IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Японски производители очакват бум при мини колите

Сегментът бележи значителен ръст от началото на годината

Японски производители очакват бум при мини колите

На тазгодишното автомобилно изложение в Токио Honda ще представи двуместния кабриолет S660 - първият компактен спортен модел на компанията от 1996 г. насам. В същия клас Daihatsu има модел, чиито външни панели могат да се сменят и персонализират, като калъф на смартфон. Повече от една трета от официалните премиери на салона ще бъдат на малки автомобили, като анализатори изчисляват увеличение от 14% спрямо 2011 г.

Японски производители очакват бум при мини колите
Японските производители залагат много на суперкомпактния сегмент, за да привлекат нови клиенти, които искат нещо повече от ръбат и практичен автомобил, пише Bloomberg. Според статистиката това е третият най-успешен клас в индустрията.

“Хората, които карат мини автомобили го правеха заради забавлението. Сега, дори хората, свикнали да карат седани, се оглеждат за такъв тип автомобил, коментира Такеши Мияо, автомобилен анализатор в Carnorama Japan.

В Япония такива автомобили дори имат специално наименование - Kei Car, което в превод означава “лек автомобил”. Класът се различава с жълти регистрационни табели и се е зародил от нуждата за евтин транспорт по време на индустриализацията на Япония след Втората световна война. Типичните японски мини коли имат тясно и ръбато купе, а двигателят под капака има не повече от 660 кубически сантиметра работен обем. Около две трети от тези коли се карат от жени, а останалата част е в гаража на хора над 60-те, сочи проучване на Японската асоциация за мини автомобили.

За първите десет месеца на годината 39% от продадените в Япония автомобили са от мини сегмента. Анализаторите от IHS Automotive не забелязват признаци на свиване в близко бъдеще.

През тази година продажбите на Kei автомобили в Япония са се увеличили с 3.4%, което се случва на фона на свиване от 6.8% при по-големите пътнически автомобили, показват данни на Японската асоциация на автомобилните производители. Компаниите ще започнат да се състезават за клиенти като чиновничката Рицуко Ямасаки, която в момента притежава Daihatsu Tanto за 12 000 долара, но иска автомобил, който да се отличава от останалите. “Днешните мини автомобили са скучни и еднакви. Следващият ми мини автомобил трябва да изглежда различно, за да мога да съм горда с него,” коментира 50-годишната Ямасаки.

Желанията на клиентите са добре известни на местните компании. Suzuki предлага мини кросоувърът Jimny, а Nissan скоро ще представи минивана Dayz Roox, който е разработен съвместно с Mitsubishi.

Единствената пречка пред разрастването на сегмента, е новата държавна политика за увеличаване на данъците от догодина, подета от министър-председателя на Япония Шинзо Абе. В момента собствениците на такива модели плащат около 70 долара годишен данък. За сравнение, таксата при по-големите автомобили в страната варира от 290 до 1100 долара. Данните са от транспортното министерство на Япония.

Специалисти смятат, че всяко увеличение на налога би затруднило значително по-бедните семейства, както и малкият бизнес в провинциалните райони, където Kei автомобилите са основния транспорт.

През тази година на автосалона в Токио ще бъдат представени общо 157 автомобила, като 76 от тях ще излязат на международната сцена, а 81 са запазени за японския пазар. Количеството премиери е най-високо за изложението в Токио от 2007 г. насам, след което местните производители претърпяха поражения от финансовата криза и природните бедствия.

Според Toyota колите на бъдещето ще бъдат като хамелеони - ще си сменят цвета според настроението на шофьора и ще предлагат дестинации според мимиките на лицето му.

В Токио най-големият автомобилен производител ще покаже концептуален автомобил, който разпознава мимики и глас. Технологията е заимствана от разработките на Toyota с хуманоидни роботи. Луксозното подразделение на компанията - Lexus -  ще покаже следващото поколение на модела RC Coupe и концептуално SUV с компактни размери.

Вторият по големина производител в Япония - Nissan, ще използва изложението, за да дръпне покривалото от електрически концепт, наречен BladeGlider, чийто дизайн е вдъхновен от авиацията, а шофьорското му място е разположена в средата.

Събитието ще бъде посетено и от 109 модела на чужди производители.

През тази година продажбите на вносни коли в Япония са нараснали с 9.7%, сочи проучване на Японската асоциация на автомобилните вносители.

Volkswagen е най-успешната чужда компания по продажби в Япония. Германците ще представят 17 модела, сред които изцяло електрическите е-Up! и e-Golf. Вторият в класацията - Mercedes, организира само две премиери, сред които специално изпълнение на AMG модел.

Единственият американски производител в Токио e Tesla. През тази година, основаната от милиардера Илон Мъск компания, отвори втория си шоурум в Япония, а на щанда й ще бъде електрическия луксозен седан Model S.

Изложението в Токио отваря врати за посетители на 23 ноември и ще продължи до 1 декември.

Снимка: Reuters
 
0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    АВДИ ( преди 10 години )
    "Един от най-известните модели на германския автомобилен производител Volkswagen Golf стана първата кола чуждестранно производство, удостоена с наградата "Кола на годината" за Япония."
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "Volkswagen е най-успешната чужда компания по продажби в Япония"----------------В Перник искаш да кажеш
  • #3
    19 rate up comment 11 rate down comment
    ?!?!!? ( преди 10 години )
    Тук съм бе, ***! За какво да ти се извинявам??? За това , че *** са неграмотни и пишат наизуст? Когато от Хонда кажат , че това е "спортен" модел ще повярвам, но на тези некадърници тук -не!Виж ако става дума за наследника на S2000 -това вече е спортен модел!
  • #2
    12 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    "S660 - първият компактен СПОРТЕН модел на компанията от 1996 г. насам". Къде е ония разбирач от вчера дето ме упреква, че съм го нарекъл спортен роудсър, пък то било само роудстър с 64 к.с. и никъде не пишело, че е спортен. Е днес са го написали. Искам да ми се извини пред всички.
  • #1
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Най-големият вносител на автомобили в Япония е.. Тойота. Увеличението на вносните коли в Япония се дължи основно на Тойота, Хонда и Нисан които произвеждат все повече модели извън Япония.