IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дългоочакваното ново Mondeo

Карахме го

Дългоочакваното ново Mondeo

Новото Mondeo е по-добро от всякога, но и задачата му е по-трудна. Автомобилът е позициониран в сегмент с намаляващи продажби, от който отпадат дори популярни играчи. Моделът на Ford е сред лидерите по продажби в своята категория, като новото му поколение ще опита да запази доброто си класиране с модерни и уникални технологии, нови версии, още по-голям простор и икономични двигатели.
Дългоочакваното ново Mondeo
За да бъде добре въоръжен за битката за клиенти, Mondeo бе задържан за оптимизации на няколко пъти. Чакането обаче си е струвало, тъй като четвъртата генерация на автомобила демонстрира редица модерни технологии, някои от които се появяват за първи път в автомобилната индустрия.

Не случайно в компанията наричат новото Mondeo "най-технологичния Ford досега". Автомобилът може да бъде оборудван с новаторските надуваеми задни колани, които при сблъсък рязко се надуват, разпределяйки силата на удара на пет пъти по-голяма площ.

За да предотврати евентуален сблъсък, колата разполага и със системите активен паркинг асистент (паркира колата и я извежда от паркомястото автоматично), асистент за странична помощ (предупреждава за препятствия от двете страни на автомобила, отпред и отзад), асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци, адаптивен автопилот, технология за разпознаване на пътните знаци и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новост са също така адаптивните LED фарове, които разполагат със 7 предварително настроени режима. Те се избират автоматично в зависимост от скоростта на автомобила, външната осветеност, ъгъла на завиване, отстоянието до автомобила отпред и др. Фаровете светят с по-дълъг и прав сноп при по-висока скорост, а в града насочват светлината надолу за по-добра видимост на пътя непосредствено пред автомобила. При завой с ниска скорост технологията насочва лъча към външната страна на пътя, за да освети пешеходците и велосипедистите, а при завой с висока скорост фокусира светлината в завоя.

Подобрения са правени и по отношение на конструкцията, като общото тегло на колата е редуцирано със 115 кг. Четвъртото поколение Mondeo е изградено на новата D-платформа на Ford, а каросерията му е с 40% по-здрава от тази на предшественика (устойчивостта на усукване е оптимизирана с 25%). Освен това А- и В-колоните и релсите на покрива са изработени от хидроформирана високоякостна стомана, което се прави за първи път в индустрията. Магнезиева структура пък е използвана за задния капак на версиите с 4 и 5 врати.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новости не липсват и в гамата мотори, която вече покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатите са средно с 14% по-икономични от преди и разполагат стандартно със старт/стоп система, радиаторна решетка с активни клапи, икономичен режим и др.

За първи път при Mondeo се предлага и система 4х4.

Гамата от мотори стартира с малкия 1,0-литров мотор с три цилиндъра. Той е от серията EcoBoost и предлага 125 к.с. и 170 Нм.

По време на представянето в България този модел не бе наличен, като успяхме да изпробваме следващия EcoBoost мотор в гамата. Агрегатът е четирицилиндров, има обем от 1,5 литра и генерира 160 к.с. и 240 Нм.

Въпреки че има намален обем и турбина, двигателят демонстрира равномерен и плавен ход, като се развърта добре в почти целия диапазон от обороти. Динамиката му също впечатлява дори при висока скорост. От официалните данни става ясно, че средното потребление на гориво при този двигател е около 6 литра на 100 км, но реално може да постигнете подобен разход единствено извън града. И то ако се постараете. При магистрална скорост и по-динамично шофиране разходът може да достигне и до 10 л/100 км, както показа нашия тест.

Ако по-често шофирате колата си с висока скорост, по-добрият избор са дизеловите мотори. Ние се спряхме на 2,0-литровия дизел със 180 к.с. и 400 Нм. При същите условия моторът показа разход от малко под 6 на 100, като освен това предлага осезаемо по-добра динамика.

Агрегатът е достъпен и във версии със 150 и 210 к.с., при които е налична и система 4х4. Има и по-малък дизел с обем 1,6 литра и мощност 115 к.с., а гамата бензинови двигатели включва още 2,0-литров EcoBoost с 203 или 240 к.с.
Дългоочакваното ново Mondeo
Абсолютна новост при модела е хибридната версия. Тя комбинира 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км в електрически режим, предлага мощност от 187 к.с. и среден разход от 4.2 л/100 км, сочи информацията от Ford.

