Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Преди броени часове, под прожекторите на автомобилното изложение в Делхи, беше представен първият суперавтомобил на Индия. Той носи името DC Avanti и ще стъпи на пазара още през следващата година.
Въпреки, че колата е обявена като суперавтомобил, тя се оборудва със средноразположен двигател с обем 2.0 литра, който е от серията EcoBoost на Ford. Двигателят е четирицилиндров и има система за принудително пълнене, като генерира 265 к.с.
Има и по-силна версия, която разчита на V6 двигател, доставящ 400 к.с., който според предишната информация е доставен от Honda. И двете версии се оборудват с шестстепенна ръчна трансмисия или автоматична с два съединителя и същия брой предавки.
При конструирането на DC Avanti е използвано голямо количество алуминий, благодарение на което теглото на индийската кола е само 1560 кг. Според производителите базовата версия е способна да ускори от място до 100 км/час за по-малко от седем секунди.
Според плановете, индийската суперкола трябва да стъпи на пазара още през 2013 година. Цените ще стартират от около €43,500, като на година ще се произвеждат по 200 екземпляра. Ако нещата потръгнат, производството може да достигне до 3000 возила годишно.