Вход   Регистрация

Скучното настояще на бившите силни

Скучното настояще на бившите силни
 

Пет компании, които правеха спортни коли, но сега оцеляват по друг начини

Да стигнеш дъното!
Преди години системата за създаване и производство на нови модели бе обърната – първоначално инженерите и дизайнерите правеха автомобил, а след това се търсеха клиенти за него. Този подход буквално погреба редица автомобилни марки, а други принуди да се приспособят.

Представяме ви пет производителя, които навремето правеха чудесни спортни автомобили, а сега предлагат съвсем различни машини, които никак не се връзват със славното им минало.

MG

Една от известните британски компании в миналото произвеждаше огромен брой спортни коли, като участваше с успех в различни автомобилни състезания. И след това ги приспособяваше за движение по обществените пътища. В началото на XXI век MG показа един наистина впечатлящ модел – спортното купе XPower SV, изградено на базата на Qvale Mangusta.
Да стигнеш дъното!
Първоначално на клиентите се предлага версия с 4,6-литров V8 двигател на Ford, който в комбинация с 5-степенна механична скоростна кутия развива 320 к.с. и 410 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 5,3 секунди.

По-късно в MG решиха, че мощността не е достатъчна и увеличиха обема на мотора до 5,0 литра. Моделът бе прекръстен на SV-R, като агрегатът вече предлага 400 к.с. и 510 Нм. Добавете към това карбонова каросерия, спирачни механизми Brembo, както и подобрени аеродинамика и дизайн, разработени от един от създателите на McLaren P1 – Питър Стивънс.
Да стигнеш дъното!
Всичко това обаче не донесе успех на марката, която сред неудачен „брак” с BMW стана собственост на китайската Nanjing Automobile Group. Сега най-мощният модел е седанът MG6, оборудван с 1,8-литров бензинов турбомотор, който предлага 160 к.с. и 215 Нм въртящ момент. Няма карбон, а дизайнът е далеч от този на суперколите. Общо взето – нищо общо с историята и традициите на марката.

Datsun

Марката никога не е свързвана с някакви революционни явления в автомобилната промишленост, но въпреки това през 60-те години на миналия век произвежда доста класни спортни купета, които се продават на прилични за времето си цени.
Да стигнеш дъното!
Едно от тях е Datsun 240Z, който в Япония се предлага под името Fairlady. Моделът е оборудван с 2,4-литров бензинов двигател с мощност 151 к.с. Той може да се съчетава с 4- или 5-степенна механична скоростна кутия, както и с автомат с 3 предавки. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8 секунди, най-вече благодарение на ниското тегло на колата – малко над 1 тон.
Да стигнеш дъното!
Datsun успя да оцелее до началото на 80-те години на миналия век, след което бе закрита. Все пак преди две години Nissan, чиято собственост е, реши да възроди легендарната марка. Вместо спортни машини обаче тя сега ще произвежда бюджетни модели за развиващите се страни. А това звучи малко обидно за марка, която си е съперничила дори с моделите на Porsche.

Lancia

Една от компаниите, чиито модели винаги са били сред любимите на най-големите почитатели на автомобилите. Помните ли 037 Stradale или напълно безумната Stratos? А също така и хечбекът Delta HF Integrale 16V, който разчита на 2,0-литров мотор с 4 цилиндъра и 16 клапана, оборудван с компресор Garett.
Да стигнеш дъното!
Мощността на този мотор бе 200 к.с. и 300 Нм, което с помощта на 5-степенна механична скоростна кутия изстрелваше хчбека от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. Добавете към това система за постоянно задвижване на четирите колела с 3 диференциала и се получава практически идеалният хот-хеч. Поне за края на 70-те години на миналия век.

Сега Lancia е най-малкото дете в голямото семейство на Fiat. Производителят, който властваше в световните ралита, се храни с остатъците, подхвърлени му от по-големите братя. При това човек остава с впечатление, че ако избира между най-доброто и най-лошото, което да представи на публиката, италианският концерн винаги дава на Lancia именно второто.
Да стигнеш дъното!
Доказателство за това е моделът Ypsilon. Ако той бе човек, дори доктор Хаус не би успял да каже от какво е болен. Външността на този автомобил е спорна и той не предлага никаква динамика. При него турбомотор, система за задвижване на четирите колела и повече диференциали са забранени думи. Което, разбира се, е доста жалко.