На пътя новото Mondeo се усеща като автомобил от по-висок клас. Не само заради оборудването, особено при по-скъпите версии, но и заради самото усещане от колата. Салонът предлага напълно дигитално арматурно табло, материали с високо качество, стилна конзола с голям тъч екран, електрически регулируем волан с памет, седалки с масажираща функция, гласова технология SYNC 2 и др.
Дългоочакваното ново Mondeo
Независимо от сериозните си външни и вътрешни размери, на пътя автомобилът се усеща пъргав и лек. Управлението, което разчита на електрически сервоусилвател, е прецизно и приятно, а кренът в завои остава минимален.

Автомобилът стои стабилно и уверено на пътя, точно както бихте очаквали от кола с подобен дизайн, но не вози твърдо. Настройката на шасито при новото Mondeo остава неутрална, но предоставя комфорт от по-висок клас.
Дългоочакваното ново Mondeo
Новото поколение Mondeo се предлага във версии с 4 и с 5 врати, както и като комби. Цените в България започват от 43 900 лв. с ДДС за версията с 1,5-литров бензинов двигател със 160 к.с. Малко по-висока е стартовата цена на дизеловия 1,6-литров агрегат - 44 650 лв. с ДДС.

Снимки: Любомир Асенов

 

Тагове: ford mondeo
0 от 500
  • #15
    7 rate up comment 8 rate down comment
    F150 ( преди 9 години )
    Бачкаш в Мото-пфое, да? Или си некъв болен мозък на тема Форд, неизневеряващ на марката. Най-хубавия Форд е продадения:) Това в кръга на шегата:)Щом си доволен карай си ги със здраве.
  • #14
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Прилича ми на сом!Решетката е виновна. ;)
  • #13
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    "Добър автомобил бих казал, но цените са завишени и да не забравяме, че колкото и да е хубав все пак е Форд и изненадите са почти сигурни..."В моето семейство - 1998-*** взехме двугодишно Mondeo 1.8, махнахме го на 230к км. 2001-ва - ново Mondeo 2.0, махнахме го на 280к км. 2008-*** - ново мондео 2.2. Отделно 4 служебни форда (пак нови) - Focus и Ranger. От тия 7 коли, 6 от които са карани яко изненади не е имало. Всъщност почти никакви проблеми не е имало. Ама друго са гаражните лафове ;)
  • #12
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Ековурст ( преди 9 години )
    Е добре де мааму стара, отпред е истински красавец, обаче минавайки отзад с учудване забелязваш, че са ползвали задницата на старото Мондео! Дано качеството поне е добро, защото цената не е никак ниска.
  • #11
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Имах възможност да тествам мондеото с двигател 1,5 160 к.с.Страхотен автомобил и е абсолютно обезшумен.На Тракия вдигнах 190 км/ч и скоростта не се укеща и е изкл тихо в купето.Тестовия модел беше с цена 55000 лв,което ми се струва малко много.разходът по борд компютър беше 10,4.Вероятно дизелът ще е по-добър вариант,но по-скъп.Моторът 1,5 е достатъчен ,но за по-спокойни водачи и и които карат повече
  • #10
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Един там ( преди 9 години )
    Сигурно е читава колата, ама НЯМА лице.Това, съвсем спокойно меже да бъде Хюндай, или некъф Опел да кажем.
  • #9
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За пореден път добър дизайн от Мондео и кошмарно изглеждащи задни светлини, това вече се превръща в традиция. Страхотна предница загатваща на Ягуар и задни стопове а ла евтино китайско менте. Отвътре горе-долу е добро, дано да не са ползвали пак супер евтини пластмаси и да развалят доброто впечатление. Вече предлагат и ужасно закъснялото 4Х4. Определено голям напредък за Форд. Само тези задни стопове страшно много дразнят.
  • #8
    8 rate up comment 5 rate down comment
    4x4 ( преди 9 години )
    Имаше модели серия 1996 г. 8 години карах Мондео 96 г. бензин, с много бензин и ел. инсталация доста лоша. Дизайна на това е компот от плагиатства. На това купе му трябват не по-малко от 200 к.с.-т.е. поне 55-60 хил. лв. Много е !
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Като цяло колата е добре. Задните светлини не са толкова добре, като останалата част, но цялостно колата радва. Двигателите, като надеждност не знам как са, но характеристиките са добри. Добър автомобил бих казал, но цените са завишени и да не забравяме, че колкото и да е хубав все пак е Форд и изненадите са почти сигурни...
  • #6
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Сойка-Присмехулка! ( преди 9 години )
    Супер е! Наистина отзад можеше да променят повече дизайна, но се е получило доста добре - като цяло!