Компанията Audi представи концептуален вариант на купето RS5, което е снабдено с нов 6-цилиндров дизелов мотор с обем 3.0 литра. Моделът е създаден, за да отбележи 25-годишнината на двигателите TDI.
За първи път моторът, който задвижва RS5 TDI бе показан от германския производител през 2012 г., но едва сега е поставен на прототип. Двигателят тежи 192 кг., а мощността му е 385 к.с. Максималният въртящ момент, който се достига, е 750 Нм.
Агрегатът разполага с електрически задвижван компресор и стандартна турбина. Така нареченият "e-boost" се използва, за да може да осигури тяга при работа на ниски обороти, като сработва още при 1250 об/мин. и работи до 3000 об/мин., когато се активира традиционната турбина. Подобна система позволява да се избегне турбо-ямата, като освен това се подобрява икономията на гориво.
Прототипът Audi RS5, снабден с новия турбо-дизел, ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди (по думите на създателите му). Максималната скорост на купето е ограничена по електронен път на 280 км/ч.
За сравнение, серийното купе с 4.2-литров бензинов мотор ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.5 секунди. Освен това стандартното RS5 разчита на 7-степенна роботизирана трансмисия, докато новият прототип е оборудван с 8-степенен автомат.
Очаква се новата версия да се превърне в предвестник на първото серийно Audi RS с дизелов мотор. Най-вероятно тя ще се появи на пазара през следващата година, но засега няма официална информация за това.
Снимки: Audi