IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как правилно да съхраняваме гумите

Няколко съвета от специалист, които са особено полезни при студено време

Как правилно да съхраняваме гумите

Синоптиците предвиждат рязко застудяване в близките дни, което означава, че съвсем скоро ще се наложи и смяна на гумите. Ето няколко ценни съвета за това как да съхраняваме летните гуми, за да може те да бъдат годни за използване и догодина. Те са на специалист от компания за продажба на гуми, която предлага и "хотел" за гумите на своите клиенти. Подобно услуга е достъпна и при повечето вносители на нови автомобили.
Как правилно да съхраняваме зимните гуми
1. След свалянето на гумите те трябва да бъдат белязани с тебешир (ПД - предно дясно, ЗЛ - задно ляво и т.н.). По този начин значително ще облекчите работата си след зимата, когато отново ще ги поставите на автомобила.

2. Препоръчва се гумите да се надуят с още 0.5 бара преди да бъдат оставени за съхранение. Причината е, че по време на зимуването си те губят въздух.

3. Когато са свалени заедно с джантите, те трябва да бъдат поставени едни върху други или да бъдат окачени на специални куки на страната. Гумите трябва да стоят вертикално, на незамърсена с нафта или бензин повърхност. Освен това се препоръчва поне веднъж месечно да се обръщат на 90 градуса.

4. Оптималните условия за съхранение на гумите са сухо, тъмно и прохладно място. Ако не разполагате с такова, се обърнете към специализираните центрове, които разполагат с такива помещения.

5. Преди да изпратите гумите за зимуване е добре хубаво да ги огледате. На всяка цена проверете и датата на производство на гумите, която е записана на тяхната повърхност и се състои от 4 символа. Първите два показват седмицата на производството, а другите два - годината. Максималният срок за ползване на гуми е 10 години. А препоръчителният - не повече от 5.

Снимка: Tyrestrends

0 от 500
  • #9
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Държа ги в мазата една върху друга сложени в найлонови чували. Добре ли е? Или да ги къпя, мия със ***, подушавам всяка, мажа я с препарат за да сияе и после да ги опаковам във фолио, да ги вакумирам и сложа в стирилизирана херметическа камера да няма достъп до, клислород, бацили и микоорганизми.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Моите си ги държа в гаража на джантите на шишове и така си висят цяла зима
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Малка добавка:При съхранение, гумите НЕ ТРЯБВА в никакъв случай да допират земята, защото ако подът е студен, каучукът става чуплив и се разваля, а ако подът е влажен или топъл, може да започне гниене. Също така, ако се съхраняват една върху друга, добре е да има някакъв разделител между отделните гуми - плат, кече или нещо подобно. При липса на стойка, дървен палет е добро решение.
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    pfff ( преди 9 години )
    Статията не е много верна. Когато гумите са с джанти- те се позставят хоризотнално една върху друга. Когато са без джанти- няма налягане в тях, поставят се вертикално и се въртят. за
  • #5
    47 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    По часовниковата или обратно на часовниковата стрелка е по добре да ги въртим?
  • #4
    47 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това не е точно така, истината е, че трябва да се въртят на 87 !!
  • #3
    39 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 9 години )
    Да това с обръщането на 90 градуса е яко. Имам комшия дето не изкарва Мерцедеса повече от 4-5 пъти годишно. Неговите гуми сигурно вече са квадратни ;D
  • #2
    59 rate up comment 1 rate down comment
    Митко ( преди 9 години )
    Ей тва с обръщането на 90 (?!?!) градуса най ми хареса! Представям си как в хотела с няколко хиляди гуми ги връткат всеки месец!!! :)
  • #1
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Съхранявам ги една върху друга (без джанти), както е показано на снимката. Досега не е имало проблем с криви гуми.