Европейската независима организация Euro NCAP изпита безопасността на 3 нови автомобила, излезли на пазара през тази година. Това са новите поколения на Mercedes Benz C Class, Hyundai i10 и Nissan Qashqai.
Два от тях - Mercedes Benz C Class и Nissan Qashqai, преминават през изпитанията с максимален резултат, получавайки 5 звездички. Компактният Hyundai i10 регистрира 4 звездички.
Резултатът на Mercedes Benz C Class за защита на възрастните купето е 92% от максимални 100. В категорията за защита на децата в купето германската лимузина показва резултат 84%. Тестът с пешеходци генерира резултат от 77%, а оценката за електронни системи за сигурност е 70%.
Новото поколение Nissan Qashqai получава 88% в категорията за защита на възрастните пасажери, 83% за защита на децата, 69% за защита на пешеходци и 79% за електронни системи за сигурност.
При Hyundai i10 оценките за защита на възрастните, на децата и на пешеходните са сравнителни високи - съответно 79%, 80% и 71%. Но моделът губи от резултата си в категорията за електронни системи за сигурност. Там оценката е едва 56%, заради което и крайният резултат е 4 звездички.
Изпитаните автомобили са подложени на новите, по-строги изисквания на организацията, които изискват колите да имат система за автоматично аварийно спиране. В противен случай максималната оценка, която могат да получат е 4 звездички.
Автомобилите се подлагат краш-тестове, при които се блъскат челно, странично и отзад. Челният удар с покритие 40% се извършва в стена с широчина 1 метър. Скоростта е 64 км/час. За страничния удар се използва повърхност с широчина 1.5 метра, която нанася удар във вратите със скорост 50 км/час. Прави се и още един тест със страничен удар. Той се извърша със скорост 29 км/час, но покритието е едва 254 мм, като има цел да имитира удар в стълб.
Тестът, който имитира сблъсък с пешеходец, се извършава с 40 км/час. Изпитанията на електронните системи протичат на полигон. В купетата на колите се поставят четири манекена - два на възрастни отпред и два на деца отзад.
Снимки: Euro NCAP
Още краш-тестове вижте ТУК