IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна

Спортното купе идва с амбициите да повтори успехите на своя предшественик

Honda NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна

През януари Honda официално потвърди, че в края на 2015 г. ще стартират продажбите на първата от дълго време насам суперкола на японската марка. Става дума за второто поколение на легендарния модел NSX, който предизвика фурор с появата си. Ето как се стигна дотук.
Honda NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна
През 90-те години на миналия век стремително развиващата се автомобилна промишленост на Япония се съсредоточава и върху производството на мощни спортни модели. Това са машини като Mitsubishi 300GT, Subaru SVX и Eunos Cosmo, в които местните компании внедряват най-новите си технологии. Освен че променят мнението за автомобилите от Страната на изгряващото слънце, те поставят и началото на редица победи на японските отбори в най-силните първенства на планетата.
Acura NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна
Една от първите суперколи от новата вълна е именно Honda NSX, която е създадена с целта да се натрият носовете на италианците и германците с техните Ferrari и Porsche. Това, разбира се, не пречи първоначално дизайнът на мощното купе да бъде поверен на италианското студио Pininfarina, което през 1984 г. създава концепта със средно разположен мотор Honda Pininfarina Experimental (HPX).

Моментът за подобно нещо е повече от удачен. Страната преживява истински икономически бум, продажбите растат с големи темпове, а йената поскъпва благодарение на износа на високи технологии. Към това трябва да се добавят и победите на Айртон Сена във Формула 1 с болид на McLaren, задвижван от двигател Honda.
Acura NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна
Тук идва първата изненада - концептът на италианците оставен настрана и компанията започва нов проект. Негов ръководител е Кен Окуяма, който отговаря за дизайна, и Шигеру Уехара, ръководещ техническата част. Те работят в пълна секретност, като на любопитните обясняват, че правят стандартно купе от среден клас. Двамата залагат на високите динамични характеристики, като целта им е да се създаде не само суперкола, но и практичен и удобен модел, който да бъде подходящ за ежедневно ползване.

Не са забравени и високите технологии - моделът има каросерия от алуминий. От този материал е изработено е и окачването, което помага автомобилът да има повече от прилично тегло - 1350 кг. При направата на купето са използвани принципи от самолетостроенето - един от тях е начинът на боядисване, за да може да се съхрани по-добре качеството на материала.
Acura NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна
Под капака е поставен високооборотен 3,0-литров V6 с мощност 274 к.с., който е оборудван с фирмената система за променливо газоразпределение VTEC. Всеки двигател се сглобява на ръка само от един майстор, както е при състезателните болиди. А настройките на колата са поверени именно на Айртон Сена, след чиято намеса напълно е променена ходовата част. В знак на благодарност бразилецът получава като подарък две бройки от серийната NSX.

В крайна сметка автомобилът в окончателния му вид е показан на автосалона в Лос Анджелис през 1989 г., като предизвиква огромен интерес. Тестовете показват, че като динамика и управляемост той не отстъпва на тогавашната икона Ferrari 348. А основното му предимство е не това, че ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди, а перфектната управляемост, която притежава.
Acura NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна
Освен това спортната кола предлага комфорт, материали в интериора от високо качество, внушителен списък с екстри и отлично окачване, при което няма опасност шофьорът да остане без зъби. Именно твърдото возене е големият проблем на европейските коли от този клас и Honda решава да ги изпревари, използвайки тази слабост.
Acura NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна
Най-важното обаче е друго - моделът е много надежден. Освен това в сравнение с конкурентите си от 90-те години на миналия век NSX е далеч напред като технологии, а и цената му е примамлива - около 100 000 долара. Honda NSX се произвежда на отделен конвейер, на който работят най-добрите специалисти от заводите на компанията.

На същата поточна линия се сглобява и двойникът с марка Acura, който се отличава единствено по емблемата и волана. След 2 години се появява и версия NSX-R, при която част от комфортното оборудване го няма за сметка на намалено тегло, по-твърдо окачване и по-мощни спирачни механизми.
Acura NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна
За целия си жизнен цикъл Honda NSX претърпява два фейслифта. През 1997 г. купето получава модернизиран мотор с обем 3,2 литра, при който мощността е 294 к.с., a въртящият момент нараства с 24 Нм. Той работи в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия и предлага ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди. Излиза и версия с 4-степенен автомат, която работи с нова, дефорсирана версия на 3,0-литровия мотор.
Acura NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна
Второто обновяване е през 2002 г., когато промените засягат най-вече екстериора и интериора. Именно при него повдигащите се фарове, които придават допълнителен чар на спортно купе, отстъпват своето място на традиционната ксенонова технология. Освен това е увеличено разстоянието между задните колела, като са направени и промени в окачването.

