IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой уби Pontiac?

Властите в САЩ изиграли основна роля за закриването на марката

Кой уби Pontiac?

След като просъществува 85 години, марката Pontiac бе закрита през 2010 г. Тогава от General Motors обявиха, че причината е слабото търсене на нейни модели, както и липсата на собствено лице на бранда. Сега обаче бившият вицепрезидент на концерна Боб Лутц разкри интересни подробности за случилото се преди 3 години.
Кой уби Pontiac?
Пред изданието Autoweek Лутц твърди, че главната вина за закриването на Pontiac е на властите в САЩ. Техните представители са се срещнали с ръководството на GM и директно са заявили, че концернът трябва да остане само с две марки - Cadillac и Chevrolet. 

„Федералните бяха категорични – трябва ви един премиум бранд – Cadillac, и един масов – Chevrolet – обяснява Лутц. – По това време концернът вече се бе отървал от губещите марки Hummer и Saab. Бе решено марката Buick да се запази заради популярността й в Китай, а GMC да остане за тези, които не харесват моделната гама на GM. Така в крайна сметка Pontiac се оказа излишен.”

По думите на Лутц решението за закриване на марката е било една от най-големите обиди, които концернът GM е получавал в своята история. Самият той е имал големи планове за възраждането на марката, като компанията е разработвала нова платформа със задно предаване. На нея е трябвало да бъдат построени нови модели, които да се превърнат в приемници на легендарните G8 и Solstice. Освен това се е работило и върху нов седан със задно предаване, който да бъде на достъпна цена.

В интерес на истината, именно властите на САЩ са изиграли основна роля за спасяване на концерна в този период. Според различни данни, трите най-големи автомобилни производителя в страната – GM, Chrysler и Ford, са получили между 53 и 62 млрд. долара, за да успеят да се справят с финансовата криза.

Снимка: Pontiac

 

Тагове: general motors pontiac
0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    187 ( преди 10 години )
    било е на пазара, не съм казвал, че не е продавано. изводите си ги правя от английски списания, в които хвалеха много понтиака и монарото, мисля че за щатите ГМ просто правят грешка в промотирането на колата.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    altai ( преди 10 години )
    хахаха Дощо сигурно се вози в гоуф 1.9 тди. Марката Понтиак има традиции и макар солстис Г8 и ГТО да не бяха разработени точно от нея си остават много добри автомобили. ГТО на базата на легендарното монаро, Г8 на базата на VXR8 дори го имаше със същия мотор ГТ версия.
  • #4
    8 rate up comment 6 rate down comment
    стефан ( преди 10 години )
    Грешите - това ГТО беше на пазара но никой не го купуваше, разработено от Опел окачване от Холдън. В Австралия се продаваше като Монаро доста по- успешно.След карасивите ГТО от 60те и Файърбърд, така и не намериха излъчване и оригиналност, с двойните бъбреци неуспешно пунтираха БМВ
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    187 ( преди 10 години )
    дошо, това е модела който можеше да ги оправи - http://gearheads.org/wp-content/uploads/2012/09/pontiac-gto.jpg - и не е от преди 40 години. не знам защо се мислиш за последна инстанция по всички въпрос (или както пее един мой приятел - мр. компетенция по всички въпроси), ама хвани и престани да се излагаш
  • #2
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Пич нещо не си наред! Ако Понтиак е безличен какво може да каже човек за Буик или ГМС. Най малкото заради Фаиърбърд трябваше да просъществува марката.
  • #1
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    кое е безлично бе ? GTO е един легендарен модел и модерната му версия беше доста сериозен конкУрент на Мустанг, Камаро и Чаленджър... Марката имаше уникални модели...