IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

68% от колите в България са на възраст над 15 години

Колите под 5 години са едва 3,5 % от автопарка, сочи статистика на МВР

68% от колите в България са на възраст над 15 години

Автомобилният парк в България застарява, потвърждава статистика на МВР за регистрираните към 1 юли в страната превозни средства.
68% от колите в България са на възраст над 15 години
Снимка: Ройтерс

Общият брой на регистрираните към тази дата возила в България е 3 769 117, като цели 68% от тях - 2 579 609 екземпляра, са на възраст над 15 години.

Машините до 5-годишна възраст са само 133 941, което е едва 3,5% от автопарка на страната. Регистрираните автомобили, които са произведени преди повече от 20 години, са 1 475 443, или 39% от автопарка.

Сериозен дял - 29 процента, владеят и автомобилите на възраст между 15 и 20 години. Те са общо 1 104 166 броя. Машините на възраст между 6 и 10 години са 403 191, а тези между 11 и 15 години - 652 346.

Най-много представители в България има марката VW - 476 327 автомобила. От тях 8995 са на възраст между 0 и 5 години, а най-многобройни са тези на възраст над 20 години - 238 940 автомобила. На второ място е Opel с 436 651 коли, следвана от Ford с 267 856 коли. Следват Mercedes - 258 047 автомобила, Renault - 251 034, Peugeot - 174 692, Audi - 152 874, Fiat - 152 753, ВАЗ - 150 663, BMW - 132 982.

30-те най-популярни марки автомобили в България към 1 юли 2014 г.
68% от колите в България са на възраст над 15 години
Статистиката на МВР предоставя данни и за видовете гориво, които предпочита българинът. Най-многобройни у нас са бензиновите автомобили - 1 825 730, докато представителите с дизелов агрегат са 1 376 375. Електромобилите са едва 114, а хибридите - 799, от които 29 са дизел-електрически. 

Още по темата:
Кои са най-продаваните марки автомобили в България
Търсим все по-добри стари коли

 