Isuzu

Тази позабравена марка навремето също правеше доста впечатляващи автомобили. Един от тях бе елегантният всъдеход VehiCross, който се харесваше на мнозина заради нестандартния си външен вид. Машината сякаш бе изляза от научно-фантастичен филм, а освен това разполагаше с хитрата система за задвижване 4х4, носеща името Torque on Demand.
Да стигнеш дъното!
Тя работи с помощта на 12 сензора, които следят поведението на автомобила. И когато задните колела загубят сцепление, дават команда за активиране на многодисковата муфа. На свой ред тях прехвърля тяга към предната ос. Сега подобно нещо го правят повечето псевдокросовъри, но за началото на 90-те години на миналия век технологията е доста прогресивна.

Освен това за VehiCross са предвидени единствено V6 двигатели – никакви 2,0-литрови мотори с 4 цилиндъра или дизели. Самият автомобил е и доста ексклузивен, тъй като за 5 години от него са произведени едва 6000 бройки.
Да стигнеш дъното!
Сега моделната гама на Isuzu не предизвиква такива емоции. Най-лекият автомобил е всъдеходът Mu-X, който всъщност представлява преработена версия на Chevrolet TrailBlazer, но с по-слаб мотор. Като цяло компанията се е съсредоточила върху производството на камиони.

Buick

Buick принадлежи на General Motors, благодарение на което оцеля през кризата от 2007-2009 г. Тогава жертви на преструктурирането на концерна станаха Hummer и Saab, но Buick продължи да съществува.
Да стигнеш дъното!
Всъщност, по ирония на съдбата, именно GM е виновен за положението на марката. Вземете за пример един от легендарните модели на Buick – Rivera, който във всяко свое поколение изглежда великолепно. Това се дължи на факта, че в средата на миналия век марката е типично американска, като изповядва всички ценности на местното автомобилно производство.  

По тази причина Rivera е оборудван с двигатели с обем между 5,7 и 7,5 литра. В началото на 90-те години обаче Buick по нареждане на ръководството на General Motors спира производството на модела и по този начин убива всички надежди на феновете, които и до ден-днешен приемат този ход като предателство.
Да стигнеш дъното!
В момента моделната гама на Buick се състои от префасонирани версии на модели на Opel. Флагманът Regal всъщност е Insignia, като за него се предлагат само 4-цилиндрови двигатели, най-мощният от които има 260 к.с. И тук не става дума, че Insignia е лош автомобил, даже напротив. Но Rivera си остава мечта.

Снимки: Производителите
Реклама  


Купи Isuzu

  • Toyota Avensis 2,0 D4D

    6900 лв.

    дата на произв. - октомври , 2003 г., пробег - 165860, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

  • Alfa Romeo MiTo 1,6 D 6 скорости

    7400 лв.

    дата на произв. - март , 2011 г., пробег - 142000, С.к - Ръчна, цвят - Бежов

  • Nissan 350z 350 Z

    18500 лв.

    дата на произв. - декември , 2003 г., пробег - 135000, С.к - Ръчна, цвят - Червен

  • Citroen C4 Cactus BlueEco D1,6

    22500 лв.

    дата на произв. - ноември , 2014 г., пробег - 109687, С.к - Автоматична, цвят - Червен

  • Ford Scorpio MK2

    999 лв.

    дата на произв. - декември , 1996 г., пробег - 200000, С.к - Ръчна, цвят - Бял

  • Nissan Primera 1,9 6 скорости

    5100 лв.

