Ford и Riley Technologies разкриха новия си състезателен автомобил, задвижван от EcoBoost двигател. Прототипът ще участва в новосформирания шампионат TUDOR United SportsCar Championship, чийто дебютен сезон ще бъде през 2014 г.

Ford Riley използва 3.5-литров туин-турбо V6 двигател, чието първо изпитание ще бъде на 25 и 26 януари по време на състезанието за издръжливост "24 часа на Дейтона". Купето е разработено от Riley Technologies, а Ford са помогнали за оптимизирането на аеродинамиката.
Преди официалния си дебют на писта, прототипът ще се пробва да счупи рекорда за максимална скорост на "Дейтона", който е стои непокътнат от далечната 1987 г. (338.4 км/ч). Ford Riley ще опита да подобри постижението на 9 октомври, а за това ще му помогнат отборите на Michael Shank Racing, Ford Racing и Continental Tire.

"Във Ford Racing поставяме акцента върху състезателни автомобили, базирани на серийни модели и техните серийни технологии," заяви шефът на заводския отбор Джейми Алисън. "Горди сме да участваме в новия шампионат с нашия 3.5-литровия туин-турбо V6 ЕcoBoost двигател с директно впръскване. Конкуренцията е силна и в голяма степен разчита на по-големи V8 мотори. Искаме да демонстрираме възможностите на EcoBoost двигателното семейство, което съчетава представяне и икономия на гориво както на улицата, така и на пистата," допълва той.
Снимки: Ford Racing
Снимки: Ford Racing


0