0 от 500
  • #78
    3 rate up comment 0 rate down comment
    cop ( преди 9 години )
    спокойно и по стари ще започнем да караме.
  • #77
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Истината ( преди 9 години )
    А поне 80% от каращите тези трошки по магистралите считат, че огледалата за обратно виждане са излишна и досадна "екстра"!
  • #76
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До Бъчваря??? ( преди 9 години )
    Много ми е интересно как пишеш толкова дълги коментари като в полето може само до 500 символа?
  • #75
    2 rate up comment 2 rate down comment
    БЪЛГАРИН ( преди 9 години )
    Не е нужно да бъдем тарикати.НУЖНО Е ДА БЪДЕМ БЪЛГАРИ!!!ИСТИНСКИ ПРАВОСЛАВНИ БЪЛГАРИ - такива каквито сме длъжни да бъдем заради дедите си и пролятата кръв за да ни има.Тогава въпроса до кого трябва да стоим отпада.Нима някой си мисли, че изборът ни трябва да е америка и НАТО.Какво са дали те за нас?НИЩО нали?ИСТИНАТА Е В БРАТСКА РУСИЯ.ПОМАКА ПРЕЦЕДЕНТ ДА ГО ДУХА.
  • #74
    1 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Леле съм отплеснат. Забравих за най-големият пиниз. SEAT Toledo TDI, някъде 2003-2004 година. Смяна на цял мотор заради наливане на неподходящо масло. И още един случай с приятел - Citroen Xantia. Некачествен ремонт на мотора за 1400 лева пак поради липса на масло. Тук случая е по-различен. На човека му светят лампички, но той не им объща внимание и кара като повечето хора. Вече е на вторични тоя Ситроен. Преди това бе голяма ламя. Под 10 л/100 км не падаше.
  • #73
    0 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Ех, забравих да пиша за още два супер автомобила на познати, дето единия отдавна е на части :)
  • #72
    3 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Виж сега. И аз живея в България, не в Германия. Около мен всички карат автомобили на минимум 10-15 години. Мога поименно да ти цитирам проблемите с преразход и повреди по моторите. Айде да се опитам. Golf 4 1999 година 10 на сто нафта, 90 км/ч максимум. Причина дебитомер. Опит за икономии първо почисване нъцки. Второ почистване, пак нъцки. Купуване на евтин, под 100 лева не става. Купуване на уж оригинал за над 100 лева става. И от цялата тая въртележка няколко месеца тоя Голф дава разход 10 л/100 км според собственика, като повече от 90 не върви, защото няма мощност. Втори случай Астра 1999 година. 1.4 90 к.с. 10-15 л/100 км разход газ или бензин в зависимост от сезона. Безкрайни ремонти, ходене до сервизи. Газовата при малко по-студено време изключва и се кара на бензин. Citroen Picaso 2004 година. HDI 90 к.с. На няколко месеца. Вече почна мотора да губи мощност. При покачване на оборотите. FIAT Brava. Уби се човека да му регулира нафтовата помпа. Губи мощност, пуши. Няколко месеца мъки при различни майстори и пак дефекта се появява. Ами това са все хора около мен с проблеми в моторите и разхода на гориво. Сещам се и за един Mercedes W124 комби с автоматична скоростна кутия. Той зимата не вървеше заради студа, а на човека му трябваше за детето. Вземаше назаем други коли. Тук споменах само проблемите с моторите. Но то не са само проблеми с моторите. Примерно Астрата. За една година има смяна на амортисьори, акумулатор, цяла изпускателна система барабар с колекторните тръби и гърнетата, рязане на катализатор и сега изгоряла бензинова помпа. Няколко регулировки и ремонти на газовата уредба. Голфа тая кола почти не върви или поне аз винаги се изненадвам като ми кажат, че не върви :) То не бяха проблеми с невъзможност за палене, с изтощени акумулатори, с предница, много изгорели крушки и проблеми изобщо с тока към тия крушки и какво ли не още. Това нещо Голф върви когато му е кеф. И през цялото това загубено време за ремонти и желание за икономия на средства, страда разхода на гориво, който обезсмисля ниската цена на автомобила. На практика аз съм дал по-малко пари за застраховки автокаско, гражданска, на местата, отколкото за ремонт на Астрата. Значи тя вече е стъпила на 6-7000 лева, а е минала по-малко от 20 000 км. А за 6000 лева знаеш ли каква кола се взема? Забравих и проблеми със спирачките, но таки1600-1700 лева, като около 1000 са за каското, 350 за данъка и ГО със застраховка на местата. Ако махнем каското, имаме едно 700 лева максимум на година. Обслужването с някои странични дейности по мое желание е около 350 лева. Ако разделиш 1700 лева на 12 месеца, това са около 140-150 лева на месец. Но и стара кола да караш, най-много да спестиш при кварталния майстор, както и да намериш някоя по-евтина ГО без да застраховаш местата. Ако аз взема тая кола кеш и плюя на гаранцията по някое време, то ще имам дори по-ниски разходи от теб. Но аз дори и стара кола да взема, никога няма да се откажа от каското, защото по пътищата ни е опасно. Никога няма да отида и при кварталния майстор за смяна на филтри и масла. И никога няма да сложа нещо, което не е препоръчано от производителя. Просто принципи, които следвам. И още едно предимство на новия пред стария автомобил. Новите поколения автомобили по принцип дават и по-нисък разход на гориво, дори старият автомобил да е като нов. Освен това тоя разход е възможен при по-висока мощност на мотора. Ето ти още малко печалба. Може да си я изчислиш колко ще е за 100 000 км да кажем. И ако аз с моята мога да мина 100 000 км без да ме теглят до сервиза, с твоята 10 годишна кола това е по-скоро късмет. Да не говорим, че аз имам и гаранция няколко години и че по дефолт спирачките, дисковете, съединителя и крушките във фаровете са наред и не трябва да мисля за тях десетки хиляди километри. Да не говорим за ангренажен ремък с ролки. Още по-малко пък трябва да споменавам амортисьори, окачване и луфтове в управлението. Ти може ли да гарантираш, че твоя автомобил на 150-200 000 км е безпроблемен? Сигурно можеш, ако някой съвестен човек е направил качествен основен ремонт, но това в България го няма. Така, че сам се захващаш. Ако не, ще има да звъниш на приятели по пътищата. И ако си скръндза като повечето, може и без мотор да останеш някой ден.
  • #71
    9 rate up comment 2 rate down comment
    До Бъчваря: ( преди 9 години )
    85-90% извънградско имам предвид, а не градско.Извинявам се за грешката.
  • #70
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До Бъчваря: ( преди 9 години )
    колата ми сега е автоматик, 2,4 литров двигател, бензин.За тези 12 000 само през сняг не минахме-равнини, планини, стръмни проходи, натоварено градско и задръствания с часове, 110-120км/ч средна скорост извън града, дори и по черни пътища се налагаше да карам и накрая, като теглих калема под 8л/100км.Със сигурност твоята Фиеста ще харчи по-малко, но най-малкото е с по-малък двигател, а сигурно е и с ръчна ск. кутия.Оставям настрана факта, колко може да носи като полезен товар една Фиеста!
  • #69
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До Бъчваря: ( преди 9 години )
    Бъчваря, така и не каза колко ти струва ходенето до Мото Пфое за обслужването?Изпусна се за застраховката и сега си траеш като мишка, че съвсем ще покажеш колко нерентабилна е новата кола.Иначе за разхода, 10 годишна кола карах, ръчна скоростна кутия, 1,6 двигател, бензин, извънградско под 5,5л/100км, градско 7-8л/100км.Сегашната, която е по-нова(9,5 годишна в момента и купена на 5,5 год.) за 1 месец минахме 12 000 км, 4 възрастни+1 дете+50 кг багаж под 8 среден разход/100км(85-90% градско)!