Гафове по време на важни мероприятие се случват не само с по-евтините автомобили, но и със суперскъпите и елитни машини. Преди година, по време на конкурса Villa d’Este Concorso d’Eleganza в Италия, представеният пред отбрана публика Aston Martin Vanquish успя да запали едва от втория път. При това зад волана му беше шефът на компанията Улрих Бец.
През тази година още по-сериозен гаф записа новата хиперкола на McLaren – P1, която ще се бори за званието „най-бърз сериен автомобил на света”, пише Worldcarfans. Британската машина отказа да запали въпреки многото опити и се наложи първо да я бутат, а след това да я закарат със специален транспорт до сервиза в Уокинг (Вбр).
Първоначално на таблото се появил надпис „Park Brake Fault – Call McLaren Service Centre”, което информирало обслужващия екип за проблем със спирачките. След това той бил заменен с „ESC Fault Vehicle Limphome – Go to McLaren Service Centre”, което означава отказ на системата за стабилност. В крайна сметка хората от McLaren решили да не рискуват и изпратили машината на ремонт.
По-късно от компанията уточниха, че проблемът е бил в софтуера на системата ESC, която при този модел може да се изключи. Въпреки това ударът по репутацията на производителя е доста сериозен, тъй като на мястото са присъствали сериозен брой евентуални клиенти на фирмата.
Плановете на компанията са да пусне 375 бройки от McLaren P1, всяка на цена от $1 325 000. Хиперколата все още не може да бъде наречена „най-бързият сериен автомобил на света”, но според слуховете по време на тестовете на Северната дъга на „Нюрбургринг” тя е записала постижение от 6:33.26 минути за обиколка. Това е по-бързо от най-доброто време в историята, което е дело на Radical SR8 LM – 6:48.01 минути.
Видео: YouTube