IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Focus RS е дрифт машина

Новото поколение на модела е създадено с помощта на Кен Блок

Новият Focus RS е дрифт машина

Ford пое по съвсем различен път с новото поколение на спортния модел Focus RS, който представи в Женева. Автомобилът за първи път в историята си предлага система за задвижване към четирите колела, както и напълно нов турбо-двигател.
Новият Focus RS е дрифт машина
Снимки: Диян Пенев, Automedia.bg

Новият Focus RS бе въведен на сцената в Женева лично от дрифт иконата Кен Блок, който е помагал при разработването на модела. Не случайно автомобилът разполага с дрифт режим, при който до 70% от въртящия момент може да бъде изпратен към задните колела. А в зависимост от ситуацията тягата може да бъде разпределена до 100% към само едно от колелата на задния мост. Освен това системата ESP подава спирачно усилие към всяко от предните колела, като по този начин помага за пързалянето.

Технологията задвижване на четирите колела работи с два електронно-управлявани съединителя, които играят ролята на диференциал с ограничено приплъзване. Системата следи и анализира пътните условия 100 пъти в секунда.

"Новият Focus RS е истинска дрифт машина и предлага водещи в класа възможности за завиване с висока скорост", заявиха от Ford при представянето. Но не разкрива точните технически характеристики на мотора.

Все пак бе потвърдено, че двигателят е от серията EcoBoost, има четири цилиндъра и обем 2,3 литра. Той се предлага и за новия Mustang, като при Focus RS генерира "доста над 320 к.с.", казаха от Ford. Трансмисията е 6-степенна ръчна, специално преработена за най-мощния Focus.

Интересно нововъведение при модела е също така изпускателната система, която разполага с електронен клапан, чрез който шофьорът може да променя нивото на шум на своя автомобил. Очакването е оборудвано с по-твърди пружини и амортисьори, работещи в два режима.

В стандартното оборудване модела са включени 19-инчови джанти и гуми Michelin Pilot Super Sport с размер 235/35. Срещу доплащане се предлага и по-скъпата серия Pilot Sport Cup 2. Налични са също така седалки Recaro, инфо-развлекателна система SYNC с 8-ичов дисплей, камера за заден ход, аудиосистема с 10 говорителя, спортен волан с плоско дъно, педали от неръждаема стомана и др.

Новият Focus RS ще се качи на конвейера в края на тази година, а продажбите ще стартират следващата пролет. Моделът е глобален продукт и ще се предлага на всички големи за марката Ford пазари, включително САЩ.

Тагове: ford focus rs
0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 4 rate down comment
    subaru ( преди 9 години )
    mri Mitsubishi I Subaru vavedoha drift rejim o6te predi 15 godini fordajiite mnogo da ne se naduhvat samo za6toto ste otkrili toplata voda 15 god zakusnenie ne promenia fakta 4e NAI HUBAVIA FORD E PRODADENIQ
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    нахуйника ( преди 9 години )
    сигурно е много готино да сменяш скоростите само от пластинки зад волана.Ми то най яко ще е да сложат джойстик в колата, вместо всичко останало или не, всъщност, що ли направо не е на пълен автопилот и ние само да се возим и да гледаме как компютъра изчислява най-оптималната траектория, за да вземе обиколката най-бързо....
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Е да де... ( преди 9 години )
    То по тази логика вече и Шкода Октавия се "нареди" до Ламбо и Ферари щом има DSG!А истината е, че Форд хич ги няма със спортните автоматици и за това го карат на ръчка.
  • #5
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Бай Форд Хернията ( преди 9 години )
    Бе големо густо е да ръчкаш ръчкалото по цел ден, доде херния фанеш. На туй му се вика форд-кеф!
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    Те спортни коли автоматици бол. Тази кола е правена за да шофираш бързо за удоволствие и да имаш пълен контрол над колата. Все пак Голфа като е с DSG автомат, може да е бърз, да превключва са стотни с двойният си съединител, но нямаш никакво удоволствие от щофирането. Все пак е хечбек, а не Ламбо или Ферари че да се търси скорост.
  • #3
    10 rate up comment 16 rate down comment
    .. ( преди 9 години )
    И един 7-8 степенен спортен автоматик нямаше да му е излишен , но .... Форд.
  • #2
    26 rate up comment 17 rate down comment
    Лападуха KypoЛюбова ( преди 9 години )
    уникална техника от форд, япончетата могат да гледат жално само
  • #1
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Щом е 4х4, става!