    дата на произв. - октомври , 2004 г., пробег - 202000, С.к - Ръчна, цвят - Светло сив

Виж всички обяви

Коментари ( 31 )

Напиши коментар Влез

от: The Fan ( преди 2 години )

То простотията ходи по хората, но някои се опитват да открият безкрайността и. Като не разбираш, не можеш да четеш и мислиш само с три гънки на глобоса си, не се опитвай да се мериш с голямите. От това само *** ще те боли.
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: ttt ( преди 2 години )

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BD_%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B8_%D1%88%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D1%82
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: ttt ( преди 2 години )

Общо Ланча спечелва две победи и десет подиума във Формула 1.

Техническият екип на Ланча е прехвърлен към екипа на Скудерия Ферари, когато Хуан Мануел Фанджо спечелва шампионат през 1956 година с автомобила Ланча Ферари.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: ttt ( преди 2 години )

1915 Ланча Тета е първия автомобил с внедрена електрическа система за управление на светлините,стартиране на двигателя и свързването и към командния плот.
1918 Патент за 8 цилиндров двигател на 45 градуса.
1922 Ланча представя един от най-успешните си ходове с революционния автомобил Ламбда с независимо предно окачване от шасито на автомобила.
1931 Ланча Астура е първият автомобил със монтирана елестична система към двигателя и не допускане на влияние от вибрациите на мостовете да достигат до мотора на автомобила.
1933 Ланча Аугуста се смята за първият произведен седан в света.
1937 Ланча Априлия провеждат се първите аеродинамични тестове за независимо окачване на четерите колела.
1948 Ланча Ардеа първият автомобил с петстепенна скоростна кутия.
1950 Ланча Аурелия първият автомобил с V6 двигател на 60 градуса с блокиране на диференциала.
1964 Ланча Флавия първият автомобил с предно задвижване.
1982 Ланча Треви първият автомобил с електронно впръскване на горивото.
1995 Ланча У първият автомобил,който предлага над 100 цветови комбинации в гамата си.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: ttt ( преди 2 години )

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%B0
първо четете, преди да пишете
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: yaroslav_stanchev ( преди 2 години )

Ланча наистина бяха легендарна марка.В рали спорта са доказан и ненадминат производител.Но под "вещото" ръководство на ФИАТ стигнаха до там,че да копаят дъното.
Жалко за спортната история и успехи на Ланча.Разказа им играта Серджо Маркионе.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 10  Отрицателни: 1

от: Един там ( преди 2 години )

Да, за жалост, глобализацията унищожава автомобилопроизводителите, които не успяват да се ориентират как се правят пари. И на мен, като фен на италианските коли, ми е тъпо да виждам ЛЕГЕНДА, като Ланча, бавно но сигурно да загива.
За жалост, ТОВА е днешният ден и се радваме на бума на китайското "автомобилостроене..."
:(
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: До анонимния ( преди 2 години )

Искаш класация ли?
Виш класациите за дефекти в двигателя, където АУДИ са на 1во място, а фиат на около 5-то. Виж и класацията за най-здрави автомобили в САЩ, там фиат 500 е начело също. Потърси форумите да видиш дали ще намериш дефект в делтата например от 2008 или в някоя от новите алфи. Нета е пълен с репорти за дефекти на VW, БМВ и т.н. ама за дефекти при италианките не съм чул никъде. Нито скоростна кутия сменят на по 30 000, нито двигател основен ремонт на 50 000. Факт.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 9  Отрицателни: 0

от: Дошо ( преди 2 години )

Четох ти дивотиите до : незначителна марка като Хюндай и ди лепнах минуса
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Замислете се над простичкия факт. Немските коли са по-скъпи и продажбите им все повече се увеличават. Дали цяла Европа е затъпяла и не "оценява" италианското качество..?! Точно обратното. Хората разбраха кое е доброто и са готови да платят повече за него отколиото за италианските ментаци..Нещо за финал. За 2014 марката Фиат е продала по-малко коли от една незначителна марка като Хюндай. Като за същата година колите на Хюндай минават по цени тези на Фиат! Какво да кажа! Туше!
Отговори
 
