IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ще прави коли като с Lego

Германците планират обща платформа и взаимозаменяеми части за всичките си модели

Volkswagen ще прави коли като с Lego


Volkswagen Group e намерил нов начин как да икономиса милиарди евро. Така експертите окачествиха намерението на германците окончателно да преминат към конструирането на автомобили по метода на готови блокове (Baukasten). Нещо като конструктор Lego, при който от еднакви части и модули се получават различни неща.

Във Volkswagen са решили да приведат стандартизацията и съвместимостта на отделните компоненти на напълно ново ниво, което ще позволи на един конвейр да се сглобяват различни модели. Това ще намали производствените разходи с 20%.

Към момента Volkswagen Group ползва три платформи - Modularer Querbaukasten (MQB), Modularer Längsbaukasten (MLB) и Modularer Mittelbaukasten (ММВ) само за една от марките си - Porsche. Сега обаче се работи върху нещо, което може да се нарече "майка на всички платформи", на която се предвижда да бъдат произведени повече от различни 40 модели от марките на концерна - VW, Audi, Seat и Skoda.

Новата технология ще бъде най-значителната промяна в производството на автомобили от 90-те години на миналия век, когато шефът на Volkswagen Фердинанд Пиех подтикна компанията към използване на общи компоненти за различните марки и по този начин редуцира сериозно разходите. Ако преходът към принципно новото модулно конструиране бъде извършен успешно, то тогава Volkswagen Group ще се превърна в един от лидерите на пазара, твърдят експерти.

Според германския икономист Юрген Пипер новата технология ще помогне на Volkswagen да спести 5 млрд. евро до 2016 г. Това ще повиши рентабилността на марките на концерна, тъй като технологията никак не е проста и повечето от големите конкуренти на пазара няма да имат достъп до нея. Още повече, че в плановете на Volkswagen не влизат закриване на заводи или съкращенията на работници, а само и единствено по-бързото и по-евтино производство на автомобили.

Според компанията Bloomberg минаването към модулен принцип на производство ще намали времето за направата на една кола с 30%. Единственият проблем, който може да се появи е, че грешка в създаването на един елемент, може да се отрази пагубно на всички модели на компанията. Във Volkswagen обаче не се притесняват от подобно нещо и първите резултати са налице. Неслучайно Audi TT и Volkswagen Beetle, които по принцип са доста различни коли, са сходни един с друг. Просто и двата модела използват едни и същи модули. А първият модел, който ще бъде построен на новата технология ще бъде Audi A3, който трябва да излезе на пазара още догодина.

Тагове: volkswagen group baukasten
0 от 500
  • #71
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Ето ти Супърб-а за Октавията не мога да намеря в момента.SKODA;SUPERB (3U4);1.8 T;02.02-;110;150;1781SKODA;SUPERB (3U4);2.0;02.02-;85;115;1984SKODA;SUPERB (3U4);2.8 V6;02.02-;142;193;2771SKODA;SUPERB (3U4);1.9 TDI;08.02-;74;101;1896SKODA;SUPERB (3U4);2.5 TDI;02.02-;114;155;2496SKODA;SUPERB (3U4);2.5 TDI;06.03-;120;163;2496И не е окачването само, мотори и абсолютно всичко останало е покрито с други тенекии и се превръща в Алуди за много повече пари и смешковците си мислят, че са премиум
  • #70
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Дочко ( преди 12 години )
    Абе Дошо е най - умен той е имал много коли и не е ***, а ром. Правете разлика и отгоре на всичко е милионер и за това си седи в дома и пише коментари. Дощко не ги слущаи пищи си моето момче и дай коментар за Бентлито на тати дето го кара и седи пред дома.
  • #69
    4 rate up comment 6 rate down comment
    speedart до Дошо ( преди 12 години )
    Дошо като се събудиш я ми обясни експертно кое е общото между окачването на Audi A4 и Skoda Oktavia понеже си разбирач...също така *** с Маруля може да ми обясни кое Bentley под капака е с двигател на Skoda...
  • #68
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дошо от сутринта обяснява какви коли е имал,чак до вечерта, а от къде пари като ден и нощ той виси във този форум!? Ако има балъци, които му вярват, значи не са по-умни от нрго
  • #67
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дошо праска 10 коментара един след друг, а останалите се чудят и маят откъде този пауър. Няма кой да те похвали в къщи и сам се хвалиш. Жалък си. Задаваш си сам въпроси, а после си отговаряш "експертно", ох леле, мамин златен. Ти и москвич нямаш акъл тръгнал да дава. Абе къде е грамотния зум-зум и субарукретена? те са най-големите!!! Великани
  • #66
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Вал ( преди 12 години )
    Дошо ти 'пич!!!Да си карат ВАГините на генеколог!!!
  • #65
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Сашо ( преди 12 години )
    В такива технологии е бъдещето. КонКуренцията е голяма , а така може да се постигне по-високо качество на много по-ниска цена за производство. Цената на резервните части също ще е по-ниска.Това дори не означава,че марките на ВАГ ще загубят идентичност.А относно ДОШО - къде ли не чета в авто-сайтове - ДОШО това Дошо онова. Ще решиш, че е публична личност. То какво се оказва,че ДОШО е просто един шизофреник който си пише и отговаря сам :). ДОШО, всички ще се радват да спреш.
  • #64
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дощо ти си толква ***, че фолксваген и ауди си вижал само по форумите бе магал...
  • #63
    4 rate up comment 8 rate down comment
    ДОШП ( преди 12 години )
    ДОШО ГАЛОШО лаеш като куче по цел ден и биеш *** беги гони момичета че щи мине времето а на ВАГ работата не я коментирай
  • #62
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо до Batito ( преди 12 години )
    Другата граница е А3 - това е Голф, ТТ, фабия а днес се спомена и Биитъл.Дефектите в тия кочини всеки запознат ги знае, ако не четете бе не си говорете на изуст колко велики са ВАГ.Мога да обяснявам с часове ама и сега ми писна.Само за справка великото творение Вейрон на писта всички го виждаме колко е нещастно.Има една максимална скорос, която утре и Опел да си поставят за цел ще я достигнат.Е това е ВАГ обвивка без съдържание - на това му се вика ***.