IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Българската следа в автомобилостроенето

Знаете ли, че във всеки 8 от 10 автомобила в Европа има електроника, създадена в България?

Българската следа в автомобилостроенето

Българската следа в автомобилостроенето
Заводът в Ловеч

В началото на тази година България сбъдна една своя съкровена мечта (за пореден път) - да произвежда автомобили. Автомобилите не са български, а китайски - на автогиганта Great Wall, но пък са достъпни и най-важното - сглобяват ги наши специалисти, на наша територия.

Малко известен обаче е факта, че в България се създават и редица компоненти за световноизвестни марки като BMW, Audi, VW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Skoda, Renault, Smart и др.

Компанията Johnson Controls, например, има развоен център в София, който вече 10 години създава електроника за автомобилите на марки като BMW, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Renault и Smart. Става дума за високотехнологични разработки, създадени от български специалисти, като инструментални табла, дисплеи, „head-up” дисплеи и други интериорни електронни продукти.
Българската следа в автомобилостроенето
Българската следа в автомобилостроенето
Част от компонентите на Johnson Controls, създадени от наши специалисти

Българската следа в автомобилостроенето
Най-новите разработки на българските автомобилни инженери и програмисти на софтуер за вградени системи от Johnson Controls бяха представени в Европейската нощ на музеите тази събота в Националния политехнически музей, като те ще останат част от постоянната експозиция в музея.
Българската следа в автомобилостроенето
В град Русе пък се произвеждат части за двигателите на марки като Renault, Dacia, Audi и BMW, а в другия край на България - град Смолян, произвеждаме осветителни и електронни системи за автомобилите на Audi, Suzuki, BMW, Skoda, VW и други световноизвестни марки.

В софийското село Мусачево вече няколко месеца работи фабриката на южноафриканския производител на кожени елементи за автомобилната индустрия ALC, в която се шият кожени тапицерии за моделите Серия 5 и Серия 7 на BMW.
Българската следа в автомобилостроенето
BMW Серия 7

В България не само създаваме компоненти за световноизвестни марки автомобили, но и произвеждаме машини, които работят във фабриките на марки като VW и Audi. Машините, произведени в завод "Илинден", се използват и за производството на детайли за водещи автомобилни компании като VW, Audi, GM, Ford, Peugeot, Citroen, Harley Davidson и др.

Тагове: johnson controls
0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Монтюпе ( преди 11 години )
    До анонимния, дето недоволства от Ауди. Заводът в Русе работи нормално от 3-4 години насам ако не греша. Това е чисто нов завод, построен върху пустошта. Заплатите са едни от най-ниските дори за България, а замърсяването е едно от най-високите дори за света. Затова и никой не се задържа дълго време там. Иначе, старите Аудите от които си недоволен, нямат нищо общо с Русе.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    Славо пак говори тъпизми - Джонсън може да е изброен като доставчик на шкода - няма начин да не е, но е щатска фирма. а ти ако не си чувал за развойния център на JCI в София значи си много зле, а у ж с неква електроника се занимаваш.
  • #22
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    а в Джонсън Контролс са 400-500 , но инженери - според мен доста по голяма следа оставят от 1000 нископлатени работника.
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Асен ( преди 11 години )
    Ние сме фирма, поддоставчик на софтуер за най-голямата в Европа фирма за тестово оборудване за автоиндустрията. Само няколко души сме, но от 1994 разработваме софтуера за тестване на кабели, функционални тестове, както и за управление на поточни линии. Всички модели за продажба в Европа на концерните VW, BMW 5 и 7-*** серии, както и някои американски, френски, японски и корейски модели минават през нашия софтуер. Заплащането не е като за немци, ама е по-добро от за българи.
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 11 години )
    най-голямото струпване на производство за автомобилната индустрия, като се изключи завода в с.Баховица е в Ботевград! наистина странно че са го пропуснали в статията! Също в с.Трудовец до Ботевград се изработват седалки за много автопроизводители и е бая голям....Интересно но статията е неизчерпателна! Все пак ако не се лъжа в Ботевград само са над 1000човека, то май и в Баховица няма толко още :)))
  • #19
    8 rate up comment 0 rate down comment
    drianov ( преди 11 години )
    Специално за Johnson Controls - в BG не се сглобява нищо, извършва се развой и то предимно на софтуерната част от изделията, механика и хардуер се правят другаде. Относно надежността им няма данни да са по некачествени от VDO, MM, Valeo и прочие. Може би американската компания не напразно развива развойния си Център именно в София за сметка на другите в Германия и Франция... Браво на екипите в София!
  • #18
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До Ивайло ( преди 11 години )
    Ивайло, методът за леене с противоналягане е известен от преди Втората световна война. Бачо Ангел Балевски нищо не е откри, а само е използвал документацията, предоставена му от ряснаците, и е поразвил някои неща. В инситута за леене с потивоналягане на БАН се правеха такива отливки и джанти, но качеството им никога не беше добро. Затова хората дори не са чували за него, защото те развиват старите технолоии и работят с главите си, а не ходят на лов с бай Тошо
  • #17
    17 rate up comment 0 rate down comment
    matiz ( преди 11 години )
    В Търговище в един от стъкларските заводи на Шишеджам произвеждат автомобилни стъкла за няколко марки, например за Ярис.
  • #16
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Guest ( преди 11 години )
    Да.В статията са пропуснали (нарочно или не) да споменат за завода в Ботевград - бившия ЕПИК, сега разделен на Интегрейтид Микро-Електроникс и Сензор найт - Сенсата. Доста години тук се произвеждат изделия за автомобилната промишленост - почти за всички марките в света!!! Също и в Мездра има завод за окабеляване на VW.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    gigo ( преди 11 години )
    Ima i zavod za uplatneniq v Stara Zagora. Pravqt chasti za Opel,Vw i Fiat. Imat kym 700 dushi tam. Chuval sym dobri otzivi.