IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещите класики на пазара

Автомобили под 50 000 евро, които след години ще струват много повече

Бъдещите класики на пазара

През тази есен на автомобилен аукцион в САЩ бе счупен поредният рекорд - 52 млн. долара за Ferrari 250 GTO.  Ръстът на цената на този модел е впечатляващ дори с инфлацията, тъй като през 1962 г. се е продавал за 18 000 долара.
Бъдещите класики на пазара
Експерти на пазара отчитат, че за последното десетилетие интересът към редки автомобили нараства, като цената им на аукцион скача поне 5 пъти. Как обаче да разберем какъв нов или сравнително нов автомобил да купим сега, за да го продадем след 20-30 години и да си осигурим старините. Ясно е, че суперколи като Ferrari LaFerrari, McLaren P1 или Porsche 918 са най-добрият вариант. Изданието CarTimes ви предлага други 6 автомобила, чиято цена сега е под 50 000 евро, но значително ще порасне.

SAAB 9-5

Първото поколение на флагмана на SAAB бе харесвано от някои - заради дизайна, високата безопасност и уютния салон, и обругано от други - заради лошата управляемост в сравнение с предшественика му SAAB 9000.
Бъдещите класики на пазара
Второто поколение на 9-5 бе чакано повече от 10 години, но се произвежда едва една. Моделът бе построен на удължената платформа на Opel Insignia. Той излезе точно когато SAAB започна да потъва. Дизайнът, техническите характеристики и интериорът на машината бяха превъзходни и по ирония на съдбата именно те станаха причина за спирането на модела. Просто в GM, който по това време бе собственик на шведската компания, решиха да не произвеждат конкуретноспособен автомобил, а да продадат компанията.

В крайна сметка от SAAB 9-5 са пуснати по-малко от 9000 единици. И сега добре поддържаните автомобили от този модел в Европа се предлагат за около 30 000 евро.

DeLorean DMC 12

Машината от трилогията "Завръщане в бъдещето" може да бъде намерена на старо за около 40 000 долара, че и по-евтино. Спортната кола със средноразположен мотор и уникален дизайн има две основни предимства. Първото е, че каросерията и е направена от неръждаема стомана и на практика корозията на е проблем.
Бъдещите класики на пазара
Второто е, че DeLorean използва агрегат PRV V6, който е съвместно производство на Peugeot, Renault и Volvo. Този двигател е добре разпространен и няма проблем с резервните части за него. Машината обаче ще поскъпва, тъй като от нея са произведени едва 5000 бройки. И повече няма да станат.

Renault Avantime

Името на този модел се превежда като "Изпреварил времето си" и именно то му изиграва лоша шега. Авангардното купе-миниван изглежда като концепт, който току-що е напуснал някое от големите изложения, но въпреки това така и не получи признание от купувачите. За 3 години Renault продаде едва 8500 бройки от модела, който и сега може да се намери за 8000 -10 000 евро.
Бъдещите класики на пазара
За тези пари ще получите автомобил с нестандартна външност, мотор V6 с обем 3.0 литра и отлична за миниван управляемост. Остава само да се запасите с търпение и да чакате момента, в който той ще поскъпне.

Renault Clio V6

Още един "французин", който в случая представлява истински състезателен болид. Да, определението е точно - под външността на този хечбек се крие спортна кола с разположен на мястото на задните седалки V6 мотор с мощност 255 к.с. и задно предаване. А най-странното е, че този модел е пускан дори в серийно производство.
Бъдещите класики на пазара
Към момента на своя дебют Clio V6 е най-мощният и динамичен хечбек в света. Въпреки че определението "хечбек" не е от най-точните - това всъщност си е спортно купе. За което, поне към момента, в Европа търговците искат около 20 000 евро.

Rover 75 V8

Французите не са единствените, които могат да преработят предното предаване на задно. Англичаните също са го направили със седана Rover 75, под чийто капак са поставили двигател V8 от Ford. А предаването към задните колела е идентично с това на BMW 3-Series.
Бъдещите класики на пазара
От тази версия са пуснати общо 900 бройки - седани и комбита, като най-рядката модификация е MG ZT-T V8. Тя разчита на форсиран до 765 к.с. двигател и развива повече от 360 км/ч, което по времето на появата и я прави най-бързият автомобил в света с 4 врати. Към момента във Великобритания се предлагат машини Rover 75 V8 на цена от около 40 000 евро.

Волга 3105

Искате още по-рядък седан с V8 двигател? Отидете в Русия и се опитайте да намерите Волга 3105. Този уникален автомобил се произвежда от 1992 до 1996 г. в тираж от 500 екземпляра.
Бъдещите класики на пазара
Проектът 3105 е трябвало да замени номенклатурните Волга 3102 и Чайка. Новият модел е с дължина над 5 метра и разчита на 3.4-литров мотор с мощност 170 к.с. Всъщност той е направен на основата на два двигателя от ВАЗ 21083. Голямото предимство на модела е, че е с постоянно задвижване на четирите колела, има регулируеми предни и задни седалки, климатик и още редица екстри. Сега обаче и цената му е сериозна - около 70 000 долара.

Снимки: Wikipedia

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Няма вече класики! Някои хора живеят с миналото, но класиките са от зората на автомобилостроенето. Сега просто има бълващо серийно производство и на никой не му пука за поредната завъртулка на дизайнерите. Светът се промени отдавна, но кога ли някои хора ще го проумеят и ще спрат с глупостите си?
  • #6
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Лютфи Пръднян ( преди 10 години )
    Факт е, че колите нямат стойност, безценна кола би била C63 AMG на малко км, защото V8 слизат от въоражение особено атмосферни с такъв гигантски обем, Alfa Brera, Студията в къса серия на BMW Zagato, и изобщо ценят се коли, който след слизане от експлоатация могат сравнително лесно да бъдат обслужвани, автомобили които имат дух
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Лютфи Е*АН ( преди 10 години )
    Ами като нямаш чувство за хумор и не вжидаш иронията хакай ! и аз ще ти хакна един
  • #4
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Лютфи Владозидаров ( преди 10 години )
    Като изключим СААБ изключително нелепа и безумна класация, нито една от тия коли няма да има стойност или ще е за някакви супер изчанчени колекционер, което пак навежда, че няма да имат стойност тия бракми ! Истински ценните коли са тези които са специални и които имат страхотни качества и в момента, а не са просто редки
  • #3
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    колега , СААБ-ът си е много добре направен автомобил , кой поо една или друга причина е произвеждан доста малко , ДеЛореан също е прилична кола , а за останалите съм напълно съгласен че са щайги . Може би с изключение на Волгата , която навремето беше истински пробив за съветското автомобилостроене като качество , за съжаление когато най-накрая се появи на пазара беше просто една позавяхнала кола на цена по-висока от тази на Мерцедес
  • #2
    17 rate up comment 1 rate down comment
    KKK ( преди 10 години )
    Има бая примери за коли, които са пазарен провал и точно затова са станали класики...
  • #1
    11 rate up comment 10 rate down comment
    raptor ( преди 10 години )
    Между другото всички изброени коли са ужасни кошери? Всички до 1 са пазарен провал! Въпреки че и ДеЛореан е провал, той по върви да се нарече класика! И не е бъдеща а настояща! Другите нямат никакъв шанс да са класики, по-скоро редки автомобили с колекционерска стойност! Между другото Рендето Клио е класическо...