IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хибридната система на Volvo XC90 в детайли

Тя генерира 400 к.с. и 640 Нм, като използва 2,0-литров двигател

Хибридната система на Volvo XC90 в детайли

Шведският производител Volvo разкри детайлна информация за хибридната система на новото поколение XC90, която е част от гамата двигатели на модела и вече се предлага на пазарa.
Хибридната система на Volvo XC90 в детайли
"Хибридната версия на XC90 притежава всички характеристики на луксозен SUV, но демонстрира разход на гориво и екология, които са трудно постижими дори за малките хибридни коли", се казва в прессъобщението от Volvo.

Хибридният Volvo XC90 носи добавката Т8 в името си, като залага на компактен бензинов двигател, който е подпомаган от електрическа система за задвижване. Бензиновият двигател е от семейството Drive-E, има обем 2,0 литра, четири цилиндъра и система за принудително пълнене, съставена от турбина и компресор. Агрегатът генерира 318 к.с. и 400 Нм, като отговаря за задвижването на предния мост. Задните гуми се задвижват от електрически мотор, разположен на задната ос. Мощността му е 80 к.с., а въртящият момент достига 240 Нм.

Общата мощност на хибридната система е 400 к.с. и 640 Нм, като се предава към пътя посредством 8-степенна автоматична скоростна кутия, използваща безжична технология. Всичко това предоставя на XC90 Т8 ускорение от място до 100 км/час за 5,9 секунди. В същото време нивата на вредни емисии СО2 са в рамките на 59 г/км, а средният разход на гориво - само 2,7 л/100 км., сочи информацията.
Хибридната система на Volvo XC90 в детайли
Хибридната система разчита и на монтиран на коляновия вал стартер-генератор (CISG), разположен между двигателя и скоростната кутия. Той разполага с 46 к.с. и може да работи или като генератор на електрическа енергия, или като помощник на силовия агрегат, осигурявайки до 150 Нм допълнителен въртящ момент. Той също така спомага за преминаването от хибриден в напълно електрически режим.

Електрическата енергия се съхранява в батерия, разположена в централния тунел под пода на колата. По този начин тя не влияе на пространството в салона или на обема на багажника. Освен това спомага за по-ниския център на тежестта. Освен от електрическата мрежа, батерията се зарежда при спиране, благодарение на двустепенната спирачна система, отчасти разчитаща на безжична технология.
Хибридната система на Volvo XC90 в детайли
Охладителната система на хибридния агрегат има два кръга. Първият охлажда CISG мотора и електрическия двигател на задния мост, докато вторият отговаря за батериите. Освен с течността от радиатора, батериите могат да бъдат охлаждани и чрез климатичната система на колата.

Хибридният XC90 предлага цели 5 режима на управление, които се избират чрез контролер на централната конзола в купето или от дисплея на таблото. Режимът Hybrid е активиран по подразбиране, като автоматично съчетава бензиновия и електрическите двигатели. Режимът Pure Electric е изцяло електрически и може да бъде използван при напълно заредена батерия, предоставяйки пробег от около 40 км. Динамичният режим Power дава максимум от хибридната система, а режимът AWD предоставя постоянно задвижване на всички колела. Последният режим Save "заключва" батерията, за да може складираната в нея електрическа енергия да бъде използвана по-късно, например в центъра на града.
Хибридната система на Volvo XC90 в детайли
Освен хибриден двигател, ново поколение Volvo XC90 предлага избор между бензинови и дизелови мотори, всички с четири цилиндъра.

В България цените на XC90 Т8 започват от 153 250 лева с ДДС, или с около 30 000 лева повече от дизеловия модел с 225 к.с.

Снимки: Volvo

Тагове: volvo xc90
0 от 500