Щандът на германската марка Opel във Франкфурт ще представи редица новости, сред които и напълно нов двигател с малък обем. Той трицилиндров, 1.0-литров, оборудван е с турбо и система за директно впръскване на горивото, като генерира 115 к.с. и 166 Нм.
Снимка: Opel
Двигателят ще дебютира в началото на следващата година на борда на най-малката кола в гамата на марката - ADAM. Той е създаден, за да доставя нисък разход на гориво, но и изненадващо добра динамика, сочи информацията от производителя, като уточнява, че нивата на шум и вибрации, които възпроизвежда, превъзхождат тези на повечето двигатели с четири цилиндъра.
Двигателят 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection) разполага с 12 клапана, система за директно впръскване на горивото, турбо и алуминиев цилиндров блок. Мощността му е 115 к.с., а максималния въртящ момент от 166 Нм е наличен в широк диапазон между 1800 и 4700 об/мин. Информация за потреблението на гориво липсва, но германците поясняват, че новият мотор е с 20 процента по-икономичен в сравнение с актуалния 1.6-литров двигател с атмосферно пълнене. Нивата на вредни емисии СО2 пък са "доста под границата от 100 г/км ", сочи информацията.
Агрегатът ще бъде оборудван и с напълно нова трансмисия с шест степени. Тя е механична, като се отличава с ниско тегло и компактни размери. Масата е едва 37 кг. - с 30% по-ниска от тази на актуалната скоростна кутия, а дължината достига само 375 мм.
Новият двигател е част от подновяването на гамата от задвижващи агрегати на Opel, която ще включва три двигателни фамилии и 13 нови двигателя в периода 2012-2016 година, както и гама от нови трансмисии. Програмата започна с представянето на първите двигатели от новите бензинови и дизелови линии със среден работен обем. Към тези 1.6-литрови турбо агрегати сега се присъединява 1.0 turbo, като първи от новото поколение малки мотори. Всички двигатели ще се изработват в новия завод на GM в Сентготард, Унгария, където бензиновите и дизеловите агрегати се произвеждат на обща поточна линия.