IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В търсене на идеалния SUV

Тествахме новия Land Rover Discovery Sport

В търсене на идеалния SUV

Какъв трябва да бъде идеалният SUV? Навярно всеки има свое мнение по въпроса, но общо взето най-важните показатели са той да бъде практичен, проходим, надежден, сравнително икономичен, с добър дизайн и на добра цена. Тествахме новия Land Rover Discovery Sport с надеждата да видим доколко той може да се вмести в тези параметри.
В търсене на идеалния SUV
От компанията-производител са категорични, че това е най-практичният SUV автомобил на планетата. Основното му предимство е, че запазва размерите на стандартните машини с 5 места от този клас, но същевременно се предлага с трети ред седалки и така собствениците му могат да ползват ДДС кредит. Значи като практичност забележки не би трябвало да има, още повече, че вътрешното пространство в купето на автомобила е използвано максимално, което му носи допълнителни плюсове.
В търсене на идеалния SUV
Дизайнът също изглежда впечатляващо. На външен вид кросовърът донякъде напомня досегашните автомобили от семейството Discovery, но същевременно е и доста различен. В основата му е платформата, която бе използвана за най-малкия модел на Range Rover - Evoque, но повечето детайли при нея са основно модернизирани. Самото шаси е от алуминий, което помага за намаляване на общото тегло на модела. Освен това Discovery Sport е малко по-голям от Evoque, като предлага дължина от 4600 мм и междуосие от 2740 мм. Широчината е 1890 мм, а височината - 1720 мм.

Стигаме до интериора, където още с влизането правят впечатление материалите от високо качество, както и напълно новата централна конзола, която увеличава премиум усещането за самия автомобил. Интересен подход са използвали инженерите на Land Rover, като са създали просторни и удобни хранилища за съхранение на вещи.
В търсене на идеалния SUV
Любопитно е, че в Discovery Sport има налични цели четири изхода за зареждане на телефони и таблети, както и шест USB изхода. Всички те са разпределени на трите реда седалки в автомобила. Това подсказва, че в един и същи момент могат да функционират редица електронни устройства. Водачът и спътникът до него отпред могат да използват и 8-инчов информационен дисплей с тъчскрийн функция.  

Discovery Sport е създаден като модел със 7 места. Специално конструираното задно окачване на модела позволява по-добра динамика и поведение, като същевременно предлага конфигуриране на просторно и удобно място на втория и трети ред седалки в купето. Обемът на багажника при стандартното положение с 5 места (при прибран трети ред седалки) варира от 829 до 981 литра, а при сгънати задни (втори ред) седалки нараства до 1698 литра.
В търсене на идеалния SUV
Благодарение на окачването си Discovery Sport предлага висок комфорт и добро пътно поведение на всякакъв вид терен. За това помага системата за висока проходимост Terrain Response, за която се твърди, че е сред най-добрите в сегмента. Сигурно е така, все пак говорим за модел на Land Rover, който освен всичко предлага 600 мм дълбочина на газене.

Сериозно е помислено и върху сигурността на водача и пътниците. Автомобилът предлага въздушни възглавници от ново поколение, автономна спирачка в случай на опасност и каросерия, за чиято направа е използвана комбинация от съчетание от стомана и олекотен алуминий.
В търсене на идеалния SUV
По време на теста имахме възможност да изпробваме и двете дизелови версии - TD4 и SD4. Те разчитат на 2,2-литровия мотор, познат от Evoque, който предлага мощност от 150 или 190 к.с. При по-слабата модификация въртящият момент е 400 Нм, а при по-мощната 420 Нм. Общо взето разликата почти не се усеща, като на пътя кросовърът напълно оправдава наличието на думата Sport в наименованието си. На магистрала той се държи като типичен автомобил от премиум сегмента, а благодарение на системата за задвижване на четирите колела е стабилен и при пътища с повече завои.

И колкото и да не ни се вярваше разходът на гориво варира между 7 и 8 л/100 км при сериозно настъпване на педала на газта. За това помагат технологията Start-Stop, която е много полезна в градски условия, и новата 9-степенна автоматична скоростна кутия. При нея водачът разполага и със спортен режим - S, който се избира от въртящ се селектор на централния тунел. Зад волана са поставени пера за ръчна смяна на предавките.
В търсене на идеалния SUV
По-късно през 2015 г. ще се появи още един дизелов двигател ED4, който ще предлага нива на вредни емисии CO2  от едва 119 г/км. А тези, които не харесват подобни мотори, могат да заложат на бензиновият 2.0 Si4 е с мощност 240 к.с. и директно впръскване на гориво. Той също е познат от Range Rover Evoque.

Успяхме да проверим и как се държи Land Rover Discovery Sport при придвижване на по-тежък терен. Благодарение на сравнително компактните си размери машината напълно защити реномето на моделите на британската марка, така че тя печели червени точки и по още един от показателите, които изброихме в началото.
В търсене на идеалния SUV
Равносметката ни показа, че този модел наистина се доближава до идеалния избор от този клас. Разполага със 7 места и оставя усещане за надеждност. Дизайнът също ни харесва, дори повече от този на Range Rover Evoque, който притесни част от феновете на марката. Представя се добре при неравен терен, а разходът на гориво не е висок. Което още повече го доближава до перфектния SUV.
В търсене на идеалния SUV
За да бъде такъв пречи единствено цената - в България моделът стартира от близо 71 000 лв., като цената скача значително при по-високите нива на оборудване и по-мощните двигатели. И може да достигне близо 110 000 лв., което дори с изваждането на ДДС-то не е никак малка сума.

Снимки: "Мото Пфое" и Automedia.bg

0 от 500