IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Глоба до 150 лв. за виеща аларма в нощта

НС одобри промени в Закона за движение по пътищата

Глоба до 150 лв. за виеща аларма в нощта

Вече ще има глоба от 20 до 150 лева за собствениците на автомобили, чиято аларма се включва без основателна причина или пък издава сигнали, наподобяващи тези на пътните превозни средства със специален режим на движение.
Глоба до 150 лв. за виеща аларма в нощта
Това записаха депутатите в промените, които приеха на първо четене в Закона за движение по пътищата. Същата е санкцията и за неправилен престой или паркиране и управляване на технически неизправно превозно средство.

С промени в закона се цели също да се спре порочната практика граждани на страни от ЕС да шофират коли с български номера, които са купили у нас.

Ако текстовете бъдат приети и на второ четене, преди прехвърлянето на собствеността на автомобила на лице без адресна регистрация в България, ще трябва да се прекрати регистрацията му у нас и да се върнат номерата. За нарушаване на това изискване ще се налага глоба от 300 лева.

Въвежда се и изискване до месец от придобиването на ново моторно превозно средство то да бъде регистрирано в местната община. Сега законът предвижда две седмици за предоставяне на копие от договора за покупко-продажба. За нарушение на новия текст глобата става 150 лв.

Новост е и изискването в общината да се регистрират и купените в чужбина автомобили дори ако те остават с чуждестранните си номера.

Въвежда се и възможността собствениците на пътни превозни средства да предоставят електронен адрес за кореспонденция във връзка с нарушения по закона. Тази опция обаче е възможна само ако те притежават квалифициран електронен подпис.

Парламентът отхвърли предложението на ГЕРБ - малките автосервизи да се регистрират в транспортното министерство.

Предложението на бившите управляващи предвиждаше министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията да определя с наредба реда за извършване на регистрация и за извършване на дейностите по ремонт и техническо обслужване на пътните превозни средства, движещи се по пътищата, отворени за обществено ползване, и за издаване на удостоверение за регистрация.

По време на дебата вчера БСП обвини ГЕРБ в лобизъм за големите автосервизи. Според социалиста Петър Мутафчиев, ако трябва да се регистрират и малките гумаджийници, те ще фалират.

Снимка: архив, Булфото

Още новини от България четете в Dnes.bg

0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    b.b. ( преди 10 години )
    То щото в България коли не се крадат, та затова хората не трябва и да си ги пазят с някакви си аларми! ;)Друг е въпроса както каза първия анонимен, че и в сегашния закон си го има това, ама на журналята нали са им казали, че това е ново в закона и тръбят наляво и надясно без да проверят информацията.
  • #10
    11 rate up comment 0 rate down comment
    без гар. клетки в сф ( преди 10 години )
    А кога ще премахнат гаражните клетки, които наглеците си монтираха между блоковете и след това вместо в тях паркират на паркингите, защота ги мързи да отварят и затварят вратите на клетките. Една клетка заема място за две коли. *** наглеците! Кой им ги узакони тия клетки през годините?
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до архитекта ( преди 10 години )
    ....... а частният интерес взе тотален превес пред националния и обществения. А най-лошото е ,че поука не си взимаме ,а продължаваме да влошаваме градската среда ,продължаваме да следваме не добрите, а лошите практики. А зза търговските центрове да не говорим там направо се погазват всякакви норми Правиш търговски център без каквато и да било прилежаща инфрастроктура този Петър Дикоффф е не за затвра ,а за разстрел, по-коромпиран човек едва ли има!
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до архитекта ( преди 10 години )
    Колега със всичко съм съгласен само с това не съм ,че на времето не се е мислело. Напротив мислеше се и заради това София,а и повечето градове растяха на ширина,а не се уплатняваше вече застроеното предвиждаха се и булеварди нови да се изграждат, но след уш демокрацията вместо да взимим положителното от онзи строй да се мисли в преспектива ние взихме отрицателното корупцията и шуробаджанащината. Отстоянията бяха останали за големите булеварди ама не ще реституираме и строим там.........
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    архитекта ( преди 10 години )
    речултата=реЗултатасориТа мисълта ми беше, че нито е мислено на времето за столицата, нито се мисли сега. Девиза в герба Расте, но не старее е без съдържание. Столицата ни е остаряла, още преди да е пораснала. Другата тъпанарщина е, че се позволи на толкова много народ да пренаселят града. На кого беше нужно 1/3 от населението да бъде в 1 град, а в провинцията масово да се обезлюдява. Пуста лакомия да му се не види.Давай разрешителни за строеж, прибирай парите под масата пък после майната му
  • #6
    8 rate up comment 0 rate down comment
    архитекта ( преди 10 години )
    Хората копаят подземни гаражи или ги правят на покрива на сградата. Варианти много. У нас строителите нацвъкаха грозните кооперации, където им падне и сега всички реват, че нямало къде да паркират. Ама те нещата се мислят предварително и с перспектива. Само за пример ще дам Париж. Преди 200 г. се прави реконструкция на града. Изискването е било да могат да се разминават 7 карети по централните улици. Я сега вървете да видите речултата от мъдрото им управление от преди 200 г! Красота и изящество.
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    архитекта ( преди 10 години )
    В София каквото и да се прави е все тази. Града е проектиран до 1/2 млн. жители. В момента гони 2 млн. Е как да стане тази работа.? Не става! Улиците и тротоарите са проектирани за един пътнико-поток, а в момента той надвишава 4 пъти плануваното. Другата тъпанарщина е че се строи без да се осигуряват парко места, а трябва и е задължително. На запад на 1 апартамен се правят ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, най-малко 2 парко места. Без да го има в проекта не се дава разрешително за строеж.
  • #4
    21 rate up comment 0 rate down comment
    до край ( преди 10 години )
    Абре колега съгласен съм с теб обаче не е ли редно първо да се накажат всичките тези строители и общинари и архитекти дето нацвъкаха блокчета и всякакви постройки без да оставят паркинги и зелени площи около тях!? Всички се хилят на панелните блокове ама навремето закона беше,че на всеки 100м2 застроена площ се полага 300м2 незастроена отстояние. Затова навсякъде по комплексите преди реституцията имаше и градинки и паркинги, а сега какво анархия всички мунювци правят кой каквото му скимне!
  • #3
    15 rate up comment 0 rate down comment
    1! ( преди 10 години )
    А нещо за санкции на институциите потдържащи пътната мрежа?! Или важното е там задължения да има права не ни се полагат на гражданите на тази държава! Ама няма капак на шахта-плащай, ама пропаднах в дупка-плащай, ама падна скала от свлачище "ти какво си правил там-плащай"
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    ПП ( преди 10 години )
    край, и да видя няма да повярвам, това е само в сферата на мечтите... Вместо кални свински полета между блоковете отново да има трева.