IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България

Доминира с интелигентно 4х4 задвижване, нов дизайн, по-богато серийно оборудване и по-ниски цени

Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България

Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Показаното за първи път в края на 2012 година четвърто поколение на Toyota RAV4 пристигна в България. Скоро моделът ще попадне в ръцете ни за тест драйв, като за сега ще трябва да се задоволим със сухата статистика. А тя определено заслужава внимание, тъй като става дума за изцяло нов модел, който има какво да покаже.

Едно от най-любопитните му нововъведения е изцяло новата система за задвижване - Integrated Dynamic Drivе System (IDDS). Това е уникална за класа система, която интегрира и координира действието на общо 3 системи: тази за управление на динамичната устойчивост (VSC), електрическото сервоуправление на волана (EPS) и активната система за управление на задвижването 4х4 (Dynamic Torque Control AWD).

Особено внимание заслужава последната система - Dynamic Torque Control AWD. Тя работи със сензори, следящи за отклонение от избраната траектория на движение, ъгъла на завиване и скоростта, като проактивно и динамично разпределя въртящия момент между предния и задния мост в съотношение от 100:0 до 50:50 само за 0.1 секунди. А това предполага завидна 4х4 проходимост, както и активно подпомагане на водача при динамично управление в завои, върху суха или хлъзгава настилка.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Наличен и нов режим SPORT, при който AWD системата превантивно насочва 10% въртящ момент към задния мост при всяко завъртане на волана и автоматично, в реално време го увеличава до 50%, така че RAV4 да опише завоя в режим 50:50.

Казано иначе, RAV4 навлиза в завоя със задвижване 90:10, описва завоя в режим 50:50 и излиза от него отново в съотношение 90:10 между преден и заден мост. А това гарантира подобрено динамично поведение при всякакви условия на пътя. В режим SPORT, също така, електрическото сервоуправление на волана се "втвърдява" с 20%, за да осигури по-директно управление и по-информативна обратна връзка от пътя.

В новия RAV4 отново e на разположение режима AWD lock, който блокира разпределението на въртящия момент между преден и заден мост във фиксирано съотношение 50:50, което позволява уверено преодоляване на предизвикателства извън пътя при липса на добро сцепление.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Освен с функционалните си достойнства, новият RAV4 доминира и с революционно нов дизайн. Моделът залага на смели, но същевременно изчистени външни форми, създадени според новата дизайнерска линия на Toyota. А издълженият и елегантен профил, заедно с намалената с 25 мм височина на покрива и специално разработените аеродинамични елементи в предната и задната част, които отвеждат въздушния поток, допринася за подобрената стабилност и ниския коефициент на челно съпротивление от едва Cd 0.31.

Промени има в размерите на RAV4. Той е нараснал на дължина с 205 мм (до 4570 мм) и на ширина с 30 мм (до 1845 мм), а междуосието му е увеличено със 100 мм (до 2660 мм). Въпреки увеличените габарити обаче, радиусът на завой остава водещ в сегмента - едва 5.3 метра, а въпреки намалената с 25 мм височина на покрива, просветът е увеличен със 7 мм до 187 мм, което улеснява придвижването по тежки терени.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Моделът доминира и с най-голямото в класа си пространство между предни и задни седалки – 970 мм, което осигурява повече място както на предните, така и на задните седалки. Обемът на багажника също е нараснал - със 157 литра до 547 литра (до защитната кора в багажника). А при сгъването на задните седалки, при което се получава изцяло равен под, обемът на багажника се увеличава на 1746 литра. Товаренето и разтоварването също е значително по-лесно, благодарение на ниския ръб на багажника (само 65 см от земята), както и на електрическото отваряне/затваряне на вратата на багажника.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Интериорът на новата RAV4 пък залага на ергономичен дизайн и по-качествени материали, както и на многобройни места за съхранение на предмети. Централната конзола е повдигната и изнесена по-близо до водача, а мултимедийната система Toyota Touch, интегрирана в RAV4 още от средните нива на оборудване, разполага с  6.1” цветен, сензорен дисплей, пълна интеграция с iPod, вграден CD-плейър, Bluetooth свързаност за разговори със свободни ръце, възпроизвеждане на музика и сваляне на телефонния указател, пълна информация от борд компютъра и цветна картина от камерата за подпомагане на паркирането. Като опция тя може да се надгради с навигационен модул, който добавя навигационни карти за България и Европа с менюта и адреси на 14 основни европейски езика и множество допълнителни, мултимедийни функции на системата.
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Новият RAV4 се предлага в България с избор от два дизелови и един бензинов двигатели. Новият двигател в гамата е 2.0 литров D-4D дизелов двигател със 124 к.с., Start-Stop система, механична 6-степенна трансмисия и комбиниран разход на гориво от само 4.9 л/100 км.

