IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Индийски коли на краш тест

Независима организация провери безопасността на 6 коли, предназначени за този пазар

Индийски коли на краш тест

Независимата организация Global NCAP направи първи по рода си краш тест на автомобили, предназначени за пазара на Индия. Резултатите са повече от плачевни, а заключението на експертите гласи, че изпитаните возила изостават с поне 20 години по отношение на безопасността, която предлагат.
Индийски коли на краш тест
Tata Nano

Тестът, който е стандартен и представлява удар в стена със скорост 64 км/час, е приложен на общо 6 нови коли. Това са Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo, Hyundai i10, Volkswagen Polo и Volkswagen Polo (фейслифт), чийто общи продажби представляват над 20% от пазара на коли в Индия.

Пет от автомобилите напускат краш теста с нула звездички за защита на възрастните в купето. Една от причините е, че в базовото им оборудване липсват въздушни възглавници.

Най-зле се представя Tata Nano, но като цяло всички изпитани автомобили показват сериозни недостатъци, които при инцидент биха довели до животозастрашаващи наранявания на пътниците в колата. Структурата на Tata Nano, Hyundai i10 и Suzuki-Maruti Alto 800 е толкова калпава, че дори да бъдат оборудвани с въздушни възглавници, няма да могат да бъдат наречени безопасни.
Индийски коли на краш тест
Индийски коли на краш тест
Единствените автомобили, които показват горе-долу задоволителен резултат са Ford Figo и Volkswagen Polo. Те също имат нула звездички за защита на възрастните в купето, но структурата им е определена като "стабилна". Казано иначе, ако Figo и Polo бъдат оборудвани с въздушни възглавници, ще получат звездички от Global NCAP.

Volkswagen вече предприе мерки в тази посока, като пусна на пазара в Индия обновена версия на своето Polo. Тя разполага с две въздушни възглавници още в базовото си оборудване, като при тестовете на Global NCAP заслужи четири звездички.

"Всички коли без обновеното Polo не биха успели да преминат теста, дори ако ударът в стената е с 56 км/час. Те изостават с поне 20 години по отношение на безопасността, която предлагат", категорични са експертите.
Индийски коли на краш тест
Suzuki-Maruti Alto 800
Индийски коли на краш тест
Hyundai i10
Индийски коли на краш тест
Ford Figo
Индийски коли на краш тест
Volkswagen Polo
Индийски коли на краш тест
Volkswagen Polo (фейслифт)

Снимки:
Global NCAP

Тагове: global ncap
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Сашо до анонимен ( преди 10 години )
    Не можах да намеря темата в БМВ форум. Моля те, дай някакъв жокер - заглавие или дата. Благодаря!
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    МУА ( преди 10 години )
    Говоря от опит на човек който пряко се занимава с катастрофирали автомобили ;)предната дясна колона на полото е размазана от там идва удар в пантата на врата от там следва деформация на вратата и тя става неизползваема (няма отваряне)според теб предната дясна гума в какво се е ударила и дали е деформирала торпедото и от там и пода под човека.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Просто на никой не му е зор за индийците и им продават уж същите автомобили като в другите държави, но много урязани от към екстри и безопасност. Примерно Полото при нас е с 6 въздушни възглавници ЕСП и още куп друди съкращения дето не знам какво означават.
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Сашо ( преди 10 години )
    ОК,приятел,може и да си прав. Не знам какво означава "нова платформа" и как точно ще предпази от удар. Докато металът при огъването си поема голяма част от удара. Като се започне още от стоманената броня. Сегашните само при леко закачане хвърчат в канавката заедо с фаровете. Най-добре е да не се случва,но.......
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Сашо, бъркаш. В Бмв форума имаше подобен спор че старите бмв та са по-здрави от коли нисък клас след 2005-и колегите от форума набързо им показаха как бъркат.Новите изисквания за безопастност и екология нямат нищо общо със старите.А дебелината на ламарината няма нищо общо с безопасността.Новите платформи поемат удара по съвсем различен начин от старите.Новото си е ново.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До FenIX от Сашо ( преди 10 години )
    Не съм убеден, че си прав. Преди колите се правеха от ламарина,която при смачкването поглъща много енергия, сега от пластмаса. Виждал съм доста жестока катастрофа между МБ 124 и 2-3 годишна кола от друга марка. Въпреки, че се бяха задействали всичките и възглавници нямам съмнения от коя кола са се отървали по-леко.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 10 години )
    То хубаво тия коли горе са се изложили на теста ама ако някой направи подобен тест на колите карани в БГ ще стане страшно, защото голяма част са 15-20 годишни кошници които по новите стандарти не 0 ами звезди със знак "-" трябва да получат.
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Полото преди фейслифта имаше ли въздушни възглавници?
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Трябвало да сложат фолцвагин ъп! И да кажат, че минава с 5 звезди. И гоуфу трябвало да сложат. Нищо, скоро пак ще се радваме на пропаганда от вагените. Дали ще е аутобилд или другаде, няма значение!
  • #9
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ADAC, класира според спонсорството.Ако дадете достатъчно и въздушни възглавници не са нужни, за да сте първи.Ако не вярвате, питайте Ауто Билд! Веднага ще ви спретнат един тест.Плащайте обаче предварително, че да не се получават статии:Моят дом бе сервизъа