IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Възраждат Renault Alpine A110

Renault възнамерява да чества 50 годишния юбилей на легендарното Alpine A110. У нас се произвеждаше като Bulgaralpine.

Възраждат Renault Alpine A110

Има голяма вероятност през есента, на автомобилния салон в Париж Renault да представи възродения образ на иконичното Renault Alpine A110. Френската фирма чества  50- тата годишнина от създаването на модела.

Alpine A110 e легендарен за Renault модел. Жизнения път на спортния Alpine е от 1961 до 1977, като апогея му в състезанията е през 70-те години. Притежава уникален дизайн и качества, които изглеждат актуални и за днешните автомобилостроене.

Моделът печели легендарното рали Монте Карло и Световната рали титла. Зад волана му са били едни от най-изявените автомобилни състезатели за времето си. Сред тях е и Илия Чубриков, който се превръща в страшилище за много от конкурентите си. Той печели рали „Златни пясъци“ през 1971.

В периода 1967-1969  Renault Alpine A110 се произвежда в България под името Bulgaralpine. За този период са направени около 100 коли, част от които все още са у нас в чудесно състояние.

Остава времето да покаже, дали възроденото купе Alpine, което ще бъде показано ще стане реалност. Renault ще вземат решението за пускането му в серия, когато преценят реакцията на зрителите.

Маркетинговия директор на Renault, Стив Норман казва, че има идея какво да направи за бъдещото пускане на Alpine. Въпросът опира единствено до това, колко бройки може да бъдат реализирани на пазара. Той добавя: „Първо трябва да си отговорим на въпроса : Има ли място на съвременния пазар за автомобил, който да се конкурира с Porsche? За да ни се изплати производството на автомобил като Alpine, ние трябва да можем да го продаваме в Северна Америка и в Китай“.

Шефът по дизайна Ван ден Акер също споделя за перспективите на подобна концепция: „Изглежда нереално да очаквате, че може да произвеждаме конкуренти на Ferrari и Lamborghini. Марката не би се съгласила. От друга страна, с развитието на новите (електро) технологии може да вярваме, че всичко е възможно".

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    shapka ( преди 12 години )
    cenitell-спрели сме да произвеждане рено,защото нашите са се изхитрили и са го продавали на арабите,въпреки договореността то да е само за нашия пазар,така че не ми говори глупости за забрана от СССР!!!-дефакто сме подбивали пазара на французите
  • #8
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анадол пишман джапан ( преди 12 години )
    ..японско-турско:))))
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "В момента в Русе се произвеждат различни сложни детайли за европейски марки"Ето затова отдавна се ориентирах към японско.
  • #6
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Щом реномираната марка Алпин се е била съгласила името й да присъства, значи имала е доверие и то оправдано по-късно от българските техн.персонал. В момента в Русе се произвеждат различни сложни детайли за европейски марки а някъде и бутала за съзтезателни двигатели.
  • #5
    5 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Жаба!!!!!
  • #4
    2 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не ме кефи! Повече ми харесват Alpine A310 и Renault Alpine GTA/A610
  • #3
    42 rate up comment 3 rate down comment
    цецо ( преди 12 години )
    едно време сме произвеждали тази марка но сега предимно я плюеме вместо да съжаляваме за реално пропуснат шанс за някакво производство на автомобили на световен производител
  • #2
    34 rate up comment 3 rate down comment
    zzz ( преди 12 години )
    Уникален за времето си, с каросерия от стъклопласт и невероятни показатели. По темата може много да се говори и пише. Всъщност модела не е на Рено, а е произвеждан по лиценз на Алпин. Също както сме правили и ние.
  • #1
    42 rate up comment 2 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Били сме го произвеждали този звяр, а освен него и малките семейни модели Рено 8 и 10, но "братският" СССР)(Русия) ни забрани, защото тъкмо беше купил лиценза на Фиат 124, преименован на Жигули-Лада.А ние трябваше да им го купуваме, а не да правим по-хубави коли.