
Новото поколение на модела Q7. Снимка: Audi
Нови детайли за технологията e-turbo разкри френският доставчик за автомобилната индустрия Valeo.
Системата, която се състои от допълнителен електрически компресор, ще дебютира на борда на Audi SQ7, като трябва да редуцира потреблението на гориво с между 7 и 20%.
Освен по-нисък разход на гориво електрическият компресор предоставя и осезаемо по-добра динамика, тъй като сработва при много ниски обороти, елиминирайки обичайната за колите със система за принудително пълнене "турбо дупка", сочи информацията от Valeo.
От френската компания твърдят, че са абсолютен пионер в тази област, като имат преднина от поне две години пред конкурентите си. От Valeo посочват, че електрическият компресор е напълно готов, но все още има няколко проблема, които предстои да бъдат решени. Единият е свързан с увеличеното потребление на електрическа енергия, а другият с необходимите по-високи инвестиции за производство.
Базираната в САЩ компания Honeywell също подготвя подобна система, която обаче трябва да бъде на пазара след най-рано две години. От Honeywell наричат своята система "компресор, задвижван от електричество", който ще сведе до минимум "турбо дупката" в ниските обороти.
Първият на пазара електрически компресор, произведен от Valeo, ще дебютира на борда на Audi SQ7. Всъдеходът ще се задвижва от дизелов V8 двигател, разполагащ с една или две стандартни турбини и електрически компресор. Очаква се SQ7 да бъде способен на ускорение от място до 100 км/час за около 5,5 сек.
От Audi вече обявиха, че моделът ще бъде на пазара през следващата година. Дебютът му пред публика ще се състои най-рано през есента във Франкфурт.


0