IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пазарът в САЩ пълен с опасни автомобили

Част от возилата се продават и в чужбина, вместо да бъдат бракувани

Пазарът в САЩ пълен с опасни автомобили

Пазарът на автомобили втора ръка в САЩ е направо залят от проблемни автомобили, които трябва да бъдат върнати на техния производител за сервизна акция или за бракуване. Голяма част от тези машини се продават в чужбина, което ги прави още по-опасни, съобщава сайтът Market Watch.
Пазарът в САЩ пълен с опасни автомобили
Снимка: Ройтерс

Според информация на изданието едва 70 % от машините, които трябва да бъдат ремонтирани, стигат да сервизите на дилърите след обявяване на сервизна акция. Останалите се пускат в продажба на много ниска цена – най-често в интернет, без бъдещите им собственици да знаят каква опасност ги грози.

Изследване на Carfax доказва, че през 2013 г. на различни сайтове в интерент са се предлагали над 3.5 млн автомобила втора ръка, които е трябвало да бъдат изтеглени от пазара. Около 10 % са намерили своите нови собственици в чужбина. А там откриването им е доста по-сложно.

Най-много подобни машини са продадени в Тексас - 307 600. Следват Калифорния (214 670), Мисури (212 900), Флорида (211 000) и др. Сред тях са автомобили на Toyota, заради които компанията плати 1 млрд. долара за укриване на информация за проблем с педала на газта. Той доведе до 37 смъртни случая.

През миналия месец General Motors също обяви сервизна акция за 1.6 млн. машини заради проблем с ключа за запалване, който доведе до 14 инцидента с фатален край. Концернът Volkswagen пък в момента се опитва да изтегли от пазарите в САЩ и Канада около 160 000 автомобила Passat, произведени през 2012-2103 г. Те имат проблем със затварянето на капака, което може да причини откачване на кабели в електрическата система.

0 от 500
  • #14
    33 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Буглокещ-съжалявам за правописа
  • #13
    34 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тая Мазда с румънски рег. номер(от околностите на Буглокещ) какво прави в Америка,не ми е ясно...
  • #12
    32 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Kakvo mojej da ochakvash ot japonski varel:-)
  • #11
    38 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Автомобилите от снимката са на не повече 10 години, да ги оплачеш хамериканците. А какво остава да кажем за кошниците, търкалящи се из майка България.
  • #10
    37 rate up comment 9 rate down comment
    Тошко Колев ( преди 10 години )
    А бе хамериканска му работа!
  • #9
    44 rate up comment 10 rate down comment
    ПП ( преди 10 години )
    Тея спорове са безсмислени попрезумция, това са коли бе хора. Правени от хора и чупещи се. И Тойота и ВАГ и ГМ правят коли и всички имат проблеми. Та не вждам абсолютно нищо креативно в лаенето тук. Но явно служителите на Тойота и ВАГ са много активни в тоя сайт. Иначе не мога да си обясн инфантилното пведение на двата враждуващи лагера :D
  • #8
    43 rate up comment 12 rate down comment
    До охобохо ( преди 10 години )
    Само ще ти кажа, че сервизните акции на тойота са в цял свят, включително Европа, Азия, дори първите оплаквания, които от Тойота са крили са в Япония от японските им клиенти. Тоест това са дефекти на цялото производство, тоест не е заводски а вероятно инженерен дефект.
  • #7
    37 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Охобохо - орговорил съм ти в другата тема.
  • #6
    48 rate up comment 10 rate down comment
    охобохо ( преди 10 години )
    Без да съм фен на Тойота имам въпрос и се надявам някой да ми отговори безпристрастно и без да се заяжда. В тази и в съседната статия за пазара в САШ виждам, че става въпрос все за коли произведени за америка. Те американско производство ли са или са внос? И има ли други подобни случаи в Европа и Азия например? Защото ако всичките са американско ми се струва, че вината не е в генерално в производителя (Тойота, VW и т.н.), а в местните заводи. Което ми се струва, че обезсмисля много споровете тук
  • #5
    51 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не знам Чичето при кого е на хранилка, но е прав - тия 37 случая са измислени.