IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota заменя роботите с хора

Японците искат да се върнат към корените си

Toyota заменя роботите с хора

През последните няколко години безчетните работни места във фабриките за автомобили бяха заети от машини, които напълно замениха хората. В крайна сметка обаче се оказва, че автоматизацията на работния процес има както плюсове, така и минуси.
Toyota заменя роботите с хора
Поне така мислят в Toyota, където се оказва, че има излишък от средностатистически работници и недостатък на висококвалифицирани кадри, съобщава агенция Bloomberg. Японският производител е започнал проект по намиране и назначаване на работа именно на умели майстори, които да оставят на заден план роботите.

"Ние сме длъжни да се върнем към корените си, за да си припомним навиците на ръчен труд и да започнем да ги развиваме - твърди ръководителят на проекта Мицуру Каваи. - Когато аз започнах работа, опитните специалисти бяха наричани "богове", защото можеха да правят всичко. Не може да зависим от машини, които правят едно и също нещо непрекъснато. За да можем да управляваме тези машини, ние трябва да имаме необходимите знания."

Въпреки че роботите работят по-бързо и за по-малко пари, в Toyota не са съгласни с отсъствието на изобретателност и опит в дългосрочна перспектива. В завода на компанията в Хоншу някои от манипулациите доскоро бяха напълно автоматизирани, но вече се извършват от хора.

"И двата варианта си имат своите недостатъци", коментират анализаторите на Bloomberg. Стимулирането на "жива сила" означава, че най-вероятно поне още 3 години Toyota няма да строи нови заводи. Но пък в битката за качество (а не за количество) хората все още имат огромно превъзходство над машините.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Бочко ( преди 10 години )
    До долния коментар. Колега, на никой тук не му пука какво караш и как го караш. Аз карам Тойота, хубава-лоша, на мен си ми харесва. И управление, и комфорт са супер. И каквото дойде аз ще си го мисля, не ти. И другата ми кола е немска около 20 години, ама тя затова е здрава, щото е отпреди 20 години. Сегашните ширпотреби на който и да е производител забрави да изкарат толкова.
  • #29
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Каквото и да ми говорят феновете на Тойота ,колите им не са нищо особено,да не говориме ,че върховия модел не е лека кола,казва ви го човек ,който е карал доста модели и марки.Отделно дизеляците по специално корола версо при минус 12-13 градуса зимата ,нямат палене или като запалят е със триста зора и псувни по създателите на така качесвените автомобили,в същото време ,докато се чудите в студа ,около вас стари кошници като голф,ауди 80,стари пасати,фияти се дизеларки си палят като в топъл гараж
  • #28
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Пора до Дошо ( преди 10 години )
    Дошо, ти недей богохулства като споменаваш името на чичо Ханс - и стига с тая злоба, крайно време е да приемеш факта че немските премиуми са най-търсени, най-добри и водяд японските - богатите хора винаги предпочитат немската кола, а чичо ти Ханс каквото е направил все още работи, ама надали ще ме разбереш (затова се иска акъл и опит)..
  • #27
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Попитах ви има ли фирма която да приеме че автомобил произведен преди 16 години е в гаранция и още ще му прави безплатни сервизни акции.Това е супер рекламен трик.Ако караш такава кола ти до края на живота си оставаш най верния им клиент.Сега да се надявам че сте разбрали.
  • #26
    14 rate up comment 6 rate down comment
    до дошко ( преди 10 години )
    "супсидира" това някаква японска супа ли е бро?
  • #25
    16 rate up comment 7 rate down comment
    павьор ( преди 10 години )
    Верно ли половин милион работели в заводите на ФВ. Вероятно повечето са в цеховете за асфалт :)
  • #24
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    vreme beshe da im pisne na tezi menteta ot servizni akcii
  • #23
    3 rate up comment 9 rate down comment
    do dosho ( преди 10 години )
    Ti nali vchera se pribra ot Moscva I si govoril s tehnite dilari,zatova si tolkova svetnat,hodi vij kolko toyoti ima na parkinga pred sarviza,mnogo sa hubavi ,prez mesec dva v serviza,e za kakvo mi e tazi kachestvena japonska kola,kato samo se chupi:-) Po starite modeli na 7-8 godini dizela pri -12 pali ama mnogo trudno,a v sushtoto vreme gledash do tebe,stari golfcheta i audita,pasati,fiati paliat ot raz,a kajete shto taka,nali japonkite sa super,mega jaki:-)
  • #22
    15 rate up comment 6 rate down comment
    Nev ( преди 10 години )
    И още нещо Гаранцията на скоростната кутия на ФВ DSG е 10 години. Така, че фантазиите за ремонт на твоя сметка може да си ги съчиняваш в рубриката фантастика.Време е ти да спреш да си фантазираш и да прегърнеш реалността! А тя е именно, че Ваген ги осъдиха РЕАЛНО, да платят неустойки заради скапаната ДСГ кутия в САЩ, а в Русия искат със закон да забранят вноса им! Така че тези гаранции си ги дръж за себе си, знаем на хартия колко са добри трояшляците на ВАГ!
  • #21
    24 rate up comment 2 rate down comment
    неучен ( преди 10 години )
    Поучително е да се четат коментарите на хора с по над 50 годишен опит в автомобилостроенето. Поклон пред вас специалисти, всеки ден е вдъхновяващо преживяване в този сайт :) :)