IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Aston Martin и Porsche също влязоха в спор за име на модел

В крайна сметка британците премахнаха GT3 от най-мощния си Vantage

Aston Martin и Porsche също влязоха в спор за име на модел

Aston Martin преименува най-мощната модификация на модела си Vantage - GT3, след като към името бяха предявени претенции от страна на Porsche. Това съобщава изданието Goodwood Road and Racing, което се позовава на свои източници.
Aston Martin и Porsche също влязоха в спор за име на модел
Спорът е започнал още преди няколко месеца, като през този период адвокатите на Aston Martin са се опитвали да постигнат решение на казуса. Германците са обаче били категорични, че обозначението GT3 официално е прикрепено към няколко модификации на техни модели, сочи информацията.

На свой ред британците твърдят, че всъщност GT3 представлява категория състезателни автомобили. Те посочват, че първата модификация на Porsche с подобно обозначение - 996 GT3, се появява през 1999 г., докато още през 1996 г. Lotus пуска спортната кола Esprit GT3.

В крайна сметка обаче ръководството на Aston Martin е взело решение да не харчи пари за съдебен процес и преименува модела Vantage GT3 на Vantage GT12. Същото име ще получи и пистовата версия на модела, която по-рано носеше названието V12 Vantage GT3.

Най-мощната модификация на Aston Martin Vantage дебютира в началото на март на автосалона в Женева. Суперколата е оборудвана с 6,0-литров атмосферен V12, чиято мощност е увеличена от 573 к.с. и 620 Нм до 600 к.с. и 625 Нм.

Купето ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди, като развива максимална скорост от 297 км/ч. От модела ще бъдат произведени едва 100 бройки, които вече са разпродадени.

Снимка: Aston Martin

Още по темата:
Шестте най-големи спора за имена на автомобили

 

Тагове: aston martin vantage gt3
0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 9 години )
    Съкращението GT е въведено от италианските марки за обозначаване на определен клас спортни модели за щшосейни съзтезания, обаче от Порше след продължителни изследвания и опити са открили съчетаниято GT3 :)
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    д-р. Куртев ( преди 9 години )
    Аааааа аз да имам възможност да ги имам-не ме интересуват обозначенията !
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Цугцванг ( преди 9 години )
    А колкото до произхода на "GT":The GT abbreviation, so popular across the automotive industry, traces to the Italian tradition of referring to their luxury performance cars as gran turismo. Manufacturers such as Alfa Romeo,[2] Ferrari and Lancia led the way starting from the end of the 1920s. Немците отново плагиатстват безочливо. На всичкото отгоре с претенции за авторство. Безобразни демагози.
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Цугцванг ( преди 9 години )
    Какъв респект към наглия копирач Порше? Тия "великите" поршета 911 са базирани на костенурката, която е краден дизайн от Татра по заповед на Хитлер, дори Фолцваген изплаща милиони репарации на Татра през 60-те. Никакъв респект към наглите крадливи вурстове и особено Фолцваген - марка зачената с копиране и кражба на чужди технологии.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Wow ( преди 9 години )
    Ей, злобни оризарчета под мен. ВСИЧКИ свързват това име с ПОРШЕ, които и са го измислили, КАКВО очаквате да се случи. Това не е някоя японска марка на 25 год. И малко РЕСПЕКТ към една от най-добрата спортна марка, както е казал колегата по-долу те цял клас, кръщават точно на този модел и това заради успехите на марката а вие ми говорите някакви простотии тука, карайте си МИКРИТЕ и си трайте!
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дай и аз да си направя един модел Туарег, че племето туареги съществува много, много преди Фолксваген да го сложат на свой модел.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Сменили са името защото щяха да загубят. Не е тайна че Лотус копира абревиатурата от Порше, което тогава се подвизава като GT-2. GT-3 е по върховата версия от 1999г. Модела е толкова актуален, че Международната автомобилна федерация FIA кръщава класа в който се състезава, Порше GT-3, "клас GT-3". Астъните много добре знаят това и няма как да се опитат да пробутат легендата за лотус защото едва ли някой е чувал за Лотус GT-3, ако въобще има такъв модел, Лотус GT да!, но GT-3 не съм чувал.
  • #2
    4 rate up comment 14 rate down comment
    taka e ( преди 9 години )
    te obiknovenite mu koli ne izlizat ot serviza kakvo da 4akash ot sportnite.Germaneca si ostava edin gaden *** sas zloba za pari i vlast
  • #1
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Е то немци ако не откраднат нещо и си го припишат на себе си, кой друг да го направи? Няма други толкова безочливи пропагандатори като тях.