IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

GM с нова сервизна акция за 8.4 млн. коли

Американската компания стартира програма за обезщетяване на засегнатите й клиенти

GM с нова сервизна акция за 8.4 млн. коли

Американският автомобилен гигант General Motors обяви нова сервизна акция за свои модели коли. Този път сервизите ще трябва да посетят общо 8.4 млн. автомобила, отново заради проблем с ключа за стартиране на двигателя, съобщава CNBC.
GM с нова сервизна акция за 8.4 млн. коли
По-голямата част от засегнатите автомобили - 7.6 млн., са реализирани на пазара на Северна Америка. Сред тях има както нови, така и доста стари модели. Сервизната акция обхваща повече от 10 модела автомобили на GM, произведени между 1997 и 2014 година. Ето някои от тях - Buick Rainier, Chevrolet TrailBlazer, GMC Envoy, Isuzu Ascender, Saab 9-7x, Chevrolet Malibu, Oldsmobile Intrigue, Oldsmobile Alero, Pontiac Grand Am, Chevrolet Impala, Pontiac Grand Prix, Cadillac SRX, Cadillac CTS.

Мащабните сервизни акции ще костват на компанията най-малко 1.2 млрд. долара, става ясно от изявление на Мери Бара, главен изпълнителен директор на компанията. Сумата включва по-рано обявените от GM разходи за 700 млн. долара.

Общият брой автомобили, за които GM обяви сервизни акции през първата половина на 2014 г, достига 25 млн.

Същевременно автомобилният гигант съобщи, че стартира програма за обезщетяване на собствениците на засегнатите автомобили. Известни са 54 инцидента, причинени от дефект в автомобилите, като има 13 загинали.

Според New York Times семействата на загиналите ще получат по около 1 млн. долара обезщетение. Businessweek пък твърди, че компенсационния фонд е "без таван".

*Централата на GM в Детройт, САЩ. Снимка: Ройтерс

Тагове: General Motors
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    На дъртите бараки от осемдесетте никой не им търсеше отговорност. Още повече, че българина на юруш скочи в тия бараки и все още е в тях, след като Ладичките му се сториха доста архаични. Аз сега слушам с отворена уста собствениците на тия бараки, как не могат да насмогнат на ремонти. Оправят едно нещо, на другия ден излизат две неща. И така до безкрай. Затова и предпочитат градски и служебен транспорт, а бараките пазят паркоместата пред блоковете за по-добри времена.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 10 години )
    Новите глокници от завода излизат счупени,а после искаме да изкарат 5-10 години.Как да стане?После само да съм чул някой да каже,че дъртите бараки от 80-те и началото на 90-те не ставали.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Добре поне, че спряха да ги продават тея дараци шевролета у нас!
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    не са сами ( преди 10 години )
    Всеки момент ще излезе и информация за подобен проблем и при Фиат/Крайслер,при това за около 1000000 авт и то след 2010г.Тоъота,ГМ,Крайслер - доказано ниско качество и надеждност!
  • #3
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    25 милиона сервизни акции от ГМ, а ВАГ нито една! Ето това е качество. Е как да не си купи после човек немска машина. А онея злобни слухове за гърмящи скоростни кутии, проблемни двигатели и още един куп работи да не се взимат под внимание, официално концерна не ги е обявил, следователно са само в главите на посещаващите сервизите на ВАГ!
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Който е измислил тоя ключ за стартиране трябва да го...
  • #1
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    просто в америка се съдят за глупости и там никой не може да си позволи да има някакъв проблем. Дори да е някаква тотална дреболия