IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

68% от колите в България са на възраст над 15 години

Колите под 5 години са едва 3,5 % от автопарка, сочи статистика на МВР

68% от колите в България са на възраст над 15 години

Автомобилният парк в България застарява, потвърждава статистика на МВР за регистрираните към 1 юли в страната превозни средства.
68% от колите в България са на възраст над 15 години
Снимка: Ройтерс

Общият брой на регистрираните към тази дата возила в България е 3 769 117, като цели 68% от тях - 2 579 609 екземпляра, са на възраст над 15 години.

Машините до 5-годишна възраст са само 133 941, което е едва 3,5% от автопарка на страната. Регистрираните автомобили, които са произведени преди повече от 20 години, са 1 475 443, или 39% от автопарка.

Сериозен дял - 29 процента, владеят и автомобилите на възраст между 15 и 20 години. Те са общо 1 104 166 броя. Машините на възраст между 6 и 10 години са 403 191, а тези между 11 и 15 години - 652 346.

Най-много представители в България има марката VW - 476 327 автомобила. От тях 8995 са на възраст между 0 и 5 години, а най-многобройни са тези на възраст над 20 години - 238 940 автомобила. На второ място е Opel с 436 651 коли, следвана от Ford с 267 856 коли. Следват Mercedes - 258 047 автомобила, Renault - 251 034, Peugeot - 174 692, Audi - 152 874, Fiat - 152 753, ВАЗ - 150 663, BMW - 132 982.

30-те най-популярни марки автомобили в България към 1 юли 2014 г.
68% от колите в България са на възраст над 15 години
Статистиката на МВР предоставя данни и за видовете гориво, които предпочита българинът. Най-многобройни у нас са бензиновите автомобили - 1 825 730, докато представителите с дизелов агрегат са 1 376 375. Електромобилите са едва 114, а хибридите - 799, от които 29 са дизел-електрически. 

Още по темата:
Кои са най-продаваните марки автомобили в България
Търсим все по-добри стари коли

 

0 от 500
  • #28
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тая таблица е грешна. Москвич фалира през 2002 а ние тук имаме два Москвича, които излиза, че са 2004-5-6 година. 10 годишен Москвич няма. Най-младия да е на 14 модел "Калита" и "Дует" произведени през 2001. Тук сигурно има и "Чайки" на по 5 години ама ги крият.
  • #27
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    аз ако за 5 години трябва да дам 8-9000 лева за ремонти да съм я хвърлил на скрап колатаотделно че не бих взел кола чиито консумативи струват 2000 годишнои аз карам 7 годишен автомобил и консумативи данъци и застраховки не давам повече от 1000 лвза ремонти има-няма 500 да съм дал
  • #26
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До долния спец: ( преди 9 години )
    Моята я взех на 5 години(не е немска за сведение) и докато не достигна разликата с пазарната й цена като нова - 24 000(толкова беше разликата между платената от мен цена и цената на колата като чисто нова), то аз нямам намерение да я продавам.До момента за 4 години съм платил към 8-9 хиляди по нея(ремонти, части, застраховка, консумативи и пр.), като предстой да дам и още към 2 бона за смяна на масло, ангренажен ремък, ролки и от сорта.Като гледам ще я карам до 15-а й година, поне, а може и още!
  • #25
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тойотите по 20 години не могат да остискат, затова ги няма :Д
  • #24
    2 rate up comment 6 rate down comment
    до долния ( преди 9 години )
    Да де, купил си чито 15 годишен Ваген за 1200 лева и нема да го фърли след 2 години я, ще си го кътка докъде изгние напълно ;)
  • #23
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    От тази статистика човек може да си извади изводи, коя марка колко време издържа.Както и аз съм забелязал, има марки, които изкарват дълго време, както и такива, които след 10-15-та година са за скрап.Италианско, корейско, че и някои от японските дори не издържа дълго и процентия дял след 15-та година им спада.
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И в Германия е горе-долу така: 15% от хората, които карат нови коли са на възраст над 68 години.
  • #21
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хм, излиза че, 0-10 годишните са тойота и после фолксваген. Най плюваните в тоя форум. Над 20 годишни - там ваг е без конкоренция. И кво излезе, национален спорт - да плюеш другарчето. Ей вица за шопа си бил съвсем верен. :)
  • #20
    6 rate up comment 4 rate down comment
    пора ( преди 9 години )
    Абе тука има и друг фактор който оказва влияние - средностатистическия българин не отделя повече от 15-20 К за кола - за тия пари освен някоя пластмасова дачия или друга подобна няма да вземеш - другия вариант на който се мятат хората е по-добра втора ръка кола - точно заради това новите са малко - защото никой няма 50-100 К за хубава и предпочита да вземе добра 5-10 годишна вместо нов ***...
  • #19
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Георги ( преди 9 години )
    защото само 3,9% имат съвременен стандарт на живот останалите сме назад във времето