Познатите вече 2.0 литров Valvematic бензинов двигател със 151 к.с. и 2.2 литров D-4D/D-CAT дизелови двигатели със 150 к.с. се предлагат както с механични, така и с автоматични трансмисии. Те са оптимизирани и преработени, като предоставят повече динамика при по-ниски нива на разход на гориво и СО2 емисии. Нивата на СО2 емисии и разходът на гориво са намалени с от 3% до 8%, а в същото време ускорението при цялата гама двигатели е подобрено с от 3% до 8% (новият RAV4 ускорява от 0.3 до 0.8 секунди по-бързо до 100 км/ч).
Изцяло новата Toyota RAV4 пристигна в България
Моделът се предлага в три нива на оборудване - Comfort, Executive и Luxury, като дебют прави новият базов модел 2.0 D-4D със задвижване на предните колела и стандартна Start-Stop система.

Всички нива на оборудване предлагат стандартно 7 въздушни възглавници, LED дневни светлини, антиблокираща спирачна система с електронно разпределение на спирачното усилие и спирачен асистент (ABS + EBD + BA), интегрирана активна система за контрол на управлението (IDDS - за версиите AWD), система за управление на динамичната устойчивост на автомобила (VSC), електрическо сервоуправление на волана с променливо усилие (EPS), система за контрол на сцеплението (TRC), система за подпомагане на потеглянето по наклон (HAC), предупреждаваща система за налягането в гумите и климатична система.

Въпреки по-богатото серийно оборудване, новото поколение RAV4 има по-ниски цени. Например най-търсената в България версия 2.2 D-CAT 6A/T e понижила цената си с 1400 лв до 2800 лв спрямо предишното поколение на модела. Цените на новото поколение на модела в България стартират от 49 950 лв с ДДС за версиите 2.0 Valvematic 6M/T AWD и 2.0 D-4D  M/T 2WD.

Тагове: toyota rav4
0 от 500
  • #81
    0 rate up comment 0 rate down comment
    иванов ( преди 9 години )
    нещо датчикли дае направил проблем
  • #80
    0 rate up comment 2 rate down comment
    иванов ( преди 9 години )
    от 20 дни имам тойота авенсис 2003 г 2000 к0бика 116 коня колата си палеше и варвеше след движение из града спях за 30 минути и на едно заведение на излизане неможа да запали а е лято и е топла отидох на преставителство на тойота на диагностика казаха ми че показвало на компютара че едната дюза не работи свалихмеги с моя маистор и сеоказаха чеси работят нормално привартене на двигателя по простия стар начин с сложихме и нови свеши помпата си работи сега прикадява преди даже и не прикадяваше
  • #79
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Как ще сравнявате евтиния рав4 с евог? Или с FX? FX е супер баровски джип. Евог е баровски джип. Рав4 е евтинджос джип. Не говорим за 4х4 и екстри, говорим какви са класовете. Баровец в рав4 няма да видиш...
  • #78
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Поредната иновативна тойотка - колко ли жертви ще затрият този път
  • #77
    4 rate up comment 9 rate down comment
    IT ( преди 11 години )
    Определено изглежда малко по-адекватно от предходният модел :) Ноо пак си остава грозновата ! Едно бледо ехо на мазда ЦХ5 :) Като е японка да е Мазда ! :)))
  • #76
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    С Нисан Алмера Тино съм.114 коня не са много но мотора не е претоварен и си работи като Сейко.Това е последният чисто Нисански дизел преди да се намесят Рено в дизелите и работата става зле-повече коне и никаква надеждност.За веригатачух от тук и там,че се сменяла на 300 хил.В Нисан ми казаха,че веригата не се сменяла.Била от титан и издържала жизнения цикъл на колата.Направо се чудя на кого да вярвам.Колата ме радва и не искам да е прецакам нещо и ще разпитам още дали да е сменям.
  • #75
    5 rate up comment 0 rate down comment
    SLJ ( преди 11 години )
    Ето изказахме мнение доста хора с япоснки дизели. Колегата по-долу, не знам X-Trail или Almera кара, той също казва, че е доволен. Не знам на кой и откъде му хрумна, че японеца не прави хубав дизел.П.П. до колегата аз съм на 180 хил и веригата ми е обтегната дори, без захабявания почти!
  • #74
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Nero ( преди 11 години )
    v-1, а чети по-внимателно де!;)
  • #73
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до: v-1 ( преди 11 години )
    Не съм Неро и не съм му адвокат,но май нещо не си го разбрал.Прочети пак какво ти казва!Той е на същото,като твоето и моето мнение,но трябва да вникнеш в написаното от него.Прочети и двата му поста!Аз примерно съм с японски дизел 2,2 114 к.с.Разхода ми е под 6 и си върви доста добре.Масло не пипа,има тяга,икономичен,безпроблемен,каквато и нафта да му сипя не прави проблеми.Зимата пали от раз при - 20 гр.На 275 хил.км.е вече и нищо не е пипано по него.Казаха ми на 300хил да сменя ангр.верига.
  • #72
    0 rate up comment 11 rate down comment
    doc ( преди 11 години )
    Ако не е по-евтина кой ще я погледне? Погледнене таблото. Същото като на хюндай, самоче има двуредов екран. По-скапан и от този на нокия 3310 от 2001 година. В същото време ако влезеш в европейски SUV в таблото има по два екрана и всичко е дигитално. И дошо ми разправя че японските коли били иновативни... без коментар!