IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fisker губи по 35 000 долара от всяка продадена Karma

Бъдещето на компанията остава несигурно

Fisker губи по 35 000 долара от всяка продадена Karma

Финансовите проблеми за производителя на електромобили Fisker са причинени от непрекъснато отлаганите премиери на нови модели, пише Reuters.
Fisker губи по 35 000 долара от всака продадена Karma
А
втомобилът, на който американците възлагаха толкова много – електрическият седан Karma – на няколко пъти бе върнат на чертожната дъска за последно усъвършенстване и малки промени в дизайна. Анализатори смятат, че това е навредило на имиджа на компанията и я е принудило буквално да изхвърли в кофата вече закупени части на стойност 50-100 млн. долара, които така и не са влезли в употреба след поредните промени по конструкцията.

Допълнителни негативи американците са натрупали от неефективния и труден за изработка дизайн на Karma. По нареждане на шефа си Хенрик Фискер, инженерите на компанията се придържали към оригиналната дизайнерска концепция.

Експерти изтъкват още причини за изправянето на компанията пред фалит. Става въпрос за големите харчове, които си е позволявало ръководството, въпреки постоянно растящите цени на компоненти и услуги в сектора. Благодарение на всичко това, Fisker натрупа около 200 млн. долара задължения в края на 2011 г. Което не са усетили двамата основатели Хенрик Фискер и Барни Кьохлер, които по това време са прибирали съответно по 600 000 и 700 000 долара годишна заплата.

В крайна сметка Fisker успяха да продадат само 2450 автомобила от модела Karma, като всеки един от тях им е донесъл колосална загуба от 35 000 долара. Информацията напълно потвърждава мнението на представител на Fisker, който преди време заяви, че производството на Karma струва повече, „отколкото ние можем да вземем от нея“.

Снимка: Fisker

Тагове: karma fisker
0 от 500