IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW си върна първото място в САЩ

С 339 738 продажби през 2014 г. компанията излиза пред Mercedes, Lexus, Audi и Cadillac

BMW си върна първото място в САЩ

Германската компания BMW си върна първото място по продажби в САЩ сред производителите на луксозни автомобили. Реализациите през 2014 година на базирания в Мюнхен производител достигат 339 738, което го извежда пред конкурентите от Mercedes, Lexus, Audi и Cadillac, съобщава Bloomberg.
BMW си върна първото място в САЩ
Снимка: BMW

Съществена роля за първото място на BMW са изиграли продажбите през последния месец на миналата година. През декември баварската компания е продала 41 526 автомобила в САЩ, което представлява ръст от 11% спрямо година преди това. Така резултатът за цялата 2014 година достига 339 738 продажби, или ръст от 9,8%.

Втори в класацията е миналогодишният лидер Mercedes. Щутгартската компания приключва годината с общо 330 391 продажби, отбелязвайки ръст от 5,7% на годишна база. Продажбите през декември достигат 34 009 (ръст от 3%).

Третото място с 311 389 продажби (ръст от 14%) през 2014 година остава за японския производител Lexus. Луксозната марка на Toyota е реализирала 39 879 продажби през последния месец на миналата година, записвайки увеличение от 15% спрямо същия месец на 2013 г.

Другият голям производител на луксозни автомобили от Германия - Audi, приключва годината със 182 011 продажби в САЩ (ръст от 15%). Сделките на марката през декември са 19 238, което представлява увеличение от 13%.

С разочароващо представяне приключва 2014 година американската марка Cadillac. Нейните продажби през декември отбелязват спад от 11% до 16 150 автомобила. Годишните продажби пък намаляват с 6,5% спрямо 2013 година до 170 750.

Начело на класацията по продажби на луксозни автомобили в САЩ през 2013 година бе Mercedes, който отне титлата от BMW. Базираният в Мюнхен производител оглави класацията и през 2011 година, а преди това в продължение на 11 години най-добре продаваната марка премиум автомобили в САЩ бе Lexus.

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До Уличен дрифтър ( преди 9 години )
    сменят се, щот не вървят - търсят алтернативи в дизайна и бъкат с кви ли не електронни глезотии само и само да се домогнат до първенците ама те прашат ли прашат...
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Alfa ( преди 9 години )
    Още едно доказателство, че японските ви *** западат, да не говорим за американски... Немското си е немско, колкото и да отричате ;]]]
  • #5
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 9 години )
    Немските производители са на пазарите с почти непроменени модели, докато при Лексус се извършва пълна промяна в дизайна и окачването, нормално е ценителите на марката да изчакват новия модел от желания клас.
  • #4
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да бе вервай си :) Порше е с най-високия доход от продадена бройка. Японците са накрая. Какво все буташ ВАГ навсякъде, нещо уртикария ли имаш от тях? Вече продават повече и от Тойота. Следващия виц, Тойота продавали по скъпо от ФВ? Кое? Авенсис е по скъп от Пасат? Корола от Голф, а извинявам се те я прекръстиха че не вървеше. Нещо за останалите? Във ТМ Ауто Авенсисите вървят по 2 за лев.Китайците трудно ще минат на японски, вече си си отговорил защо.Има и друго, там 50% са собственост на китай
  • #3
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Но виж, интересно ми е какво ще правят ВАГонетките, когато китайците започнат да разбират от коли и съответно минат масово на японски марки. Засега *** успешно им промиват мозъците колко е непатриотично да се купуват японски стоки, но рано или късно на потребителите ще им дойде акъла. И тогава ВАГонетките ще глътнат много сериозно водица.
  • #2
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Да бе, декласирани... Тойота продават 5 пъти повече от Фолцваген при това на по-високи цени. Хонда също. Дори Субару продават колкото ФВ..А в премиум сегмента Лексус са супер консервативни - допреди няколко месеца нямаха купе и компактен кросоувър в гамата си. Но, в края на краищата важно е не колко продаваш, а колко печелиш от това. А там японците са много по-напред от немците.
  • #1
    14 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И там вече разбират от коли! Японските и Американските бракми са декласирани...алилуя