Toyota разкри чисто новото Aygo на изложението в Женева, където са представени и неговите френски братовчеди – Peugeot 108 и Citroen C1. Японският член на семейството изглежда по-луксозен от френското дуо. Това е второто поколение на Aygo, което е нараснало с 25 мм в дължина, но е станало с 5 мм по-ниско. Странно тогава как ли японците са успели да увеличат пространството за глава в интериора със 7 мм.
Въпреки общите си части с Peugeot 108 и Citroen C1, японският градски дребосък изглежда коренно различно. Моделът ще се предлага с три и пет врати, но няма да има кабрио версия като френските си роднини. Калниците са по-мускулести, което се е наложило заради увеличената предна и задна следи на колата – всяка с по 8 мм. Всичко това кара Aygo да прилича на по-голям и стабилен автомобил, което при всяко положение ще се отрази положително на пазарното представяне на модела.
Двигателят е обновена версия на 1.0-литровия трицилиндров агрегат на Toyota, която генерира 68 к.с. при 6000 об/мин и 95 Нм при 4300 об/мин. Джантите се предлагат в два размера – 14 и 15 инча, а аеродинамичната ефективност е подобрена от .30 на 0.29 спрямо предишното поколение.
От централата на Toyota казват, че средният разход на гориво е 4.1 л/100 км, а въглеродните емисии са ограничени до 95 г/км.
Колкото до интериора, използвана е трапецовидна централна конзола, а вътрешното пространство е увеличено с 9 мм в дължина. Багажникът също е нараснал на размери, като вече побира 29 литра багаж повече. Новата Toyota Aygo се предлага стандартно със 7-инчов дисплей и камера за обратно виждане.
Снимки: Automedia.bg


0