IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo представя ново двигателно семейство

Край на моделите с 5-,6- и 8-цилиндрови двигатели

Volvo представя ново двигателно семейство

През есента Volvo ще представи ново двигателно семейство, което ще се превърне в „революция“, съобщиха от централата на компанията, цитирани от Autocar. Гамата ще се състои от 2.0-литрови четирицилиндрови DRIVE-E дизелови и бензинови агрегати, които първоначално ще бъдат вграждани в S60, V60 и XC60. Те ще заменят осем от сегашните двигатели на компанията и ще сложат край на 5-,6- и 8-цилинровите модели на Volvo.
Volvo представя ново двигателно семейство
Двигателите ще бъдат комбинирани с различни турбокомпресори, хибридни системи, както и с предно или двойно предаване. Впоследствие шведите ще ги използват във всичките си коли– от икономичните градски модели, до спортните си модификации, които ще предлага поведение, „сравнимо с това на V8 двигатели“.

Скоростните кутии ще са две: 8-степенен автоматик и „оптимизирана“ механична с 6 предавки.

Volvo определя дизеловите опции от новото двигателно семейство, като „революционни“. Според тях за всичко е виновна новата технология за директно впръскване на горивото, наречена i-Art. Тя работи с четири инжектора, които са снабдени с индивидуален електронен модул, следящ за оптималното количество гориво, което се впръсква във всяка горивна камера. Системата работи при налягане от над 2500 бара и се различава от другите системи, които впръскват гориво с постоянно и еднакво налягане. Ползите са известни: по-нисък разход на гориво, повече мощност и по-добър звук.

Първият DRIVE-E дизелов двигател с i-Art технология ще носи заводския код D4 и ще има мощност от 180 к.с. Мощността на новите дизелови двигатели варира от 120 до 230 к.с.

Първи в новото бензиново семейство ще се причислят двигателите T5 и T6 с мощност съответно 230 и 302 к.с. По-мощните версии ще работят с механичен компресор и турбо, за да се гарантира достатъчно количество въртящ момент в пълния работен диапазон.

Снимки: Volvo

Тагове: Volvo i-art
0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да, да, добре. Като те затапиха почна да клинчиш " ама аз не съм искал да кажа това...". Разбрахме те каква гъдулка си.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    До :) - ТИ ако беше грамотен щеше да установиш че Хибридният е писал за планиран 1.6 дизел който обаче не е стигнал до рализация.
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    Този Хибридния, ако беше поне 1% грамотен, щеше да знае, че Тойота нямат и никога не са имали 1.6 дизел. Което е голям минус, между другото.
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И в момента всички актуални дизелови двигатели на Тойота са от Исузу. Иначе си вярвай в каквото искаш. Аз знам истината.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Не знам какви са тия градски легенди че Тойота ползвали дизели на Isuzu, но нямат нищо общо с реалността.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Колкото до 1.6 дизелът на Isuzu - Тойота се отказаха от съвместната разработка с Isuzu през 2009, 3 години преди плануваното производство. Друго общо между дизел на Тойота и Isuzu не е имало.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    тони ( преди 11 години )
    Тоя пак, откри топлата вода. Тойота никога не са имали техни дизели. Те купуват от някаква друга японска фирма, не помня името и.
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    За да стигнеш до истинските факти е важно да обработваш информацията безпристреастно, а не избирателно! Във втория случай ставаш просто зомби, жертва на нечия пропаганда.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хибридният ( преди 11 години )
    Първа точка от историята на Denso започва с отделянето им от Тойота: 1949Establishment of Nippondenso Co., Ltd. having been separated from Toyota Motor Co., Ltd. with
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сега потърсих инфо за Denso. Странно, никъде не споменават, че Toyota имат нещо общо с тях. Не само това. Научих, че дизелите на Toyota ги правят всъщност Isuzu, която пък е собственост на GM. Гледай ти, гледай ти!