IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault показа суперикономичен хечбек

Концептът Eolab предлага разход от 1л/100 бензин на 100 км

Renault показа суперикономичен хечбек

Компанията Renault показа концептуалния модел Eolab, който е оборудван с хибриден агрегат и изразходва едва 1 л/100 км гориво. Дебютът на хечбека пред публика ще се състои на предстоящото автомобилно изложение в Париж.
Renault показа суперикономичен хечбек
В силовия агрегат на Eolab са включени 3-цилиндров бензинов двигател с обем 1.0 литър, развиващ 75 к.с. (95 Нм въртящ момент), 3-степенна скоростна кутия, електромотор, чиято мощност е 68 к.с. и 200 Нм и комплект литиево-йонни батерии с емкост 6.7 кВт/ч. Само на електричество хечбекът може да измине около 60 км.

Eolab работи на два режима – weekday (за всекидневно пътуване от дома до работата) и weekend (за по-продължителни пътувания). В първия случай агрегатът използва предимно електричество, като на първа предавка максималната скорост е 60 км/ч, а на втора достига до 120 км/ч. При превключване на трета скорост автоматично се включва двигателят с вътрешно горене. При режима weekend електрическата тяга се използва само при тръгване от място, като при ниски обороти електромоторът работи едновременно с бензиновия двигател.

Теглото на Eolab e 955 кг, като това е постигнато благодарение на използване на олекотени материали в конструкцията. Покривът на прототипа е направен от магний, разките на вратите са от стомана, задните стойки  и по-голяма част от шасито са от алуминий, а капакът и вратите от специална пластмаса.

Коефициентът на челно съпротивление при концепта на Renault e 0.235, което се приближава до най-добрия резултат при серийнии автомобили – 0.23 на Mercedes-Benz CLA. Прототипът е получил редица аеродинамични елементи, като преден сплитер, който се отпуска при скорост от 70 км/ч за ограничаване на въздушния поток под автомобила, а също така и задкрилки с размери 40 на 10 см, разположени на задната броня.

Спирачните механизми на Eloab се различават от традиционните, като за тяхното разработване са помагали и инженерите от компанията Continental. При натискане на педала на спирачката накладките не докосват повърхността на дисковете. Електрониката на автомобила е така програмирана, че сама „разпознава“ ситуация, при която шофьорът ще натисне спирачката и го изпреварва, като приближава накладките до дисковете. По този начин се пести гориво, а и се удължава живота на самите накладки

В салона на Eolab всички функции се управляват от 11-инчов дисплей на централната консола. Той е разделен на две части – на горната се прожектират изображенията от камера, която заменя огледалото за заден ход, а на долната отговаря зааудиосистевата и климатика. Приборният панел е заменен с цифров аналогов.

Засега не се споменава нищо за евентуалното пускане на Renault Eolab в серийно производство. Концептът е отговор на поставената от плавителството на Франция задача за построяване на свръхикономичен автомобил, но не е ясно какво ще е неговото бъдеще.

Снимки: Renault

Тагове: renault eloab
0 от 500
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    bobi ( преди 9 години )
    Искам да споделя мнение за марката Рено и по точно модела 19. Аз по здрава кола от тоази несъм виждал и срещал.... Колата е закупена чисто нова от Германия за непомня точно но мисля че беще някъде около 28000ДМ. Тази кола в момента е на 290000 и е в отлична форма.. Колата е карана от майка ми и в последно време отвреме навреме от сестрами.. Сменени са съединителя, цлалата предница и амортесиорите... Тази кола никога нее отказвала никога, за мен специално това е най здравия автомобил
  • #22
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Серьожа Пишкарев ( преди 9 години )
    Ето не машина, ето настоящая пизда!
  • #21
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Класацията ( преди 9 години )
    Ето още един кандидат за "достйно" място при най-чупливите коли! ахахах
  • #20
    7 rate up comment 6 rate down comment
    автофен ( преди 9 години )
    Аз не мога да разбера това, че някой ми изтъква като минус че колата (разбирай марката) била евтина. Ами супер!!! Френският комунизъм има резултати: правителството казва, Рено изпълняват. Колите си струват парите. Най-важното е отношението цена/какво взимам в замяна.Не са най-доброто съотношение, но са доста по-изгодна покупка от други, по-скъпи марки. Поне така си мисля Аз.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    GTI ( преди 9 години )
    Препратка към бъдещия Меган
  • #18
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    А, да! И ми е заминал механизмът на дясната врата и него ще сменям. Ами голям праз! Колата нито един, ама нито един път не е спирала да върви. Аз просто си я стягам! Може и без механизмът, може и да си пали трудно, може и по капли да я карам, нали така?Кажете сега кой толкова го е яд? Явно е някой познат, който се насира от яд! Защо така? Аз писах, че Реното е готино, защото искам икономична кола! Но няма да загърбя удобството в името на икономията! Ще търся нещо по средата и да е рационално!
  • #17
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 9 години )
    Усещам някаква злоба тука :)Колата си я карам. Беше за 1 ден в сервиз, защото имаше проблем с паленето. Не виждам какъв е проблема?Може би ви е яд, че карам автомобил, който предлага удобство, а вашите автомобили не го предлагат? Стига с качеството - нека и един път да обърнем внимание на това какво стана с автомбилът в 21-ви век. Той е с подгряване на седалки, с вентилация, с парктроник, с камера за задно виждане, с масаж на седалките, голяма навигация, DVD система и т.н.Вашите коли как са?
  • #16
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Triforce, кво стана с мержана? Как е фърфи ли или е непрекъснато в бокса? По-рано непрекъснато се хвалеше, а последно време, мълчиш, като пу.ка. Ако нещо има по колата сподели, а не дръж само за себе си инфото, защото могат и други хора да се прецакат. Бъди толерантен и помагай на другите, така както и на теб искахме да ти помогнем, преди да е вземеш тази каруца. Сподели!
  • #15
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Щото е толкова 'убава, че от сервиза не излиза. Майсторите повече се грижат за нея отколкото той. Сега се е размечтал за нещо друго. Забелязват се наченки на разум, но за поумняване е много смело да се говори. Само хвалбите му бяха големи, но се опари от немското качество. Много народ му говорихме, но така е като не слуша.
  • #14
    7 rate up comment 7 rate down comment
    ПетФорце ( преди 9 години )
    Казанлъшките трифльорци по начало са всеядни, кво се чудиш!?