Поради високото търсене на въглеродни влакна за автомобилната индустрия SGL Automotive Carbon Fibers в близко бъдеще ще утрои капацитета на завода за въглеродни нишки в Моузес Лейк, щата Вашингтон (САЩ). Това обявиха Joint Venture-партньорите SGL Group и BMW Group в рамките на тържествената първа копка на планираното разширение.
В него ще бъдат инвестирани 200 млн. щатски долара – в допълнение към вложените до този момент 100 млн. долара. Разширението на завода ще приключи в началото на 2015 година. С това заводът в Моузес Лейк ще се превърне в най-големия производител на въглеродни влакна в света. Ще бъдат създадени около 120 нови работни места, с което броят на служителите в завода ще се увеличи от 80 до около 200.
Увеличеното производство, както и автоматизираните производствени процеси, ще позволи на BMW Group да прилага карбоновите композитни материали и при други моделни семейства, става ясно от официалната информация. В момента CFRP (армирани с въглеродни влакна пластмаси) се използват при моделите на BMW i и BMW M.
В момента в завода Моузес Лейк работят две производствени линии с годишен капацитет около 3 000 тона въглеродни нишки ексклузивно за моделите BMW i. Още от лятото на тази година SGL Automotive Carbon Fibers в Моузес Лейк ще пусне в експлоатация и третата и четвъртата производствени линии, с което капацитетът на завода ще се удвои до 6 000 тона годишно. Настоящата първа копка за петата и шестата производствени линии в близко бъдеще ще осигури утрояване на капацитета до 9 000 тона.
Новите производствени линии, също като настоящите, ще използват генерирана от водни електроцентрали електроенергия за производството на въглеродни нишки.
"Моузес Лейк е най-бързо развиващия се завод за въглеродни влакна в света. Заедно с BMW Group ние имаме пионерската роля да наложим материала CFRP в крупносерийното производство на автомобили. В комбинация с други материали CFRP открива нови перспективи за олекотяване на конструкцията за постигане на екологична мобилност”, казва д-р Юрген Кьолер, главен изпълнителен директор на SGL Group.
"CFRP е ключов материал за автомобилната индустрия на 21-ви век. Благодарение на интелигентното комбиниране на материали ние ще използваме този материал не само при моделите на BMW i и BMW M", коментира д-р Клаус Дрегер, член на Управителния съвет на BMW AG.
Снимки: BMW