IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler излиза като акционер от Tesla

Германският концерн продава своето остатъчно участие от 4% за 780 млн. долара на неназован купувач

Daimler излиза като акционер от Tesla

Daimler излиза като акционер от Tesla
Производството на Tesla Model S в Калифорния. Снимка: Ройтерс

Германският автомобилен концерн Daimler се оттегля като акционер от производителя на електромобили Tesla Motors и продава своето остатъчно участие от 4% за 780 млн. долара. Същевременно германската компания се опитва да изгради свое производство на батерии във федералната република.

„Притежаването на акции на Tesla не е необходимо условие за нашето партньорство и сътрудничество", заяви главният финансов директор на Daimler Бодо Юбер късно във вторник след приключване на борсовата сесия в Ню Йорк, цитиран от Ройтерс.

Групата на Daimler с автомобилни марки като Mercedes-Benz и Smart планира да продължи да използва батерии на Tesla за електрическия вариант на модела B-Class на Mercedes. Daimler обаче не коментира дали батериите на американския концерн ще бъдат интегрирани и в бъдещи модели. И в първото поколение на електрическия градски автомобил Smart ForTwo батериите са производство именно на Tesla.

Юбер пояснява, че с излизането на Daimler Tesla получава по-широка инвеститорска база. Daimler не издава кой е придобил неговите дялове в Tesla. Производителят на батерии пък не е открит за коментар.

Германският автомобилен производител придоби през май 2009 г. 9,1% от тогавашните дялове на Tesla на цена от 50 млн. долара.

Оттогава производителят на електрически автомобили от Калифорния се превърна от нестабилен старт-ъп в публично търгувана корпорация. Днес той е доста важен конкурент на Mercedes-Benz в битката за богатите, технически грамотни купувачи на автомобили.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: Tesla Daimler
0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 10 години )
    Какви са тези Тeсли?! Най-бързият и най-сигурният 4-врат седан в света, изобщо?!Tesla Model S P85D -> 4x4, 0-100 за 3.4 сек, 7 места, 30 мин. зарядка, 8г. пълна гаранция, необслужваеми мотори, разход 3лв/100км...Немци ли чух? hahaБраво Tesla!
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Кольо ( преди 10 години )
    Какви са тези Т
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 10 години )
    Дошо, 'що си толкова озлобен към немското автомобило-строене бе ? Айде за Ауди горе-долу разбирам, не си имал късмет. Обаче Мерцедес, защо ?Аз почвам да си мисля, че го правиш само за да дразниш феновете на немското, не за друго... :)
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    А дали ако някой си купи акции за 50млн. от Умрелцедес, бенве, за алуди да не говорим, ще си вземе поне същите пари след 5-10години или ще е на тотална загуба?Щото с технологии за нафтови печки до там се стига.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    така е - няма спор.
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    do бавареца ( преди 10 години )
    Да така е. И Тесла е станал Тесла сега заради подкрепата на Даймлер. Защото тези 50 милиона са нищо за Даймлер, но са били жизненоважни за Тесла да не се сринат. Но така се прави бизнес. С иновации. Който ги открие и инвестира в тях има многократна възвръщаемост.
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 10 години )
    хитреси са германците - влагат 50млн. и за 5г 700млн печалба от тези 50млн.
  • #1
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Niama problemi Toyota e osnoven akcioner v Tesla I takmo ste si uveli4i akciite. Nemcite da si praviat disel4etata. Te drugo I bez tova ne mogat