IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Български мениджър покорява автомобилна Европа

Ексклузивно интервю на Владислав Алексиев - един от най-важните хора в Kia Europe

Български мениджър покорява автомобилна Европа

Една от най-важните позиции в Kia Europe е поверена на Владислав Алексиев. Той е ръководител продуктови комуникации в компанията, която през последните години се развива с много бързи темпове. Алексиев се срещна с екипа ни по време представянето на новата Kia Sorento в Испания и с радост се съгласи да отговори на въпросите на Automedia.
Български мениджър покорява автомобилна Европа
Владислав Алексиев при премиерата на новия Sorento. Снимка: Automedia.bg

- Как един българин стигна до висока длъжност в глобална компания, каквато е Кia?


- Още от дете се запалих по автомобилите и технологиите и успях да запазя тази страст и досега. В началото това бе нещо като хоби, но впоследствие се превърна в моя професия и това ме прави много щастлив. Все още вярвам, че всеки човек може да успее в своята професия, стига работи със страст и отдаденост. Това е най-важното качество, което човек трябва да притежава. Националната принадлежност също е нещо хубаво и съм щастлив да я показвам - на бюрото ми е поставено знамето на България като символ, който да показвам на останалите. А също така и напомням на себе си за произхода си.

- Как започна всичко за вас?

- Още от дете живея в Германия, където завърших училище и започнах следването си. Като част от учебната си програма попаднах в BMW в Мюнхен и тогава реших да се насоча към автомобилната промишленост. Започнах в Honda Motors Europe (North) през 2001 г., а през 2003 г. се прехвърлих в централата на Mitsubishi Motors за Европа в Амстердам. След 3 години и половина се завърнах в Германия, където започнах работа в току-що създадената Kia Motors Europe във Франкфурт. Първоначално бях продуктов мениджър на отделни модели, а от януари 2014 г. съм ръководител продуктови комуникации в Kia Motors Europe.

- Как гледат в Кia на един българин? Сигурно помага фактът, че в компанията работят хора от много националности?

- Да, със сигурност фактът, че има толкова много хора от различни националности помага вратите да бъдат отворени пред всички. Най-важното обаче е човек да се възползва от дадените му шансове и аз съм щастлив, че успях да го направя. Поради факта, че има толкова много различни народности в отдела, ние даваме гласност на този факт и ежедневно си правим шеги за типичните характеристики или клишета за различните нации. Затова може да се каже, че "българският манталитет" винаги присъства. Впрочем в Kia Motors Europe вече работят трима българи плюс един стажант.
Български мениджър покорява автомобилна Европа
Българинът позира с един от автомобилите, на които е бил продуктов мениджър - pro_cee'd GT. Снимка: Личен архив


- С какво Кia се различава от другите автомобилни компании, в които сте работили преди това?

- Благодарение на опита ми в азиатски автомобилни компании през последните 12 години, мога да кажа, че днес съм способен да идентифицирам някои от типичните характеристики за Kia в сравнение с другите марки. Не е случайност, че Kia е един от най-бързо развиващите се брандове в Европа - това се осъществява благодарение на огромната амбиция и главозамайващата скорост на корейците. Те са изключително фокусирани и непрекъснато полагат усилия да бъдат на върха. Едва ли има друга компания, която съществува и функционира изцяло при спазване на своя девиз "Силата да изненадаш". Дори ние - като служители, които знаем как се случват нещата, понякога успяваме да се изненадаме колко бързо се вземат решенията и колко бързо проектите биват одобрени и реализирани. Всичко това е отражение от съвременната корейска култура, която е изградена на ежедневни предизвикателства - колкото по-голямо е предизвикателството, толкова по-силна е волята то да бъде изпълнено.

- Като стана дума за предизвикателства, кои са най-сериозните, които срещате по време на работата си?

- Много е забавно, но характеристиките, които описах по-горе, са едновременно и най-големите предизвикателства за колегите от Европа. Ние, европейците, сме изобретили автомобилите, двигателите, силовите агрегати, технологиите и т.н. преди повече от 100 години и съществуваме в един много зрял пазар, който включва клиентите по света с най-високи изисквания. Същевременно като служители на Kia за нас най-важното е изпипването на всеки детайл. За някои това може да изглежда дребнаво, но дори най-маловажните аспекти на работата трябва да бъдат анализирани и обсъдени, което отнема време. С такова обаче почти не разполагаме, така че най-важното е да се научим хем да бъдем прецизни, хем да действаме бързо.
Български мениджър покорява автомобилна Европа
Алексиев говори свободно 5 езика, което е много важно за работата му. Снимка: Automedia.bg

- Промениха ли хората отношението си към Кia, чиито модели преди години бяха приемани с недоверие от масовата публика? И ако има промяна, на какво се дължи тя?

- Мога да кажа смело, че хората наистина промениха отношението. Пускането на пазара на първото поколение Cee’d в края на 2006 г. отбеляза започването на нова ера за Kia в Европа. През следващите години цялата гама от модели беше подменена един по един, а Петер Шрайер зададе нови стандарти по отношение на езика и идентичността на дизайна. Освен това ние въведохме водеща в индустрията 7-годишна гаранционна програма и само за 9 години успяхме да удвоим броя на продажбите си. Всичко това означава, че клиентите на Kia се увеличават. А основните причини за това са дизайнът, високите технологии и качеството на нашите модели.

- Какви са глобалните амбиции на марката и има ли някакъв конкретен план като достигане на брой продажби или пускането на нови модели на пазара, по който да се работи?