 -8
 

Положителни: 3  Отрицателни: 11

от: Анонимен ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Цветист, епистоларен стилл от итал-фенчето, макар и безвкусен. Но и той не си вярва. Нека да да даде линк на една класация от 1999 г. насам, каквато и да е, в която една от фирмите им, Фиат/Алаф/Ланча, са мръднали от дъното по качество. Поне да доближат средата. Няма такъв филм. Както писаха АБ, качеството им е безобразно палачорско. И са прави, колкото и да му е тъжно на мурджо. Знае как се пише loser, защото той е такъв. Знае си името.
Отговори
 
 -6
 

Положителни: 2  Отрицателни: 8

от: U2 ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Знам. Бях веднаж на Итал Фест на едно бивше летище до Пловдив, през 2012, и бях изумен! Не бях виждал такова струпване на талаш на едно място. И не говоря само за колите, но и за хората. Слушах ги как се хвалят помежду си с неща, които са ме ингтересували в 9 клас и си дадох сметка, че съм на събиране на загубеняци. Дори не им се подигравах, съжалих ги.
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 3  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Виц е, защото италианскки хора харесват елементи от пубери до около 30 год., в общия случай крайно бедни неузрели комплексари. Понеже са бедни и нямат пари за истинска кола, си купуват италиански леген за 2.50 лв. и се пънат като шилета по светофарите за да докажат на себе си, че не са чак такива лузери(loosers,задръстеняци).
Отговори
 
 -15
 

Положителни: 2  Отрицателни: 17

от: Анонимен ( преди 2 години )

(Фен на италианките си купува немска кола. Това е най-краткия виц, т.е. най-нескопосаната лъжа) Това дава отговор на въпроса защо сме най бедни в европа.Простотията ни е в много висока граница.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 години )

Фен на италианките си купува немска кола. Това е най-краткия виц, т.е. най-нескопосаната лъжа.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 години )

Ланчиа е най успелия автомобилен производител в рали шампионатите,така че не пишете простотии за тях вземете малко да се ограмотите.
Отговори
 
+21
 

Положителни: 23  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 години )

Да напишеш, че Ланчиа е ниска летва означава само едно - умопомрачителна ограниченост. Четете бре хора, ама не реклами. Дори и букварите за 1 или 2 клас ще свъриат някаква работа.
Отговори
 
+20
 

Положителни: 22  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 години )

Не случаино най-голями клуб на чужда марка в Япония е на Ланча, а не на Мерцедес примерно. Мисля, че технологична нация, като японците знаят защо харесват нещо и естественно са достатъчно дорасли, като мислене и общество да признават качествата на останалите народи. Немските фенове са доказаното дъно, поне в България.
Отговори
 
+30
 

Положителни: 34  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 години )

А иначе, като качество и цена дори е много високо над VW например, това се доказва с всички последни модели. Примерите в статията са за това, че НЕ правят вече спортни модели, като едно време. Те са марката с най-много нововъведения в автомобилостренето, както ТОп Геар казаха в един от техните епизоди.
Доста се излагате, когато пишете за автомобили, които не сте притежавали, нито карали. Тия глупости и за японските ги пишете, така че ще ги отдам на комплекси за малоценност. Тва е истината.
Отговори
 
+28
 

Положителни: 29  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 години )

Ланча винаги са били в лигата на големите, дори и сега да са малко по-долу. Това дори в новите модели им личи - делтата държи цена 2 пъти по-висока от определящия автомобил в този клас - гоуфа. Това е показателно.
За качеството е изключително спорно, тъй като вие дори не сте карали такъв автомобил, за да изказвате мнение. Аз съм бил собственик на ланча и да ви кажа покрай мене всиичко от ауди и VW до БМВ и мерц сменяха на поразия неща, докато аз за около 5 години бях сменил една бобина
Отговори
 
+25
 

Положителни: 26  Отрицателни: 1

от: razgradski pop ( преди 2 години )

този списък може да бъде продължен с поне 10-15 марки, предимно американски, английски и италиянски...
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 5  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Съгласен съм. Колкото и славна марка да е била, Ланча никога не стана качествена марка. Така и ще си залезе.
Отговори
 
 -18
 

Положителни: 2  Отрицателни: 20

от: Айнцу... ( преди 2 години )

