По време на среща в Рюселсхайм бордът на директорите на General Motors подчерта своя ангажимент към германската марка Opel, одобрявайки инвестиционна програма, съгласно която GM ще инвестира 4 милиарда евро в Германия и Европа до 2016 г.
Средствата ще бъдат използвани за разширяване на гамата модели и обема на производство, а целта е по-голям пазарен дял и увеличаване на приходите от региона.
"Opel е ключът към нашия успех и разполага с пълната подкрепа на своята компания-майка - заяви Дан Акерсон, председател и CEO на GM. - Като глобална автомобилна компания GM има нужда от силно присъствие в Европа – по отношение на дизайна и развойната дейност, както и като производство и продажби."
"Opel е част от GM от 1929 г. насам и днес е повече от всякога решаващ елемент за иновативната сила на цялата компания. Това партньорство е по-силно от когато и да било", допълни председателят на надзорния съвет на Opel Стив Гирски.
По време на срещата бе обсъдена и 10-годишна стратегия, наречена DRIVE!2022, която трябва да изведе Opel от трудната европейска автомобилна обстановка и до средата на десетилетието марката да започне отново да генерира печалба. Мерките предвиждат сериозна моделна офанзива, която предвижда въвеждането на пазара на 23 нови модела и 13 нови двигателя до 2016 г.
Припомняме, че от 1999 г. досега GM е натрупала загуби в размер на 18 млрд. долара в резултат от дейността си на Стария континент. Служителите на американската компания в Европа са над 37 хил., като 20 хил. от тях са в заводите на GM в Германия.
Снимка и информация: Opel