IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

26-годишното пътешествие на G-Class завърши

Произведеният през 1988 г. всъдеход премина през 215 страни, изминавайки 890 000 км.

26-годишното пътешествие на G-Class завърши

Какво правихте през последните 26 години? Въпрос, на който най-вероятно няма как да дадете еднозначен отговор. Германецът Гюнтер Холтроф обаче може, тъй като от 1989 година той пътува със своя G-Class около света.
26-годишното пътешествие на G-Class завърши
Финалът на приключението

Приключението на Гюнтер започва, когато напуска поста си на мениджър в Lufthansa. Той купува небесно син G-Class и се отправя с него към Африка.

Германецът тръгва на пътешествието с тогавашната си съпруга, но малко след това се разделят. Тогава до него застава Кристин - дама, която прочела в германската преса за начинанието на Гюнтер.

Първоначално двойката предвижда приключението им да продължи около 18 месеца, но след това решава да го удължи. Така то продължава цели 26 години, преминавайки през 215 страни и калкулирайки 890 000 километра.

Гюнтер и Кристин, както и техния верен G-Class, кръстосват света, достигайки до подножието на връх Еверест, Сибир, Зимбабве, пустинята Сахара, Северна Корея, Аляска. Австралия и много други. Те нямат предначертан план. Пътуват където решат.
26-годишното пътешествие на G-Class завърши
Гюнтер и Кристин някъде из света

През 2010 г. 74-годишната Кристин умира от рак, но Гюнтер продължава пътуването, изпълнявайки последното й желание. Любопитен факт е, че двамата авантюристи сключват брак само две седмици преди тя да почине.

През юни 2012 година Гюнтер достига до Филипините - страна номер 200 в обиколката. Тогава километражът на немския всъдеход сочи 799 783 изминати километра. Следват Виетнам и Камбоджа, а финалът е Бранденбургската врата в Берлин, Германия.

Автомобилът, с който са изминати внушителните 890 000 км., ще бъде изложен в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт.
26-годишното пътешествие на G-Class завърши
Гюнтер дори е измислил име на своя G-Class - Ото, и споделя, че го приема като истински приятел. Машината, която е била негов дом през последните 26 г., е натъпкана с всичко необходимо - легла, душ, храна, резервни части. Само на покрива на колата има 500 килограма багаж, а общото тегло на натовареното возило достига 3300 кг.

Германецът споделя, че е правил ремонти, но твърди, че въпреки лошите пътища и тежките метеорологични условия двигателят никога не го е предавал. Той е 3.0-литров дизел, генериращ 85 к.с. Един от интересните ремонти, които е правил, е смяна на лагер на 5000 метра надморска височина в Андите.
26-годишното пътешествие на G-Class завърши
Снимки: Гюнтер Холтроф

Тагове: Mercedes-Benz G-Class
0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Едикойси ( преди 10 години )
    Ето ей за това си говориехме,да наистина в днешно време толкова много екстри за едно возене какво ли не масажи компютри и т.н. Едно време точно това през 88,89 така до 96,97 както казах почнаха да навлизат новите технологи, за това този джип е издържал, проста система която ако имаш нужните инстромети и части всичко би било поправимо както и при много други коли и джипове и така нататък, така че какъв е извода купувайте си по прости коли джипове ако не разполагате с нужните средства ;)
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    L. ( преди 10 години )
    Сега вече сериозно - Мерцедес са станали толкова чуплива марка, че подир колата трябва да върви малка работилница, а DHL да осигури специален екип за доставка на части, щото абсолютно всичко може да се счупи на тези коли. Сервизите им не могат да си вдигнат главата от заявки и рекламации.
  • #11
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Добра реклама за наивници, които си мечтаят за околосветско. Мерцедес мисля прекаляват с този вид реклами. Преди същото нещо с различни Унимог машини го правиха. Дори наскоро имаше статия в АМ. Пак бяха с жена си която умира от рак, но преди смъртта си му казва да продължи. Докарват го малко и до тргедия, за да има разчувствени и малко натъжени. Драматизъм дето се вика. Един, два пъти тази реклама, минава, но май прекаляват. Доказана марка, няма нужда от такива евтини изпълнения.
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Някой ( преди 10 години )
    Вече не ги правят така мерцедесите... Имам 190-ка на 300 и кусур хиляди... Все още си карам в лява лента с 140-150.... Е и поддръжката е важна де....
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    L. ( преди 10 години )
    890000 километра за 29 х 365х 24 часа е средно 3,5 км/ч - все едно са го извървяли пътя. :)
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Artur ( преди 10 години )
    Искренно му завиждам !!!!!!!
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    26 години и 890 000 км, това прави по ~35 000 км на година, което хич не е много за човек, който пътува по цял ден.
  • #6
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 10 години )
    До ЛукезичТемата е съвсем друга, посочи собствени преценки и предположения за истината.А за лафове за дрифтове с 1000 левови бегачки,съм винаги готов:)
  • #5
    18 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 10 години )
    До долния:Ами ако беше прочел цялата статия, щеше да разбереш, че с него си е носил резервни части и сигурно от там го е взел, а може и от ибей да си го е поръчал :)))
  • #4
    37 rate up comment 2 rate down comment
    Лукезич ( преди 10 години )
    До уличен дрифтърПич, личи си че разбиранията ти за автомобилите се изчерпват с разни "бегачки" за по 1000 лв. с които въртиш гуми около панелния коптор, който обитаваш.