Експериментът NSX се оказва повече от удачен, тъй като моделът се конкурира успешно не само с Dodge Viper и Chevrolet Corvette, но и с Ferrari. Неслучайно създателят на легендарния McLaren F1 Гордън Мъри е толкова впечатлен от японската кола, че прави редица промени в своя автомобил. Това обаче явно не впечатлява японците, които през 2005 г. спират производството на модела. И карат феновете да чакат цели 10 години, преди отново да възобновят проекта.
Honda NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна
Чакането обаче явно си струва. През януари тази година на автосалона в Детройт бе показан серийния вариант на Acura NSX (версията с емблема Honda се появи в Женева), която следвайки традициите на своя предшественик трябва да предизвика истинска техническа революция в класа. В основата на модела е архитектура от алуминий, въглеродни нишки и високоякостна стомана. Подът е от карбон, който е използван и в каросерията заедно с други олекотени метали.

Няма как да се мине и без иновации в техническата част - иконата от 90-те години вече е хибрид. Под нейния капак има 3,5-литров V6 би-турбо агрегат, който е свързан с електомотор. А освен това на всяко от предните две колела е поставен отделен електрически двигател. Резултатът е мощен хибрид със система за задвижване на четирите колела с възможност за независимо разпределение на тягата между колелата. В добавка има 9-степенен автомат и възможност за няколко различни режима на настройка за всички системи на автомобила.
Acura NSX - любимата кола на Айртон Сена се завърна
Най-важното - мощността, цената и динамичните характеристики засега остават в тайна. Те ще станат ясни в края на годината, когато ще стартират продажбите на модела. Остава да разберем и дали NSX ще повтори успехите на своя предшественик, като победи европейските суперколи, използвайки техните слабости. Ще видим. Във всички случаи Ferrari 911, както един журналист нарече модела на японците, се завърна. При това с огромни амбиции.

Снимки: Honda, Automedia.bg

Още по темата:
Автомобил на Айртон Сена минава под чука

 

Тагове: honda nsx acura nsx
0 от 500
  • #28
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Когато излиза на пазара 87ма, 959 е с 2.85L B6 BiTurbo мотор (последователни турбини)който е състезателният влаган в Моби Дик, участник в 24ч на Льо Ман, униклано перманентно задвижване на 4те колела, купе от алуминиии и Кевлар (да Кевлар), контрол на окачването, променлива аеродинамика, колела от Магнезии....0-100 за 3.7 (кокото LFA със 560 кс)314 км/ч - (колкото GTR - 550 кс)Автомобила е еталон за качество и престиж. Несравним с нищо по онова време.Pровокира Ферари да изкара легендата F40
  • #27
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Незнам дали когато Немците са правили Голф 1, Жълтите са били в космоса,но трябва да си много *** и ограничен селянин,да сравняваш NSX от 90та с Голф, вместо с 959 от 87ма.А?Или не си и чувал за 959....Плиткочел тунингар!!!
  • #26
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Еталон за лукс този *** може да е в твойто село.Мерцедес в момента пройзвежда само емблеми и ги лепи по Рената.Тук говорим за леки автомобили,а не за самосвалите на Мерцедес.
  • #25
    11 rate up comment 17 rate down comment
    Факти ( преди 9 години )
    По времето когато Мерцедес прави първия си Пулман - и до днес еталон за лукс, представителност и качество, Сойчиро Хонда драпа с колелото си към завода си за мукавени "коли".
  • #24
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе аз не знам как Mitsubishi 300GT, Subaru SVX и Eunos Cosmo са променили мнението на света за японските сусперколи, но моето се формира, благодарение на Тойота Супра, Субару Импреса, Мицубиши Лансер, Хонда NSX, Нисан 300Z/Fairlady ,Нисан Силвия...
  • #23
    22 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    По същото време немските напити пръдливци пройзвеждаха табуретката ГОУФ1.Японците в космоса швабите още в средновековието.
  • #22
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Вземи си Дачия тогава!
  • #21
    12 rate up comment 23 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    от кога пък ширпотребата хонда, чиято ниша е рено, тойота, опел , форд и т.н. взе да се сравнява с БМВ!?
  • #20
    19 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ако си влизал в i8, няма начин да не си забелязал сивите пластмасови елементи по цялото табло и врати, които имитират хром! Няма начин да не си видял онзи навес над контролното табло, който не мога да разбера що а идея има и защо е направен. Може би да пази сянка. Няма начин да не си забелязал, че вътре са искали да го направят, като коссмически кораб по подобие на Лексус, но чекръка за фаровете си стои отстрани и прилича на врътката на Перла 05. Иначе i8 е супер
  • #19
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Сойка-Присмехулка! ( преди 9 години )
    Аз съм се качвал в i8 и мога да ти кажа Дошо, че материалите са доста на ниво!! Не знам за Хондата, на картинка не мога да преценя, но наистина изглежда страхотно!