IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се купуват и продават автомобили на старо в Германия

Впечатленията са на търговец-чужденец, който е в бранша вече 10 години

Как се купуват и продават автомобили на старо в Германия

Не е тайна, че през последните години по-голямата част от вкараните у нас автомобили на старо идват от Италия. Все още има търговци, които предпочитат да купуват коли от Германия, тъй като, макар и на по-висока цена и с по-голям пробег, са доста по-добре поддържани. Ето какво споделя за търговията с автомобили на старо чужденец, който от 10 години търгува с коли в Германия. Той не разкрива самоличността си, като признава единствено, че идва от държава от бившия СССР.
Как се купуват и продават автомобили на старо в Германия
„Започнах да се занимавам с това през 2002 г.  – разказва търговецът. – Сега имам малък паркинг, на който обикновено събирам между 3 и 10 коли, но е имало моменти, в които те са били около 20. Машините са на повече от 5 години и са предназначени, на първо място, за пазара в Германия. Понякога имам и „попадения” – автомобили на възраст между 3 и 5 години. Често работя с чужденци, които са превзели голяма част от този бизнес. Повечето от тях са хора от бивша Югославия, след това са турците, арабите, както и руснаци, украинци и беларуси. С всяка от тези националности се работи различно и клиентът трябва да е много внимателен.”

Търговецът е категоричен, че ако искате кола без никакви проблеми, трябва да я закупите от германец, макар и на по-висока цена. Причината е, че немците са педантични и правят всичко както трябва. Техните автомобили блестят, преминали са всички прегледи и разполагат с всички необходими документи. Лошото е, че тези машини са по-скъпи и е почти невъзможно да се пазариш.
Как се купуват и продават автомобили на старо в Германия
При турците нещата са напълно различни. Когато се купува кола от тях, човек трябва да внимава и да проверява всичко до последна подробност. През цялото време турските продавачи се опитват да отвлекат вниманието на клиента, само и само за да му продадат автомобил. При тях положителното е, че пазаренето е задължително и колкото повече кусури намира клиентът, толкова повече пада цената.

„Освен това, турците са много зле с техническата част и изпитват панически страх от всяка неизправност в колата. Именно тук е „златният” шанс на клиента. Понякога дори дребен технически проблем, може да накара продавача да направи огромно сваляне на цената. Турците са така научени, че не искат да си губят времето с поправка, а гледат бързо да се отърват от автомобила. Освен това те са и доста немарливи спрямо външния вид на колите – продават ги, така както са ги взели”, разказва търговецът.

Според него, хората от бивша Югославия по принцип са доста честни търговци, но пък разполагат с най-евтините и „убити” автомобили. Те също се опитват да промиват мозъка на клиента с приказки, но когато им се каже да не пречат, докато върви огледът на колата, се съгласяват и се отдръпват. Като цяло с тях е доста по-лесно да се прави бизнес, отколкото с турците.
Как се купуват и продават автомобили на старо в Германия
„Най-загадъчни са арабите, които от една страна са доста мълчаливи и затворени в себе си, но от друга страна са съгласни на пазарлък – разказва търговецът. – Колкото до руснаците – при тях основното е, че са доста грамотни технически. И освен това успяват да скрият умело евентуални повреди по автомобила. С тях трябва много да се внимава, а колата да се проверява щателно.”

Героят на този материал признава, че цените на автомобилите на старо в Германия зависят от две неща – популярността на марката и пробега на автомобила. Най-търсени на вътрешния пазар са малолитражки на около 8 години с пробег до 100 000 км. Тези коли се обезценяват доста бавно и се продават много бързо за суми между 2500 и 5000 евро. Най-популярните модели са Volkswagen Polo и Golf, Opel Astra, Renault Clio, Mercedes-Benz A-class.

„Интересното е, че Golf, Polo и Astra по правило са по-скъпи от A-class – разказва търговецът. – По принцип именно двата модела на Volkswagen са най-скъпи, като към тях трябва да прибавим и Audi A2. Неговата цена, в добро състояние, е между 5000 и 8000 евро. Защо ли? Ами много просто – малка, икономична и Audi, са три думи, които хипнотизират немците. Според тях, този автомобил си заслужава парите дори пробегът му да е 180 000 км.”
Как се купуват и продават автомобили на старо в Германия
Познавачът на местния пазар е категоричен, че почти всички автомобили, изкарвани за чужди пазари са с превъртян километраж. Според него, няма как кола на 5 години с истински пробег от 80 000 км да се предлага на конкурентни цени в съответните държави. Това най-често означава, че те е на около 180 000 км, но е с превъртян километраж. Любопитното обаче е, че манипулацията на километража почти не се прави в Германия, а в някоя от съседните държави. Там има специални работилници, които се занимават само с това.

Търговецът разкрива и как той самият си набавя качествени коли. Начините са два – изкупуват се от лизингови къщи или на специализирани аукциони. На тези две места се допускат само професионални автомобилни търговци, а частни лица и фирми, които не се занимават с подобна дейност, нямат достъп до тях. Самата държава също спомага за подобен процес, тъй като има интерес бизнесът да се развива. Защото той плаща съответните данъци в хазната.
Как се купуват и продават автомобили на старо в Германия
„Има и още нещо – ако частно лице или фирма си купува кола от лизингова къща или аукцион, той или тя ще иска гаранция и продавачът ще носи отговорност при проблем. А когато търговец като мен купи колата, той е длъжен да провери всичко. И ако не види или пропусне нещо, проблемът и отговорността си е само негова. Той се е подписал под документите и няма право на претенции”, разкрива професионалният продавач на автомобили на старо в Германия.

