IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическият ван на Nissan

В Женева се състоя премиерата на продуктовата версия на модела e-NV200

Електрическият ван на Nissan

Електрическият ван на Nissan
Премиерата на продуктовата версия на напълно електрическия Nissan e-NV200 се състоя на автомобилното изложение в Женева. Моделът се задвижва от силовия тракт на електромобила Leaf и ще бъде наличен на пазара още тази пролет.

"Съчетахме най-добрите елементи на два модела, отличени с множество награди - Nissan LEAF и Nissan NV200, за да създадем електрическия е-NV200 - ван от ново поколение, който е готов да промени облика на града", заявиха от японската компания по време на премиерата.

Nissan e-NV200 е базиран на стандартния NV200, но около 30% от компонентите му са напълно нови. Основните разлики се изразяват в дизайна, който е изпълнен в стила на електрическите модели на Nissan, и в конструкцията, която променена, за да приюти компонентите на електрическата система.

Моделът може да измине около 170 километра с напълно заредени батерии. Зареждането им в стандартен електрически контакт отнема около 8 часа, а при използването на по-мощно зарядно времето намалява до 4 часа. Има и още бърз вариант за зареждане - със зарядното CHAdeMO DC, което "пълни" батериите на 80% за само 30 мин.
Електрическият ван на Nissan
Задвижването на буса е поверено на познатия електрически мотор, който дебютира при модела Leaf. Агрегатът предлага мощност от 107 к.с. и разполага с вградено устройство за зареждане. Батериите - литиево-йонни с капацитет 24 кВч, са интегрирани в пода, за да не влияят негативно на товарното пространство на модела.

Конкретна информация за динамичните възможности на e-NV200 все още не е разпространена, но производителите уточниха, че електрическият бус ускорява по-бързо от своя стандартен вариант, оборудван с дизелов двигател 1.5 dCi.

Всички подробности, включително цените, ще бъдат обявени непосредствено преди пазарната премиера на модела през юни. Производството на европейския Nissan e-NV200 ще се осъществява в Барселона, Испания. Моделът ще бъде наличен като товарен ван и пътнически вариант с 5 места. Втората модификация ще се предлага в две нива на изпълнение - базова Combi и луксозна Evalia.

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до М ( преди 11 години )
    4) Защото за ел. колите трябват батерии, които съхраняват много енергия и въпреки това не тежат много (сравнено с автомобила) и не заемат много място, т.е. батерии с висока специфична енергия и енергийна плътност. Най-добрите в това отношение засега за литиево-ионните, а те са много скъпи. Работи се по въпроса за по-добри батерии, но е много трудно. Това сериозна наука, не е като да пишеш по форумите теории за петролни конспирации.
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до М ( преди 11 години )
    3) Защото страните с по 350 слънчеви дни годишно са едни от най-бедните в света, а колите със слънчеви панели са изключително скъпи. Освен това слънчеви панели на кола са много глупаво решение. Ако покриеш вана от статията с тях, ще стане много скъп, а ползата ще е много малка. При дължина 4,4м, ширина 1,7м, слънчева константа от 1,3kW/m^2 на екватора и КПД на слънчевите панели от 10%, я сметни колко време ще трябва да седи на слънце, за да зареди 24 кВч. А колко ще струват панелите?
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до М ( преди 11 години )
    2) Защото електрокарът не се движи с по 100 км/ч нито пък изминава 200км на ден. Електрокарът работи на ограничена площ с много ниска скорост и навърта много малко километри на ден. Затова обикновените оловни батерий (които са и евтини) са му достатъчни. Това, което спира електромобилите, не е, че не може да се карат два-три дни в града с едно зареждане. Проблемът е, че не може да отидеш от София до Бургас напр. с едно зареждане, но това и електрокарите не го могат, нито през 50-те, нито сега.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до М ( преди 11 години )
    Преди да ни даваш въпроси за размисъл защо не помислиш първо ти? Така ще си спестиш излагацийте?1) Какво има да се работи по електролизата? Този процес отдавна е разработен и потенциалът му за подобрение е малък. Има отношение към електромобилите само за производство на водород, но електролизата е изключително енергоемък процес, освен това водородът се съхранява трудно. Глупаво е да се поизвежда водород чрез електролиза, за да се задвизват електромобили. КПД-то на целия процец е много ниско.
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    до: М или неМислещ ( преди 11 години )
    Хайде сега се върни и прочети аз какво съм написал!И не ме цитирай,като малко променяш думите!Ние имаме ли петролни находища умнико?Далаверата е за тези,които продават и контролират търговията.За арабите ме боли фара къде ще ходят.Ще ходят там където ги пуснат,ако ги пуснат.Загрижил се той милия за арабите!Смях!СО2 мислителю е най-малкия проблем и никой не ти говори за него.Запознай се какво съдържат изгорелите газове от МПС-тата и тогава ръси мозък!Особено на дизелите.
  • #13
    4 rate up comment 5 rate down comment
    М ( преди 11 години )
    И няколко въпроса за размисъл Защо не се работи по въпроса за елекртолиза?Как с технологията от 50-те години се правеха електрокари работещи по цял ден по заводи и гари?Защо в страните с 350 слънчеви дни няма коли със слънчеви батерии, поне за градовете?Защо ел.колите са по-скъпи от тези с ДВГ?
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    M ( преди 11 години )
    OK, с две думи. Значителна част от приходите на всяка държава непроизвеждаща петрол идват от акциза на петрола. Заети са и милиони хора, пряко и косвено. Къде отиват, ако този бизнес започне да запада? А за производителите има ли смисъл да говорим - най-богатите държави т.е. командващи парада? CO2? Ами май се оказва, че не е толкова вреден, колкото ни се набива от десетилетия. Природата се нуждае от CO2. Фотосинтеза. И познайте къде отиват хората живеещи в арабските страни, ако им секне единстве
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Когато си глупав и нямаш доводи няма как да спориш нали.Пишеш че не ти се спори и въпроса е приключил вместо да си признаеш грешката че не е така. Пъгк за ученето не ме мисли.Учил съм достатъчно но май ти си минавал само покрай учебните заведения като бърз влак покрай малка гара.Мога да ти препоръчам да прочетеш някой учебник по МИО и МИ.Там нещата добре са обяснени.Предполагам знаеш какво значат абревиатурите които съм написал.
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    M ( преди 11 години )
    С тебе и такива като тебе не ми се спори. Има още много да учиш и един ден ще разбереш колко заблуден си бил. Пожелавам ти го!
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    до: М или неМислещ ( преди 11 години )
    Как няма бе!Колкото са по-ниски общите емисии,толкова по-добре за всяка държава.Изключвам производителките на течни горива с находища за които наистина е най-добре да си карат колите с фосилни горива и да продават нефт.Да не говорим,че липсата на изгорели газове повишава продължителността на живота и работоспособността.Държавата става енергийно независима спрямо външни източници.Ей го на имаме си АЕЦ и си караме електромобилите и ни боли сайдера за петролни кризи и др.измислени глупости.