IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel представя нов двигател с три цилиндъра

Оборудван е с турбо и генерира 115 к.с.

Opel представя нов двигател с три цилиндъра

Щандът на германската марка Opel във Франкфурт ще представи редица новости, сред които и напълно нов двигател с малък обем. Той трицилиндров, 1.0-литров, оборудван е с турбо и система за директно впръскване на горивото, като генерира 115 к.с. и 166 Нм.
Opel представя нов двигател с три цилиндъра
Снимка: Opel

Двигателят ще дебютира в началото на следващата година на борда на най-малката кола в гамата на марката - ADAM. Той е създаден, за да доставя нисък разход на гориво, но и изненадващо добра динамика, сочи информацията от производителя, като уточнява, че нивата на шум и вибрации, които възпроизвежда, превъзхождат тези на повечето двигатели с четири цилиндъра.

Двигателят 1.0 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection) разполага с 12 клапана, система за директно впръскване на горивото, турбо и алуминиев цилиндров блок. Мощността му е 115 к.с., а максималния въртящ момент от 166 Нм е наличен в широк диапазон между 1800 и 4700 об/мин. Информация за потреблението на гориво липсва, но германците поясняват, че новият мотор е с 20 процента по-икономичен в сравнение с актуалния 1.6-литров двигател с атмосферно пълнене. Нивата на вредни емисии СО2 пък са "доста под границата от 100 г/км ", сочи информацията.

Агрегатът ще бъде оборудван и с напълно нова трансмисия с шест степени. Тя е механична, като се отличава с ниско тегло и компактни размери. Масата е едва 37 кг. - с 30% по-ниска от тази на актуалната скоростна кутия, а дължината достига само 375 мм.

Новият двигател е част от подновяването на гамата от задвижващи агрегати на Opel, която ще включва три двигателни фамилии и 13 нови двигателя в периода 2012-2016 година, както и гама от нови трансмисии. Програмата започна с представянето на първите двигатели от новите бензинови и дизелови линии със среден работен обем. Към тези 1.6-литрови турбо агрегати сега се присъединява 1.0 turbo, като първи от новото поколение малки мотори. Всички двигатели ще се изработват в новия завод на GM в Сентготард, Унгария, където бензиновите и дизеловите агрегати се произвеждат на обща поточна линия.



Тагове: sidi 1.0 sidi
0 от 500
  • #7
    33 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    С това тегло и размери добре би паснал на туристически мотоциклет.
  • #6
    35 rate up comment 2 rate down comment
    Striker ( преди 10 години )
    Striker пич ти не си добре :D. Колко марки закриха GM през последните години. Защо говориш глупости, като Астра И Корса винаги са били от лидерите в сегмента си! Вземи ти прочети малко
  • #5
    33 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Nqkude sa izpusnali da spomenat, che shte e e za ednokratna upotreba
  • #4
    37 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Нещо ме съмнява тоя мотор. При Форд въртящият момент е с максимална стойност между 1400 и 4500 об/мин, а тук от 1800 до 4700. Явно ще трябва да се кара на газ, а тогава не виждам как ще икономисва, освен на стенд и по инерция. Явно са икономисали от нещо, но какво е то, ще разберем съвсем скоро.
  • #3
    41 rate up comment 6 rate down comment
    едо ( преди 10 години )
    Браво на Опел, само дето Форд имат такъв от 3 години, и въртящият момент на ЕкоБууст-а е 175/200 (с overboost) и е 125кс.
  • #2
    47 rate up comment 4 rate down comment
    Ъ ( преди 10 години )
    Цялата тая идиотщина с малки по обем двигатели и уж високи мощности е заради ***.ерастията с изискванията за CO2...След 10 години няма да имаме обслужване на ДВГ, направо ще го подменяме на 50К км.
  • #1
    56 rate up comment 0 rate down comment
    pfff ( преди 10 години )
    Браво на Опел, време беше да си обновят гамата. Сега остана проблема с теглото, но с тоя темп на развитие и това ще стане скоро.