Той допълва, че все пак преди да закупи автомобила от лизингова фирма или аукцион, машината се проверява от специалист - Gutachter. Той проверява работата на всички механизми, изследва каросерията за ръжда, драскотини или други следи от удар, а също така и салона за петна. Освен това проверява мотора за харчене на масло, както и гумите. Отгоре на всичко всички тези автомобили преминават през задължителните за Германия технически прегледи.
Как се купуват и продават автомобили на старо в Германия
„В Германия не обичат автомобилите, които са карани в съседните държави – разказва още героят на този материал. – Най-недолюбвани са „италианците”, "испанците” и „французите”, а след тях идват „холандците” и „белгийците”. Тези коли се продават много трудно. Виж, с автомобилите от Австрия и Люксембург подобен проблем няма. Нерядко обаче търговците крият откъде идва колата. Често се случва клиентът да получи автомобил с немски документи, но после да се окаже, че той е докаран от друга държава. По принцип колите от Белгия и Холандия имат драскотини или вдлъбнати по каросерията, но с ходовата част и електрониката всичко им е наред. В крайна сметка обаче, при купуването на кола на старо, си трябва и малко късмет. А моят съвет е да дадете малко повече пари, но да вземете автомобил с пълна автомобилна история. Ако решите да заложите на евтиното – внимавайте, могат да ви излъжат.”

Информация и снимки: ABW.BW
 

0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Кола от Холандия да я гледат лошо в Германия??? Вие наред ли сте?? Да знаете случайно, че всички коли на старо в Холандия задължително се продават със отделен сертификат, който доказва километрите?! Когато бай *** фалшифицира този сертификат, ела ми се обади!!
  • #22
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Wise Funds ( преди 7 години )
    Търсите ли кредит, за да увеличите бизнеса си? Мисля, че сте стигнали до точното място, предлагаме Кредити с нисък лихвен процент, Заинтересованите хора трябва да се свържат с нас в За незабавен отговор на вашата кандидатура, Отговорете на тези имейли по-долу само: unityfirmfinancialhelp***gmail.com
  • #21
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като изтече лизинга на Дачията и я продадеш на половин цена си около 10 бона назад. Като караш 5г употребявана за 9-10 бона накрая се връщаш с около 5 назад. Дори три ремонта всеки за по 1000лв да си направил през тези 5г пак загубите са по-малко. Да не говорим,че всяка употребявана кола на няколко години е с много повече екстри и ниво на безопасност от Дачия,Волекс(може би),Авео и тем подобни. Новата кола от най-евтините(само и само да е нова)не я намирам за добър вариант.
  • #20
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ами не всеки взима големи заплати. Един човек с 500 лева заплата ще събере 18 000 за дачия как?!
  • #19
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    По мое лично мнение и наблюдение най запазените и поддържани коли са от Швейцария!
  • #18
    23 rate up comment 5 rate down comment
    пешо ( преди 11 години )
    Ето я голата истина за "новия внос"Няма значение дали колата е немска или китайска 80% от закупените от наши автоджамбази влизат в бокса до 2 месеца след покупката.Да не говорим пък за весниците на бългърски които откриваме в прагове и калници.Чисто нова кола е истината или байбек в краен случей и никой не може да ме убеди във втората ръка.По добре си купете една Дачия и си я карайте 10-15г. вие само от това да смените 5-6 таралясника и да правите оборот на сервизите през 2 месеца.
  • #17
    24 rate up comment 5 rate down comment
    2 втек ( преди 11 години )
    ...а дали причината не е в по лошото качество на автомобилите след 2000г. а не,че немците вече по зле си потдържат колите
  • #16
    14 rate up comment 17 rate down comment
    ала бала ( преди 11 години )
    Всичко което пише в статията е ала бала. Не прочетох нищо конкретно... не съм изкефен
  • #15
    13 rate up comment 10 rate down comment
    До аз ( преди 11 години )
    Дошо кое от фразата на автотърговеца не разбра? "Ами много просто малка, икономична и Audi, са три думи, които хипнотизират немците" това мислене у хората се постига само ако производителя се доказал. Още се усмихвам като се сетя как от Хюндай бяха констатирали, че въпреки че Тойота насочила 80% от средствата си за реклама за Европа, това нямало никакъв ефект върху продажбите и в Европа. Европееца не се тъпче пред Телевизора и не гледа като хипнотизиран рекламите, това не е САЩ и Япония.
  • #14
    25 rate up comment 1 rate down comment
    1234 ( преди 11 години )
    За една кола е важно състоянието. От къде е внос не е важно. Клише след клише, има хора които си потдържат колите и такива които само карат и е така навсякаде. Варианта със стареца и бастуна всички го знаем, а най-голямото шоу е километража 5 годишна и 60 000км по правило западняците въртят минимум 30 000 на година