Mercedes-Benz определено умее да се доказва като новатор, все пак на сметката на производителя е записан патента за първия автомобил с двигател с вътрешно горене. Днес обаче не става дума за Motorwagen, а за друг новатор на марката - CLS Shooting Brake. Това е автомобил, който с появата си отвори напълно нова ниша на пазара.
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake трудно може да се определи като нещо различно от Shooting Brake. Той не е комби, не е и купе, седан също не е. Но може да бъде отличен заместител на всеки един от изборните автомобили, дори на популярните SUV возила.
CLS Shooting Brake е изграден на базата на купето с четири врати CLS, което с появата си също откри съвсем нова пазарна ниша. Вместо съчетание между седан и купе обаче CLS Shooting Brake предлага симбиоза между комби и купе. Преди години подобен микс би бил сметнат за странен, но дизайнерите на Mercedes-Benz са успели да направят нещо наистина оригинално и запомнящо се - да съчетаят динамичния силует на спортните купета с практичността на скучните комбита.
Под авангардната кожа на CLS се крие платформата на E-Class. Размерите на двата модела са почти аналогични, като CLS Shooting Brake демонстрира малко по-големи надвеси, дължина и широчина.
Същото се отнася и за интериорите на двата модела. Това обаче съвсем не означава, че салонът на CLS Shooting Brake е посредствен. Точно обратното, в кокпита на германския автомобил цари безупречна атмосфера - изработката е на изключително високо ниво, материалите също. Повечето пластмаси са покрити с естествена кожа, а още в серийното оборудване са налични най-търсените екстри.
Салонът на CLS Shooting Brake трудно може да се нарече просторен, тъй като прозорците са сравнително малки. Вътре обаче е достатъчно широко, а инженерите са успели да осигурят повече място на задните седалки в сравнение с E-Class. Багажникът също демонстрира отлични размери - 590 литра, като освен това под прага му е поставена пълноразмерна резервна гума. Той има две нива, като може да бъде "постлан" с дърво.
Що се отнася до инфо-развлекателните системи, те отстъпват на тези, които дебютираха с новите поколения на S- и C-Class. Технологиите на борда на CLS Shooting Brake предлагат всичко необходимо, но боравенето с тях не е достатъчно интуитивно.
И докато сме на тема екстри, няма как да пропуснем въздушното окачване AIRMATIC - най-впечатляващата технология в CLS Shooting Brake. Въпросното шаси позволява регулиране на просвета, благодарение на което автомобилът може да преодолява лоши терени, бордюри и други често срещани препятствия по пътищата, заради които SUV машините станаха така популярни. Най-ценен обаче е комфортът, който предоставя AIRMATIC. Окачването има два режима - комфортен и спортен. Първият прави колата невероятно прецизна към неравностите по пътя, докато спортният режим втвърдява окачването и свежда до минимум накланянето в завои.
AIRMATIC позволява регулиране на просвета
Автомобилът, който изпитахме, разполага с най-търсената на европейския пазар задвижващата система - мощен, но икономичен дизел, автоматична трансмисия и задвижване към четирите колела. Агрегатът е 3.0-литров с шест цилиндъра и генерира 265 к.с. и 620 Нм, които са налични още при 1600 об/мин. Ускорението от място до 100 км/час става за само 6.7 секунди, а максималната скорост на движение е електронно ограничена на 250 км/час.
Въпреки отличната си динамика CLS Shooting Brake не е особено лаком. Средният разход на гориво е в рамките на 7 л/100 км, този в града - около 8 - 9 л/100 км, а при извънградско каране потреблението лесно пада до под 6.5 л/100 км. Все пак всичко зависи от шофьора. При поддържане на магистрална скорост разходът на гориво може да премине 7.5 л/100 км.
"Има два вида коли - Mercedes-Benz и останалите", обичат да казват феновете на марката. В случая с CLS Shooting Brake това е абсолютната истина. Не са много автомобилите, които са едновременно модерни и аристократични. И които предлагат функционалност, безупречна возия и авангарден външен вид. Mercedes-Benz CLS Shooting Brake е именно това - явление на пазара, автомобил без конкуренция.
Е, всяко хубаво нещо си има и съответната цена. При CLS Shooting Brake 350 CDI 4MATIC сумите стартират от почти 130 000 лв. с ДДС. Екземпляр като този на снимките, който е оборудван с Пакет „Премиум”, излиза около 145 000 лв. с ДДС.
Снимки: Automedia.bg