2 500 долара. А ако живеете в калифорния освен 2 500 долара държавна субсидия има и 7 500 от самия щат. Така едно BMW i3 от 40 000 долара става 30 000.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Еко таксата е за друго!
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Краси ( преди 9 години )
    Е, ако няма скоростна кутия значи колелата са сложени направо на оста на електромотора, така ли?Не се излагай! Дори детските играчки и струговете например имат кутии със зъбни предавки между електромотора и последния вал.А екотаксата поне официално е за рециклирането на колата след като приключи земния й път, а не защото замърсява или не природата докато се движи. Същото, както при разните такси за бяла и черна техника например.
  • #6
    5 rate up comment 8 rate down comment
    хаха ( преди 9 години )
    Как ще има скоростна кутия като скоростната кутия се поставя само на двг за оптимизиране на работата му.Ел двигател няма нужда от скоростна кутия.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Истината е в тока ( преди 9 години )
    Как да нямат скоростна кутия? Просто повечето имат само една скорост! По лесно и евтино за производство е. Първия модел на Тесла - Роудстър имаше 2 скорости. Фискър карма също беше със 2 скорости. Има и много разработки със вариаторна трансмисия...А специално за голфа е точно така като ти го казвам. Ел мотора се прикрепя към оригиналната трансмисия с 4 скорости чрез адаптер, и си работи чудесно. Понеже се използва слаб ел.мотор няма го проблема със въртящия момент.
  • #4
    3 rate up comment 17 rate down comment
    хаха ( преди 9 години )
    Каква скоростна кутия бе . ел.двигателите нямат скоростна кутия свързвал си ти голф 95-та на баба ти фърчилото.
  • #3
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Истината е в тока ( преди 9 години )
    Някой карат на ток от 20 години! Още през 96 преправяхме малки хеджбеци на ток за градско каране. Най популярни естествено бяха голф 1 и 2. Заменяха се ДВГ със 25KW ел.мотор който се прикрепя направо към оригиналната скоростна кутия на голфа (4 скорости) и се слагат десет акумулатора в багажника и два отпред. Пробега е около 100км и се зарежда за 5-6 часа със специално направено зарядно. За времето си беше иновация. Като се има предвид че нямаше ефективни батерии и почти никаква електроника
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нормално, карат 20г коптори и разправят колко е готино на ток
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Развеселен ( преди 9 години )
    Само толкова? Като чета в този форум какви "електричари" има, си мислех: Ей, само аз останах с едновремешно ДВГ. Пък те били мечтатели.