IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Серийното BMW i8 - официална информация

Силовият агрегат на баварския спортен хибрид ще разполага с 361 к.с.

Серийното BMW i8 - официална информация

BMW разпространи официалните технически данни за серийната версия за хибридния спортен автомобил i8, чиято официална премиера ще се състои на автосалона във Франкфурт.
Серийното BMW i8 - официална информация
Моделът ще се задвижва от комбинация от 3-цилиндров бензинов турбо-двигател с обем 1.5 литра и мощност 231 к.с., който задвижва задните колела, и електромотор (131 к.с.), отговарящ за предните. Така общата мощност на машината ще достигне 361 к.с., а максималният въртящ момент - 570 Нм. Двата двигателя използват отделни трансмисии - шестстепенна автоматична, с която е куплиран агрегата с вътрешно горене, и двустепенна, която е интегрирана в електрически мотор. Двете системи могат да работят както заедно, така и поотделно.
Серийното BMW i8 - официална информация
От 0 до 100 км/час BMW i8 ще ускорява за 4.5 секунди, като максималната скорост ще бъде ограничена по електронен път на 250 км/ч. Моделът ще може да измине около 500 км с напълно заредени батерии и резервоар с гориво. Средното потребление на гориво ще бъде само 2.5 л/100 км, а в електрически режим пробегът ще е 35 км.

За зареждането на акумулаторите, които са поставени ниско в средата на шасито, ще бъдат нужни 1.5 часа. Зареждането става от електропроводимата мрежа, а сведения за капацитета на литиево-йонните батерии засега няма.
Серийното BMW i8 - официална информация
Агрегатът на i8 има три режима на работа - Eco Pro, Comfort и Sport. Последният може да променя алгоритъма за работа на трансмисията, както и чувствителността на педала на газта. Освен това ще оптимизира системата за рекуперация на енергията и ще натоварва максимално работата на електромотора.
Серийното BMW i8 - официална информация
Най-икономичният режим - Eco Pro, ще намалява нивото на потребление на енергия от климатика, от системата за подгряване на седалките и на огледалата. Самият електромотор също ще работи повече за сметка на двигателя с вътрешно горене, който ще пести гориво. Така пробегът на BMW i8 ще може да се увеличи от 500 на 600 км.
Серийното BMW i8 - официална информация
В конструкцията на модела са използвани алуминий, карбон и армирана с карбон пластмаса. От карбон е направен и монококът, и това позволява да се икономиса около 50 % от теглото в сравнение със същите конструкции, направени от стомана. За снижаване на масата инженерите на BMW са използвали и алуминиеви винтове, които заменят стоманените. А вместо стандартните стъкла са поставени новаторски аналози, като тяхната дебелина е 0.7 мм. Всичко това позволява автомобилът да тежи 1490 кг, които са разпределени по равно между двете оси.

Габаритите на серийната версия на машината са: дължина 4689 мм, широчина - 1942 мм, височина - 1293 мм и междуосие - 2800 мм. Коефициентът на челно съпротивление е 0.26.
Серийното BMW i8 - официална информация
Информация и снимки: BMW

Тагове: bmw i8
0 от 500
  • #9
    10 rate up comment 1 rate down comment
    DS ( преди 11 години )
    Някъде бях чел, че ще е над 100 К ... дали не беше даже и над 150 К. А за 540д не бях чувал да съществува. На саита БМВ също незнаят явно, че имат такъв модел :)
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    космос, аз затова мисля да дам газ на родната Тракийка ехееее така до ламарините, хората летят то е ясно, ние поставяме еко тоалетни :)
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    и колко пари ще струва това? колкото 2 броя 540d ?. айде мерси
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    bmw e60 ( преди 11 години )
    Обърках се от картинките. Наистина двигателя задвижва задната ос. Браво!
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Тойотко ( преди 11 години )
    Като му "свърши" тока ще си генерира нов. Това е идеята на хибридите още от първия Приус насам. Немските недоразумения ги изключваме. Освен това ДВГ задвижва задната ос.
  • #4
    4 rate up comment 11 rate down comment
    bmw e60 ( преди 11 години )
    Чесно казано колата на Хонда NSX като идея за задвижване ме кефи повече. Двигател отзад и задвижване на задните колела + опция за 4х4 с електромотори отпред е по-добра комбинация. Ел. моторите могат да се спират но в случая когато са на задните колела спирането им е безмислено. Какво става с това БМВ като му сварши тока? Остава с предно?
  • #3
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Тойотко ( преди 11 години )
    Това е технологичен клонинг на Toyota Alessandro Volta от 2004. Карбоново шаси, ДВГ отзад, хибридно 4х4. Разликите са че БМВ-то е с по-голяма батерия, по-малка мощност и тежи повече.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    нещо е непълна информацията тук - би следвало да има и още един генератор - който да прави ток от ДВГ и да зарежда батерията или да дава тон на предния ел.мотор
  • #1
    6 rate up comment 31 rate down comment
    груди ( преди 11 години )
    Ужасно е!