IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил

Близо 17 000 евро прибира Porsche, докато Opel отчита средна загуба от почти 1000 евро

Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил

Колко печелят производителите на автомобили от всяка продадена нова кола? Отговор на този въпрос дава изследване на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен, цитиран от DPA.
Колко печелят автоконцерните от всеки продаден автомобил
За първите шест месеца с всяка продадена нова кола BMW печели средно 4 325 евро преди лихви и данъци, което го подрежда на първо място в "голямата немска тройка". Audi се задоволява с оперативна печалба от 4 242 евро на автомобил, с което изпреварва Daimler. Компанията със седалище в Щутгарт е спечелила средно по 3 621 евро на всяка нова продадена кола.

Ръководителят на института Фердинанд Дуденхьофер обаче все пак вижда добри шансове за наваксване от страна на Daimler: „Те ще бъдат много силни през четвъртото тримесечие", казва експертът. Очакванията му са, че стартът на продажбите на новата А класа ще ускори бизнеса с леки автомобили. Освен това „те значително подобриха разходната си структура“.

Сравнително по-малкият по приходи производител на спортни автомобили Porsche играе в друга лига. С всяка продадена нова кола базираният в Цуфенхаузен концерн е спечелил средно през първата половина на годината по 16 826 евро преди данъци – никой друг производител не може да се похвали с подобни данни. С оперативен марж от 18,64% те са недостижими в Германия и същевременно са и един от най-печелившите автоконцерни в световен мащаб.

Отвъд горната класа изненадващо лидер е Chrysler с печалба от 1 436 евро за продаден автомобил. „Дори и Hyundai-Kia, най-печелившият масов производител на последните години, не успява да отчете такава печалба от продаден автомобил“, казва Дуденхьофер.

Корейският концерн отчита средна печалба от 1 386 евро на кола и по този начин изпреварва по показателя най-големия европейски автоконцерн Volkswagen с 916 евро печалба на кола и лидера в света Toyota, който печели по 845 евро на автомобил.

„Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството“, прогнозира Дуденхьофер.

Много по-зле е положението при концерните, които действат предимно в Европа. С всяка продадена нова кола Opel отчита средна загуба от 939 евро, а Peugeot-Citroen - 789 евро. Сравнително добре на този фон се справя друг такъв производител – Renault, който отчита лека печалба (Ebit) от 65 евро с всяка продадена кола.

Още за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #47
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Eeee, ти смазваш веригата на велосипеда! Трябва!
  • #46
    2 rate up comment 7 rate down comment
    ka52alligator ( преди 11 години )
    не се избивайте. за мен маслата са POLYTRON,MOBIL,TOTAL и MOTUL други, не признавам !!!
  • #45
    11 rate up comment 1 rate down comment
    b.b. ( преди 11 години )
    Оказа се че не само трябва да са 4 и повече символи в името, но не може и кирилица. Но ето, регистрирано е вече. Онова момченце, което все говори несвързано за ***, Ауди 80, Казанлък, Айтос и Хюндай и казва на въображаемия си приятел, че е страхлив, а самият той се крие зад чужди никове може да ползва бб. Само да внимават и други потребители, които често пишат тук, че той и под други никове е писал и си присвоява такива, които вижда често.
  • #44
    7 rate up comment 2 rate down comment
    бб ( преди 11 години )
    Ime и аз се сетих да регистрирам ника, но се оказа, че трябва да е минимум 4 символа, така че ще се наложи да го променя. Но няма как, ще трябва да го направя, защото това болното момченце продължава да пише с моя ник. Като заговори за цената на маслото се сетих преди време купих масло от Германия. Какво беше учудването ми, когато за Кастрол плтих по-малко отколкото в БГ. Така че напълно е възможно в Испания да е по-евтина снямата на масло. Тук в БГ всеки гледа да скубе колкото може повече.
  • #43
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    66 оправи ли се вече? как си с дишането ?
  • #42
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    братле, кво му обясняваш, не виждаш ли че е селянин от ломския край, там всичките са бутове .
  • #41
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    66 е в лошо, физическо и психическо състояние.в нокаут си от лепилото!
  • #40
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    Труда за смяна *** маслото се движи в рамките на 10 евро.Освен това точно този магазин, за който съм ти дал линк, предлагаше смяна на масло, като труда беше гратис. Т.е. плащаш си само маслото и филтъра /за гореспоменатият Ситроен всичко ми излзе 36 евро/.
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    Труда за смяна *** маслото се движи в рамките на 10 евро.
  • #38
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    бб не се прави на интересен, не минаваш.Живея в Испания от 8 години и много обре зная какви са цените тук. Преи месец смених маслото на служебнта кола- Ситроен Ксантиа 2001 година Туба 5 литра 10W40 е 35евро на Кастрол. Та не ми обяснавай баш на мен колко е литър масло. За разлика от теб мога да вляза в магазина, нямам нужда да чета.Но пък нека ти дам пример в интернет: http://***.aurgi.com/Натини влясо на нутона Aceites и се образовай.