Производителите на премиум-автомобили всячески експлоатират харизмата, обкръжаваща техните марки. Целта е да се извлече максимална печалба, но някои от тях преминават разумната граница.
Разлиствайки брошура на Ferrari един от редакторите на интернет-изданието Jalopnik - Патрик Джордж, се натъква на аксесоар, чиято цена направо плаши. Срещу 1914 долара на бъдещия собственик на Ferrari се предлага куртка от овча кожа с емблема на компанията. Това обаче съвсем не е единственото подобно "предложение" и затова изданието предлага своя класация на най-безумните аксесоари, които могат да бъдат закупени.
"Най-скромно" в тази класация изглежда SD-карта, предлагана от Mercedes-Benz за само за 59 долара. Трябва обаче да уточним, че в случая става дума за най-обикновена карта 2GB.
Какъв фен на Ferrari обаче трябва да бъдещ, за да си купиш Segway за 12 000 долара. Средството за предвижване на италианския производител се отличава от стандартната версия, която струва поне 3 пъти по-малко, единствено по цвета си и по предлаганата към него кожена чанта. Машинката на Ferrari е произведена в чест на спечелената от Кими Райконен през 2007 г. световна титла във Формула 1.
Всъщност италианската компания заема доста от местата в този рейтинг. С предмети като тази камера Hasselblad, която струва няколкостотин долара в обикновен магазин. Но ако е брандирана и продавана от Ferrari нейната цена скача до 10 000 долара.
Друг производител на бързи коли - Bugatti, също има с какво да "зарадва" клиентите. Вярно е, че те имат пари в излишък, но пък колко от тях ще платят 100 000 долара за наргиле, направено от карбон?
Това обаче не единствената "оферта" от компанията, собственост на Volkswagen AG. Срещу 240 000 долара може да бъде закупена доста грозна маса в автомобилен стил. Ако на някой тя му хареса много, но не може да си я позволи, Bugatti предлагат и евтина версия - само срещу 60 000 долара.
И ако се чудите как да си оставите по най-ефектен начин ключовете от вашето Bugatti на вашата маса Bugatti, то можете да платите още 280 000 долара за часовник Parmigiani Type 370 Bugatti, с който вече със сигурност ще впечатлите околните.
Само, че и при часовниците лидерът е ... Ferrari. Италианците предлагат футуристичния Hublot Ferrari. Той струва 380 000 долара - или малко под цената на чисто нов автомобил на компанията.
С други участници в този "пазар на суетата" нещата стоят малко по-сложно, тъй като те някой ден със сигурност ще се превърнат в антикварна и историческа ценност. Става дума за моделите Bugatti Veyron Diamond Edition, направен от злато и скъпоценни камъни и струващ 3 300 000 долара, и Lamborghini Aventador от чисто злато. То е оценено на 7 300 000 долара, срещу които можете да си купите 18 истински Aventador-а.
Рекордьорът обаче не е нито на Ferrari, нито на Bugatti или Lamborghini, а на Porsche. Това е коледен календар, струващ точно 1 млн. долара.
Снимки: Jalopink