IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW i8 срещу BMW М4

Бъдещето срещу традициите

BMW i8 срещу BMW М4

BMW i8 срещу BMW М4
Снимка: Autocar

BMW е компания, която винаги е следвала традициите си. А именно да прави луксозни автомобили с прецизно управление и спортни характеристики. В днешния модерен свят обаче традициите не са достатъчни. Автомобилните компании са принудени да въвеждат в своите автомобили революционни технологии, които понякога обезличават колите в името на безопасността или екологията.

Именно с новаторски технологии се свързва новата спортна кола на BMW - i8. Това е хибриден модел, задвижван от малък, но мощен бензинов мотор и електрически двигател. А това провокира британското издание Autocar да провери дали футуристичният автомобил носи онези изконни за BMW качества.

Най-добрият начин да се провери това е в директно сравнение с култовото и доказано спортно купе BMW М3, което при новото си поколение е обозначението като М4.

Autocar не прави типично директно сравнение с измерване на време за бърза обиколка. Просто редакторът на изданието споделя впечатленията си от двете коли.

Ето и присъдата му: "BMW i8 е изненадващо добър, държи се като истински спортен автомобил. Да, трудно му е да догони М4 на пистата (най-вече на правите), но ако трябва да избера с коя кола да направя още една обиколка, това със сигурност ще бъде i8", споделя редакторът на Autocar. И добавя, че хибридната спортна е дори е по-забавна за шофиране от М4, който пък се усеща тежък.

Видео: Autocar

BMW i8 е plug-in хибрид, който се задвижва от системата, съчетаваща бензинов и електрически двигатели. Батериите могат да бъдат заредени и в електрическата мрежа, като в напълно електрически режим автономията на колата достига 35 км.

Бензиновият двигател е TwinPower Turbo с три цилиндъра и обем 1.5 литра, като доставя внушителните 231 к.с. и 320 Нм. Той отговаря за задвижването на задните колела и работи с 6-степенна автоматична трансмисия. На предния мост е поставен електромотор, доставящ 131 к.с., който е куплиран с 2-степенна автоматична скоростна кутия. Той черпи енергия от литиево-йонна батерия с капацитет 5 кВч.

Общата мощност на хибридната система, която доставя задвижване към четирите колела, е 362 к.с. и 570 Нм. Ускорението от място до 100 км/час отнема 4.4 секунди, като в същото време средното потребление на гориво е само 2.5 л./100 км. Общата маса е 1490 кг., като е разпределена между двата моста в съотношение 50 / 50.

BMW М4 е създаден по класическата формула на марката - задно задвижване и поставен зад предната ос мотор. В този случай двигателят е с обем 3.0 литра и мощност 431 к.с., като работи съвместно или с 6-степенна механична скоростна кутия, или със 7-степенен автомат с два съединителя. Моделът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.1 секунди и развива 250 км/ч.

Тагове: vs bmw i8
0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    trex ( преди 9 години )
    Префърцунена сапунерка, която с огромната си цена се прави на спортен автомобил, но като я подгонят и клекне като *** излиза с твърдението, че всъщност е екологичен автомобил за нисък разход. ХАХАХА за двеста и петдесет хиляди лева.
  • #2
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 9 години )
    Общата мощност на хибридите не е сумарната от двигателите, в случая, тя би била под 362 к.с.
  • #1
    18 rate up comment 4 rate down comment
    off_line ( преди 9 години )
    Личи си че 6-цилиндровия турбо редови превъзхожда комбинирания електрически с бензинов мотор. Но все пак да не забравяме че целта на i8 не е да бъде от класа на super sport автомобилите, а по-точно да е икономичен и най-вече екологичен!