IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche 911 навършва половин век

В началото моделът е носел названието 901

Porsche 911 навършва половин век

През 2013 г. доста автомобилни марки и модели ще отбележат своя юбилей. Сред тях са 100-годишнината на Aston Martin и 50-годишнината на Lamborghini. Тази година обаче 50 години навършва една от най-значимите спортни коли в историята – Porsche 911.
Porsche 911 навършва половин век
Оригиналното 911 е представено през 1963 г. на автосалона във Франкфурт и тогава е известен като концепт 901. Следва бърза промяна на името заради конфликт с Peugeot, който държи правата за означения на модели с числото 0 в средата. Затова автомобилът е прекръстен на 911 и година по-късно излиза в серия.
Porsche 911 навършва половин век
За мнозина Porsche 911 си остава единственото „истинско” Porsche, което носи оригиналното ДНК на компанията. Едва ли обаче самият Фердинанд Порше, който през 1963 г. обявява, че се надява този модел дълги години да радва света, си е представял как 911 ще влезе и в следващото хилядолетие.

Спортната кола обаче оцелява въпреки многократните опити да бъде пратена в пенсия. Особено активни в това отношение са журналистите, които много често през годините се опитват да погребат модела. 911 обаче се превръща в символ на Porsche – такъв, какъвто е Beetle за Volkswagen.
Porsche 911 навършва половин век
Автомобилът бързо надминава своя предшественик – 356, по продажби. И когато в крайна сметка Volkswagen спира своя „бръмбар” от производство, никой в Porsche не се замисля за подобно нещо спрямо 911. Просто моделът се превръща в толкова изгоден и важен продукт, че и дума не може да става за неговото спиране.
Porsche 911 навършва половин век
В момента вървят слухове, че Porsche ще покаже на изложението във Франкфурт юбилейна версия на модела, но те не са потвърдени. Празненствата по случай празника обаче започват още през март със специална изложба Retro Classics Stuttgart 2013, на която ще бъдат представени 4 паметни модела 911 – едно от първите 911 turbo, концептът 911 Cabriolet от 1981 г., суперколата 911 GT1 "Straßenversion" и прототипът Type 754 T7.

Снимки: Porsche
 

Тагове: Porsche 911
0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    trex ( преди 11 години )
    Уникални са бе, да му се невиди!
  • #10
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Илко ( преди 11 години )
    Предницата на това "ново" Порше ми прилича на "костенурка"
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    robi1971 ( преди 11 години )
    дизайна и новото и на старото е много добър - всеки за времето си. Проблема е че автомобила е много скъп , шумен и неконфортен (MB -CL и BMW 6 и 8сер)особено за нашите пътища. Карал съм 911 от Русе до София- добре върви ,но е много шумно и твърдо и ниско окачване над час шофиране си е тежичко - става да се моташ по кафета
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до Дошо ( преди 11 години )
    И все пак не издържа и се "изпусна",***.ьо! Поне тук можеше да не смърдиш!
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аз само там карам, изобщо.
  • #6
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Студио-Х ( преди 11 години )
    Чудесно си описал всичко, само да беше си написал "ник".Поздравление.
  • #5
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това се нарича от специалистите еволюция на дизайна. Това го правят само добрите производители. Когато един модел е еталон, той еволюира, а когато модела е *** единствения начин да го спасиш е да направиш революция в модела. Правиш нов дизайн и внушаваш нова същност и така до следващия модел, който пак ще е революция. Когато един модел е неуспешен се прави революция, барем новия да блесне и същевременно да се дистанцира от стария, когато обаче едно автомобил е много добър не се пипа а доразвива, по този начин той се отъждествява и с предходните си модели. За да може от далеч да се асоциира с тях, но същевреммено и вдъхва нещо ново с което да покаже че епохата е друга.
  • #4
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ако, някой ми подари 911, ще съм РОБ на авт. за цял живот.В него ще спя, и съответно САМО за него ще работя....от къде "тоз" късмет....?
  • #3
    14 rate up comment 12 rate down comment
    RoadRunner ( преди 11 години )
    Първото 911 е просто уникално, за съжаление в момента автомобилните производители вместо да разработват класически автомобили, се занимават с уродливи модели, като Х6. И добавяйки една цифра или буква към модела го развалят още повече.
  • #2
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Геният F.Porsche! ( преди 11 години )
    Едва ли има по- добра демонстрация на геният на Porsche от тази директна съпоставка между двата модела - Първото 911 и актуалния днес модел.Как е запазан духът на първия автомобил.Когато и където видиш един автомобил на Porsche 911 никога не можеш да го сбъркаш - през 60-те,и през 70-те, и през 80,90 години, и в новия век - едно Porsche е винаги Porsche.