Ми като не те интересува какво пишеш за Ланча е щайген!?
Отговори
 
+22
 

Положителни: 23  Отрицателни: 1

от: Das Auto ( преди 2 години )

Покажи Коментара
Защо Ланча сега не била голяма работа? Пич, те никога не са били в клуба на Големите. Това е тъжната истина за Ланча. Бяха с реномето на Talbot, ниска летва. Сегашното им положение показва как от зле, нещата може да станат още по-зле. Не съм сигурен дали докато пиша вече не са фалирали. Никога не ме е интересувало палачорското качество, т.е. италианските коли/трошки.
Отговори
 
 -26
 

Положителни: 4  Отрицателни: 30

от: анонимен ( преди 2 години )

Ланчиа, Алфа, да не говорим за Ферари винаги са били трън в очите и обект на завист(злоба) от немските производители (да не говорим за техните фенове), дори когато са в незавидно състояние (Като Ланчиа).Да едните печелят много и благодарение на това си създадоха репутация на изключителни "здрави" и "луксозни" коли, за която репутация обаче се плаща!Нека не се забравя, че Германия е най-голямата икономика в ЕС с най-много население и например ако Мерц продават 60К C-класи то 80-90% са служебни!
Отговори
 
+39
 

Положителни: 41  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 години )

Ланча е легендарна марка, аз нямам спомен да е била обект на подигравки. Особено на конглокентите в рали спортовете никак не им беше до смях.
Отговори
 
+37
 

Положителни: 39  Отрицателни: 2

от: JDM_Mercedes ( преди 2 години )

Нещо си в грешка мой човек, когато Ланча правеха коли като Делта и Тема, ходих на училище и четях Ауто Билд (1992-94).
Т'ва, че повечето тук са невръстни дори за книжка още, не озаначава, че и другите сме.
Да Ланча правеха коли които можеха да се противопоставят и на Мерцедес. За качество не говорим, италианците никога не са се славели със здрави коли.
Откъм лукс и комфорт обаче си бяха много добри.
Вземи се ограмоти малко, чети история на автомобила и авто литература.
Не всички сме като теб.
Отговори
 
+42
 

Положителни: 44  Отрицателни: 2

от: Йордан ( преди 2 години )

За да мислиш, че Ланча е била обект на подигравки и посредствена марка ... говори, че си доста мозъчно импотентен индивид. Това е все едно да твърдиш, че Субару правят 4х4 автомобили от последните 15 години и че никой не ги знае в рали спорта. Просто и тъпо изказване, с което показваш колко ниско ограмотен си на тема автомобили и само се ИЗЛАГАШ!
Отговори
 
+36
 

Положителни: 40  Отрицателни: 4

от: JDM_Mercedes ( преди 2 години )

До преди да започнат да правят ФИАТ-и с други пластмаси, Ланча се водеха за конглокенти на Мерцедес. Има модел Тема която е с осем цилиндров двигател на Ферари.
Ланча имат модели от ранга на Ферари и Мазерати дори и като на Ламборгини.
Реано от италианските, по спортна история Ланча се нареждат след Ферари и (може би) след Мазерати, не съм сигурен обаче, може и пред тях да са.
Отговори
 
+29
 

Положителни: 31  Отрицателни: 2

от: JDM_Mercedes ( преди 2 години )

Lancia не била синвол на спорт ?! Я пак ?!
Ако не си наясно Lancia е марката с най-много титли във ВРЦ ! За Ланча Фулвиа, Стратос, 037 и Делта Интеграле чувал ли си ?!
Ланча 037 е единствената кола със задно предаване която успява да отнеме короната на могъщото Ауди Куатро ! Ланча Делта Интеграле налага такъв хегемон във ВРЦ, че дори Ситроен с Льоб не можаха да ги минат !
Титлите на Субару и Мицубиши събрани заедно са по-малко от тези на Ланча !
Отделен е въпроса, че е Ланча е само име вече.
Отговори
 
+48
 

Положителни: 50  Отрицателни: 2

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising