Доста преди появата на Audi TT във версия RS, спортното подразделение на компанията Quattro GmbH е разработвало специална модификация на купето. Според техническите показатели на машината тя е можела да съперничи на култовото Porsche 911 от този период.
При разработката на модела инженерите на Audi са стигнали до извода, че спортният потенциал на автомобила е можело да се разкрие най-добре с помощта на 2.7-литровия V6 мотор, който се поставя на Audi RS4 (B5). Опитът за подобно нещо обаче се оказва неуспешен, тъй като е било невъзможно двигателят да бъде поставен напречно заради конструкцията на купето.
Инженерите обаче не се отказват лесно и решават да постигнат своето, като променят изцяло конструкцията на колата. Те взимат не само мотора, но и цялата платформа на Audi RS4 Avant, заедно със скоростната кутия, задния диференциал и окачването. За да се вмести в компактното купе TT, платформата е скъсена със 170 мм. Интериорът не е променен, като в него са включени кресла Recaro и обшит с алкантара волан.
Като цяло създаването на автомобила отнема цели 8 месеца, а пробегът по време на тестовете достига 20 000 км. Резултатите показват, че "детето" на Quattro GmbH е напълно равностойно на Porsche 911. Двигателят разполага с 380 к.с. и 440 Нм въртящ момент, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди и максимална скорост от 295 км/ч.
Ръководството на Audi обаче има други съображения, най-вече от финансов характер, и затова на проектът така и не е дадена "зелена светлина". В крайна сметка "най-горещото" ТТ си остава в един-единствен екземпляр.
Снимки: Gunter Stachon Production