IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW - покриването на еконормите ще струва милиарди

Компанията трябва да редуцира средното потребление на моделите си до 4 л/100 км

BMW - покриването на еконормите ще струва милиарди

BMW - покриването на еконормите ще ни струва милиарди
Норберт Райтхофер представя хибридната суперкола BMW i8, която изразходва средно по само 2.5 л./100 км. Снимка: Ройтерс 

Покриването на по-строгите ограничения за емисиите на CO2, които ще влязат в сила в Европа през 2021 година, ще бъде огромно финансово предизвикателство за BMW. Това заяви пред Automotive News Europe главният изпълнителен директор на компанията Норберт Райтхофер.

Разходите по покриването на емисиите на CO2 ще бъдат за милиарди, не за милиони, категоричен е Райтхофер. Той обаче е убеден, че новото семейство двигатели и леките платформи ще позволят на автомобилния производител не само да влезе в рамките на нормата, но и да запази лидерската си позиция на най-добре продаван производител на премиум автомобили.

От 1995 година насам компанията BMW е редуцирала с 30 на сто вредните CO2 емисии на гамата си модели. В момента автомобилите й имат среден показател от 133 г/км, но именно последните 33 грама ще бъдат най-скъпи, обясни Норберт Райтхофер. През 2021 година гамата от модели на всеки един производител на масови коли ще трябва да има среден показател от не повече от 100 г/км вредни CO2 емисии. А това се равнява на средно потребление на гориво от около 4 л/100 км.

За да се справи с предизвикателството, компанията BMW разработва както нови двигатели, така и нови платформи. Едно от основните й оръжия ще бъде модулният двигател, който бе анонсиран по-рано тази година. Агрегатът все още не е напълно завършен, но Райтхофер разкри, че той ще се предлага във версии с 3, 4 и 6 цилиндъра.

"Когато говорим за ефективност, ние отново сме една крачка пред конкурентите. Именно благодарение на този двигател", заяви главният изпълнителен директор на компанията.

Попитан за основните конкуренти на BMW - Audi и Mercedes, Райтхофер заяви, че както неговата компания, така и всички останали ще трябва да покрият еконормите. Ако не го направят, ги чакат големи неустойки.

Друга важна стъпка в посока намаляване на вредните емисии ще бъде използването на армирани с въглеродни влакна пластмаси. BMW вече обяви, че капацитетът на завода в Моузес Лейк ще бъде утроен, като съоръжението, което е джойнт венчър с SGL Group, ще се превърне в най-големия производител на въглеродни влакна в света. Въпросният материал е по-здрав и по-лек от алуминия и стоманата, като BMW вече го използва за платформите на своите i-модели.

Партньорството с японската компания Toyota също ще изиграе решаваща роля за екологичното бъдеще на BMW. Двете компании вече подписаха договор за сътрудничество в областта на устойчивата мобилност, който предвижда разработване на система за горивни клетки, нов вид батерии, леки технологии и др.

"Никой не може да каже какви ще бъдат батериите през 2021 година. Това зависи от много фактори. Именно затова ние трябва да обърнем внимание и на автомобилите с горивни клетки", заяви Райтхофер, като припомни, че партньорът на BMW - Toyota, вече обяви пускането на пазара на своя първи сериен автомобил с горивни клетки.

Норберт Райтхофер съобщи също така, че производството на BMW i3 и BMW i8 ще бъде увеличено, за да се покрие търсенето.

"В някои страни за получаването на i3 се чака месеци, а наскоро моделът бе въведен и на пазара на САЩ, където подобни автомобили са много популярни. BMW i8 също може да се похвали с добър дебют на пазара, тъй като е разпродаден за година напред", каза той.

Още по темата:
Водещи компании закъсняват с постигане на екологични норми

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    И кво сега, Тойота не си дава евтино технологиите и набедените за премиум немци недоволни че ще им излезе скъпо.. Ами да сте инвестирали когато му е било времето, наместо да разработвате канцерогенници.
  • #5
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До Анонимен: ( преди 9 години )
    Анонимнико, а какво да кажем за газираната гадост в тенекиена опаковка, следваща философията на Кока Кола? Т.е. днешните тенекиени консерви, т.е. "коли!? Я ми дай едно карбоново БМВ I3 пък си яж там чипса докато те ОТВЯВАМ. Знам го от опит!http://youtu.be/mQVO0Vaigb0?t=14s
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    ККК ( преди 9 години )
    Реално погледнато, най- много зависи от стила на каране, особено ако си с бензинов двигател. Тия стойности на производителите са при някви супер идеални условия, при положение че шофьорът не кара с над 1800 оборота, за което трябва да имаш мн здрави нерви (особено в кола с над 200 коня). В момента хибридите, предлагани от компаниите са супер сакати с много малък пробег на батерии (изключвам тесла донякъде). Не е невъзможно да се направи много икономична кола, но нещо спира прогреса в тази посока
  • #3
    6 rate up comment 6 rate down comment
    d-r House ( преди 9 години )
    Баце ,то нали знаеш ,най-кономичните коли до момента колко им е разхода 3\100 дизел при з цилиндров 1.2 двигател ,ако ми искараш разход 4\100от 200 к.с.то ти си за нобелова награда,няма такъв филм,ако имаше ,то във Ф1 отдавна да са го въвели,просто няма как да се случи,братле,мощноста изисква гориво....та така .
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    човек казва, че ще струва много пари, ама българите знаят по-добе че това не е възможно. къде са тръгнали тея германски ***... хахаха. как па го измисли това че кола 200-300кс не може да направи разход 4л - *** професора
  • #1
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Смазвайте си индустриите със безумни щети и ограничения.През това време около 7 милиарда на който въобще не им пука за техните измислени закони ще управляват парни локомотиви..Всеки който някога е виждал автомобил му е ясно,че колата консумира толкова колкото настъпваш газта.Пропорционално с това и толкова цапа.Колкото по нискокачествено е доривото и в лошо състояние мотора толкова по-зле.Ето това е основният проблем.Не пластмасови електрически колички за 200 бона сякаш извадени от евтин чипс.