- Както казах, скоростта и стремежа за постигане на най-високи резултати са основни елементи в корейската култура. Освен това свързаните с бранда елементи ни дават отговора относно посоката, в която ще продължи "приказката" на Kia. Следващата крачка е сериозна офанзива в областта на силовите агрегати и технологии. Самият факт, че групата Hyundai/Kia Motors привлече на работа Албърт Бирман, бивш изпълнителен директор за развитие на подразделението M Power на BMW, подчертава амбициите на марката да се превърне в лидер не само по отношение на проектиране, но също и по отношение на технология и технически характеристики.
Владислав Алексиев, продуктов мениджър Kia Europe специално за Automedia:Българското знаме е на бюрото ми, за да ми напомня кой съм и откъде съм тръгнал
Детският футболен отбор, който Алексиев тренира. Снимка: SV Germania Ockstadt

- Как един човек, отдаден до такава степен на автомобилите, си почива?

- Приятелите ми често казват, че не мисля за нищо друго, освен за автомобили. Опасявам се, че това е вярно - аз наистина прекарвам много време в четене и разговори относно автомобили. Имам чудесна колекция от книги и енциклопедии за леки автомобили, обичам да присъствам на състезания с малолитражни автомобили и състезания с ретро-коли. Същевременно обаче имам и семейство с 3 деца, които също искат моето внимание. Затова съм щастлив, че преди 4 години мой приятел, който е и президент на местния футболен клуб (SV Germania Ockstadt), ме покани да работя с деца. Присъединих се към треньорския щаб и уча децата, сред които е и моят син, на футбол. Те са на по 10 години и съм много щастлив, че мога да ги науча на играта. Чрез футбола си почивам от натоварванията в работата ми.

 

 

Тагове: kia europe
0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    Глупав точно не съм ;) Завистлив също не съм. Образованието си пък го приключих вече. Имам и един завършен проект в Даймлер, така че не се безпокой за мен. Обърнах ти внимание, че на човек с бизнес образование и бекграунд казваш инженер, ти ме нахрани... Така правят интелигентните хора, евалата :)
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до: Automotive ( преди 9 години )
    Ок, не е инженер, като теб. Английски инженер и той не е. Икономист е ок. Немски икономист, нали инженере! :))))
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до: Automotive ( преди 9 години )
    Наистина е излишно. Ти се оказа прекалено глупав, ограничен, завистлив и опърничав. Както и си помислих, че няма да можеш нищо да разбереш. Всичко е било на вятъра. Давам ти примери, но пак не разбираш, а и няма как. В кратуната, освен семки, друго няма...И си мечтай да станеш английски инженер...
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    Пич, човекът дори не е инженер...
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до: Automotive ( преди 9 години )
    Усещаш ли разликата! Сигурно не, а и с това мислене, едва ли ще успееш. Ще ти дам един пример, за да улесня мисленето ти. Ат. Буров е завършил Сорбоната. Някъде да си чел, че е френски финансист или политик? По твоята логика той трябва да е такъв, нали! Както и да е! Стана ли ти сега хубаво, топло и приятно на душата, че този инженер (наречи го както искаш) според твоите грешни разбирания не е българин, а е някакъв друг, понеже ти си казал така!
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    С глупави и упорити хора е излишно да се спори :) Злобей наволя
  • #20
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до: Automotive ( преди 9 години )
    Ти средно в БГ, ако си завършил пак ще е някакво постижение, като ти чета глупостите. Ти си тотално сбъркан с мисленето, а разсъжденията ти са на ученик от началното училище. Омесил си националитет и образование, като тюрлю гювеч. Да предположим, че мечтата ти да завършиш инженерство в Англия се е осъществила, то тогава ставаш не англииски инженер, а българин, завършил за инженер в Англия. Както в случая е с Владислав Алексиев. Той обаче може да се нарече немски инженер, защото работи в Германия
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Automotive ( преди 9 години )
    @до: AutomotiveВсъщност говоря от опит ;) Аз напуснах България, за да уча на 19. Завърших инженерното си образование в Англия и смятам, че това ме прави английки инженер. Независимо от националната ми принадлежност. Като кандидатствам за работа хората виждат образованието (по-нататък и опита), а не къде си роден. Тъкмо от тази гледна точка написах 5 пъти, че смятам въпросния човек за немски специалист. Промените в начина на мислене като живееш другаде няма да коментирам, защото не би разбрал.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до: Automotive ( преди 9 години )
    големи глупости си изписал. само ще ти кажа, че няма и не може да има степенуване на националността. ако си българин няма как да станеш повече или по-малко. съществителните в българският език не могат да бъдат степенувани. както и да е. явно хората, като теб спят спокойно, защото са се изходили под статия за успял българин и са писали глупости, колко той бил българин. на теб по-готино ли ти стана сега? ти си по-българин, а той не е. можеш да се потупаш по рамото от кеф, ако искаш!
  • #17
    7 rate up comment 1 rate down comment
    БГ ( преди 9 години )
    Направило ми е впечатление,че некадърните,простите и ограничените хора,които не могат да постигнат нищо в живота са най-завистливите.Те знаят,че не могат да постигнат нищо и вместо да се помъчат да надскочат себе си,започват да правят мизерии и да се спукват от завист спрямо успелите.Типична черта на повечето българи.Стоят си на село,ходят по кръчми и чалготеки,събират се и се напиват със себеподобни и смятат,че са българи,защото живеят в БГ.Колкото *** в БГ са българи-толкова и те...